Wat je even kwijt wil #70

Ja en als ze voor had gemogen was het vast wel een goede vraag geweest

1 like

Net stond the Headliner op, kijk er nooit naar. Keek een beetje met een schuin oog mee. Maar de winnares zong echt tering vals. En nu mag ze optreden bij vrienden van Amstel en Pinkpop enzo.

4 likes

Haha shit, ik kijk terug en ben net bij dit mega valse optreden :sweat_smile: In her defense, aan het begin van de aflevering werd verteld dat ze ziek is en helemaal vol met medicatie zit, vorige afleveringen was ze beter. Maar had Micha liever zien winnen

2 likes

Na 5 keer ben ik hem wel zat. Ik vind het meer nieuwsgierigheid dan interesse. Net als dat mensen ongevraagd aan mijn buik gaan zitten. Echt rot op.

3 likes

Kon net deze tiktok tegen een i can relate​:joy::joy::joy:

15 likes

Ja helemaal met je eens. Wat een zure wijven reacties worden hier soms gegeven. Godallemachtig zeg. Begin steeds meer te begrijpen waarom sommige mensen een soort “afkeer” hebben van alles wat met zwangerschap/zwangere vrouwen/moeders te maken heeft.

Mensen willen gewoon een beetje aardig zijn. Maar goed, als dat niet gewenst is, moeten we maar gewoon nul interesse tonen in zwangere vrouwen.

22 likes

Alsof mensen oprecht nieuwsgierig zijn naar het geslacht van een baby van iemand die ze niet kennen? Natuurlijk is dat gewoon om aardig te doen/interesse te tonen.

Ongevraagd aan je buik zitten vind ik echt wat anders.

19 likes

ja dit is echt een voorbeeld van people want the village but don’t want to be a villager

29 likes

Je kunt toch ook prima interesse tonen zonder naar iets irrelevants te vragen als wat voor geslachtsdeel de foetus heeft? “Gefeliciteerd, hoe lang moet je nog?”, “Gefeliciteerd, ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt tot nu toe?” of iets dergelijks kan toch ook prima.
In het hypothetische geval dat ik zwanger zou zijn zou ik ook niet willen weten ‘wat het wordt’, want inderdaad, het wordt een baby en of die baby een vagina of een penis heeft doet er echt compleet niet toe. En dan zou ik waarschijnlijk ook zo kunnen reageren als wildvreemden dat zouden vragen, afhankelijk van mijn bui

7 likes

Je zou inderdaad prima wat anders kunnen vragen, ik zou zelf ook niet kiezen voor vragen naar jongen/meisje. Maar ik vind het zuur om het gelijk zo negatief op te vatten als iemand dat wel doet.

35 likes

Oke maar dan kun je dat toch zeggen? “Nee ik wil het liever nog niet weten!”

We zijn soms echt te streng voor andere mensen hoor. Iedereen probeert zich ook maar een beetje door het leven te worstelen. Als niemand interesse toont is het ook niet goed.

123 likes

Ja, jemig wat een zure opmerking inderdaad. Is toch aardig dat iemand een praatje wil maken. Je kan toch zeggen: het wordt een meisje/jongen of het is nog een verrassing!

7 likes

Natuurlijk kan dat, maar het is nou eenmaal niet alsof we allemaal altijd maar even vriendelijk en positief zijn. Natuurlijk is dat voor de meeste van ons neem ik aan het streven, maar we hebben allemaal wel eens onze dag niet.
En zij probeert zich toch net zo goed door het leven te worstelen? Waarom wordt zij dan wel op één zo’n minder positief moment meteen afgerekend, maar degene die de compleet onnodige vraag stelt toont blijkbaar alleen maar interesse? Misschien had ze die vraag die dag al 10 keer gehad. Of misschien had ze ontzettend last van de zwangerschap op dat moment. Of ze had om wat voor andere reden dan ook een slechte bui. En dan kan er wel eens een minder vriendelijk antwoord uit komen, zo raar is dat toch niet?

2 likes

Als zo’n onschuldige vraag jou zo irriteert is dat toch echt een you problem.

43 likes

Doet me aan deze denken

12 likes

Dat wordt volgens mij net zo goed gezien als nieuwsgierig

3 likes

Dat jij het een onschuldige vraag vindt betekent toch niet dat iedereen dat vindt? Sommige mensen hebben sterke meningen over de (ir)relevantie van gender en vinden dat soort vragen daardoor waarschijnlijk heel irritant, en kunnen daardoor ook geïrriteerd reageren

2 likes

Maar een willekeurige vreemdeling op de markt is toch niet je village? Dat de buurvrouw zo’n vraag stelt of misschien de marktkoopman die je wekelijks spreekt is wat anders dan een totale vreemde.
Als diezelfde vreemdeling een verlovingsring aan je hand ziet en vraagt wanneer de bruiloft is en of je kiest voor een band of een dj, moet je dat dan ook allemaal delen? Of ze zien een verfroller in je boodschappentas en willen vervolgens exact weten welke kleur je welke kamer in je huis gaat schilderen? Of je loopt met een ziekenhuisenvelop in je hand en ze willen graag weten wat voor afspraak je hebt voor welk probleem?
Ik zou daar allemaal geen zin in hebben, maar met een zwangere buik ben je ineens publiek bezit en moet je maar gewoon gezellig alle intieme details met iedereen delen, anders ben je zuur.

16 likes

Hahahaha jeeeeeezuuuus man, kan me helemaal voorstellen wat een lekkere gezellige mensen jullie in t echt zijn! :heartpulse:

114 likes

Zou ik persoonlijk een leuke vraag vinden, is toch niet erg? De rest zou ik ook niet erg vinden om te delen maar dit al helemaal niet.

22 likes