Wat je even kwijt wil #70

Ja ik loop gewoon heel snel, dus tegen het einde van ‘Nee dank je’ sta ik al 500 meter verderop, dat scheelt.

En soms wijs ik alleen naar m’n oortjes en zoefff. Geen tijd voor dat soort nonsens.

Edit: of ik heb gewoon een heel chagrijnige onbenaderbare kop, sluit ik ook niet uit.

11 likes

Wij hebben steeds wervers aan de deur die met een onzinverhaal komen. Paar weken terug iemand die zei voor de plaatselijke voedselbank in te zamelen, en uiteindelijk bleek hij van Cordaid te zijn. Gister kwam er iemand aan de deur met dat ze vanuit een school geld aan het inzamelen waren voor ons dorp? En uiteindelijk bleek hij van Wilde Ganzen te zijn.
Super irritant.

2 likes

Ja ik doe hetzelfde en eigenlijk heb ik dan niet zo heel veel last ervan.

3 likes

Ik heb een discobal in mijn woonkamer gelegd en het is de afgelopen dagen zó ongelofelijk gezellig met al die lichtjes :star_struck:

40 likes

Mijn trein stopt niet bij bepaalde haltes vanwege ‘inzet van de politie’ huh? Iemand enig idee wat dat te betekenen heeft? Was volgens mij bussum en hilversum. Vind niks op google.

Als het op het station is is de polutie daarheen en kan er een gevaarlijke situatie oid zijn. Kan ook zo zijn dat er een trein stilstaat met daarin iemand die afgevoerd moet worden door de politie, hierdoor is het spoor bezet
Gisteren was het bijvoorbeeld in een trein tussen haarlem of hilversum en leiden, dan zetten ze gewoon de trein stil

3 likes

Is op verschillende trajecten? Nou ja geen idee

1 like

Hoor dit wel vaker, omdat plaatselijke dingen vaak meer aanspreken dan ontwikkelingssamenwerking en die wervers komen allemaal van externe bureaus en willen vooral deals sluiten. Zo kut ook voor die goede doelen want die kunnen er maar weinig aan doen (behalve weer aankaarten bij het bureau) maar krijgen er wel een slechte naam door.

4 likes

Bij ons is de samenwerking wel snel voorbij als we dit soort dingen horen.

@Softijs zou dit (als je daar behoefte aan hebt natuurlijk) ook melden bij die organisaties, want die willen ook helemaal niet met bureaus/wervers die zulke geintjes uithalen werken (want idd slecht voor hun naam, en ze hebben het meestal/momenteel al lastig genoeg) maar als ze het niet horen kunnen ze er ook niks tegen doen.

4 likes

Bedankt voor de tip! Ik heb ze beide een email gestuurd om het te laten weten.

2 likes

Ik kijk de afgelopen dagen veel Love is Blind Germany en nu hoor ik de hele tijd Duitse klanken en geroezemoes in mijn hoofd als ik andere dingen aan het doen ben :sweat_smile: ik spreek geen Duits dus is een soort Duitse gibberish…

5 likes

Ja bij ons vast ook wel nu ik zo over nadenk. Goed dat je het gemeld hebt @Softijs!

2 likes

Ik kijk een 5 uur durende documentaire van iemand die Mount Everest beklimt en ik ben echt zo blij dat geen vezel in mijn lijf de behoefte voelt om mezelf op die manier te kwellen.

29 likes

Ik was vandaag even in een outlet en ik schrok echt van de prijzen. Ik was me opeens hyper bewust van de inflatie op kleding.

1 like

Ik heb dat ook en mijn katten zijn er vooral fan van :joy: hij ligt op de grond dus als ze er tegenaan komen dan bewegen die lichtjes over de muren/plafond en dat vinden ze fascinerend!

Ugh ik heb morgen een belangrijke toets en ik moet hem echt halen want anders heb ik het idee dat het echt einde opleiding is. Ik heb in principe nog 3 maanden de tijd om deze toets te halen, en het hangt niet perse van morgen af, maar zo voelt het wel. Het zou zoveel stress wegnemen als ik hem zou halen morgen 🥹

3 likes

Ik klaag heel veel over werk en nare mensen zijn vaak een groot struikelpunt, maar toch zitten er heel veel fijne interacties tussen… nu mijn meest donkere weken (op mentaal gebied) waar ik mezelf verafschuw en het een wonder is dat ik nog functioneer, laten dankbare en vriendelijke klanten me toch beter voelen. Dan ben ik zelf dankbaar op een trieste manier dat ondanks hoe ik ‘ben’ (vooral uiterlijk maar ook mijn geheel), mensen me toch goed en respectvol behandelen.

Wat jaren geleden gediagnosticeerd met een sociale angststoornis, maar fake it till you make it… nu deal ik met een stuk of 150 mensen per dag en krijg ik te horen van mijn baas hoe goed ik dat kan. Duidelijk ben ik nog niet oke, maar een leuke passende baan kan je echt omhoog houden.

46 likes

Mij geniet echt van de ochtenden de afgelopen dagen. Het is zo mooi :heart_eyes:

2 likes

Mij?

21 likes

Ik zat ook al te kijken. Misschien is het iets van een bepaalde streek oid

1 like