Dit is echt iets heel anders dan de eerdere vraag vind ik.
Ja vind ik ook maar ik realiseer me nu dus dat er mensen zijn die dit soort vragen allemaal op deze ~ negatieve ~ manier interpreteren, wat ongezellig maar vooral vermoeiend zeg
Ik snap trouwens dat je op sommige vragen liever geen antwoord geeft, maar snap niet dat het dan kennelijk te moeilijk is om dat aan te geven.
Vond het eerst wel grappig dat die vrouw zei dat ze in verwachting van een baby is maar hoe lang ik er over nadenk des te stommer ik het eigenlijk vindt??
Geen woord aan gelogen
dit maar dan âdruk op de knop, Lulaâ
nou het zal je misschien verbazen maar we wonen dus in een maatschappij waar in zekere zin een willekeurige vreemdeling op de markt geen willekeurige vreemdeling is maar je medemens en dorp/stads/landgenoot. als je iedereen die niet tot een cherrypicked cirkel mensen om je heen behoort, maar wel continu tegenkomt in het leven als vreemdelinge last beschouwt waar je je te goed voor voelt om een praatje mee te houden, wens ik je veel succes met een saamhorige en duurzame village om je heen bouwen
edit: en ik weet niet hoor maar die voorbeelden die je opnoemt, op de ziekenhuisenvelop na, vind ik hele normale manieren om smalltalk te maken of in te steken. ik vraag me echt af of je ooit wel eens een lulpraatje met willekeurige mensen maakt als je het vreemd vind om met een onbekende over je verfplannen of bruiloftsmuziek te praten. en dat ook nog eens bestempelt als iets dat je zou âmoetenâ
My god wat een dolle boel weer hier. Jullie zijn vast leuk op borrels.
Alsof ze daarheen gaan
In zekere zin ben ik het met je eens dat mensen die je continu tegenkomt bij je village kunnen horen en dat als je je afsluit je die village dan nooit krijgt, maar ik woon niet in een pittoresk dorp waar het ons kent ons is. Ik heb bij de fruitkraam waar ik al jaren 2x per week kom nog nooit 2x naast dezelfde klant gestaan, dus die mensen zijn wel echt wildvreemden voor mij en dat gaan ze ook blijven. Ik zit er niet op te wachten dat die mij allemaal persoonlijke vragen gaan stellen en dan op internet gaan klagen als ik ze dat (al dan niet bijdehand) laat weten.
En er zijn ook in mijn grote stad zeker wel mensen die ik continu zie en waarvan ik zoân vraag wel op prijs zou kunnen stellen, maar dat zijn dan mensen die ik vaker dan 1x heb gezien, een keer gegroet heb, ook al âkenâ ik ze verder niet echt.
Ik ben geen publieksbezit en het is ook niet mijn verantwoordelijkheid om mensen te gaan vermaken met een praatje over mijn privé leven. Mag je zuur vinden, maakt mij niet uit. Als ik niet zwanger ben, verwachten mensen ook geen gesprek, dus ik zie niet in waarom ik daar nu wel aan mee zou moeten doen.
Hahaha vind je dit niet IETWAT overdreven, over iemand die gewoon een praatje probeert te maken? Mijn god hee
Nee.
Heb je echt nooit smalltalk met random mensen om je heen
ik woon ook in een grote stad en ik zie elke dag weet ik veel hoeveel mensen die ik nooit eerder zag, maar toch heb ik vaak genoeg korte praatjes met mensen die ik daarna meestal nooit meer zie, soms grollend over onzin, soms heel persoonlijk - en dan vind ik een praatje over thuis verven nog hartstikke neutraal. en als mensen iets vragen waar je geen antwoord op wil geven kan je dat ook gewoon ombuigen of er een grapje van maken, mensen zoeken gewoon naar een aanknooppunt om even van mens tot mens contact te hebben. ik vind het echt een beetje verdrietig voor je dat je je zo vijandig opstelt naar onbekenden die âpersoonlijke vragenâ aan je zouden stellen.
maargoed ik gok dat je dit ook behoorlijk uitstraalt dus het zal je vast bespaard blijven
Maar daar begon het allemaal mee, als je een grapje maakt over een persoonlijke vraag gaat iemand op het internet over je lopen klagen, en dat vind ik niet terecht.
ja klopt, maar hoe ik het uit de post kan opmaken was dat afwijzend en afkappend bedoeld, ik bedoelde een gezellig grapje/op een vriendelijke toon. en de reacties waar ik op reageerde gingen er ook over hoe vreselijk zoân vraag wel niet was.
NEIT SPELE MET MIJN PRIVĂ!!1!!11
Jawel hoor. Maar niet over persoonlijke dingen.
Komt ie : âwacht maar tot je kind er isâ dan ga je onwijs veel mensen hebben die tegen jou en je kind gaan praten. Maak je niet zo druk man. Het is gewoon een small talk wat gezellig bedoeld is. Dit is echt probleem maken van niks. Lijkt me een vermoeiend leven.
Dit. Merk ik nu ook met kind én zwangere buik. Krijg regelmatig adviezen of vragen als ik winkel of in het park, van vreemden. Soms leuk, soms minder leuk. Maar pick your battles. Een oor in, andere uit. Leven is al negatief genoeg.