Wat je even kwijt wil #70

Ik ben 5 dagen op meditatie retraite geweest zonder telefoon en heb nu zo’n zin om alle mafs, lib en podcasts terug te kijken/luisteren. Zeker 10 uur aan nieuw materiaal echt :sparkles: bliss :sparkles:

27 likes

Was het retraite wat?

2 likes

Ja was echt heel inspirerend maar wel uitputtend. Als je meer wil weten moet je me maar ff dm’en.

3 likes

3 dagen later denk ik nog steeds dat deze vraag gericht was op haar bestelling bij de kraam!

12 likes

Hahaha wow dit zou ook nog kunnen inderdaad.

3 likes

Afgelopen weekend is mijn relatie gesneuveld na bijna vijf jaar en ben er echt beetje ziek van. :smiling_face_with_tear:

24 likes

Wij hebben net de baby erkend bij het gemeentehuis. We waren alleen even vergeten dat we dan ook gelijk een beslissing moesten maken over de achternaam. Daar waren we eigenlijk nog niet helemaal over uit. Ik was daar best wel overrompeld door en nu is het de achternaam van m’n vriend eerst geworden, wel dubbele achternaam dus. Maar ik wilde mijne heel graag eerst, mocht dat nog niet duidelijk zijn (heb daar ook goede redenen voor vind ik) en ik ben er ook serieus een beetje verdrietig over… Vooral omdat ik dan op zo’n moment zelf niet durf te zeggen: hier wil ik nog even langer over nadenken oid.

1 like

Maar wist je vriend dat dan niet en durfde je dat ook niet tegen hem te zeggen?

3 likes

Als het voor jou zo veel betekend en het maakt voor je vriend niet uit kan je altijd weer een verzoek indienen voor een naamwijziging voor een minderjarige. Als beide ouders ermee instemmen kan het soms veranderd worden.

5 likes

Jawel maar hij wilde zijn achternaam ook graag eerst en kan beter zn poot stijf houden in dit soort situaties dan ik

2 likes

Ehhh dat klinkt kut

137 likes

Jij hebt sowieso eerste beslissingsrecht want volgens mij maak jij een mens en was zijn bijdrage 2 minuten. Als je geluk had.

30 likes

Ja, eens

5 likes

En dat is een understatement wat mij betreft, damn :sweat_smile:

6 likes

Pfff ik ga de pastasaus voor morgen nu vast in de slowcooker mikken, dus ik heb net alle groente gesneden en was helemaal klaar om te gaan koken. Ben ik vergeten een blik tomaten te halen, dus man snel naar de supermarkt. Vervolgens is hij weer thuis, dus wil ik gaan beginnen, is het gehakt niet meer goed. Dus man nu weer naar de supermarkt. Beter gaat het hierna gewoon goed, want de supermarkt is straks dicht.

6 likes

Oh ik word hier zo boos van.

Ga je proberen het aan te passen?

4 likes

Ben wel bang dat dat enkel gaat tegen betaling (was zo tegen de 1000 euro dacht ik) en de andere ouder zal ook moeten instemmen. Ik vind het echt rot dat je er zo een naar gevoel bij hebt, mijns inziens ook helemaal terecht met de manier waarop. Hoop dat jullie daar nog een goed gesprek over kunnen voeren, ook met oog op andere toekomstige belangrijke beslissingen omtrent de opvoeding etc. @Jetlag

7 likes

Oh shit zo snel al dat je moet betalen? Ik dacht in mijn naïviteit dat als je snel terug gaat (morgen bijvoorbeeld) en de situatie uitlegt je het nog kunt aanpassen.

Als je van enkele naam naar dubbele naam wilde gaan vorig jaar toen dat nog kon was het maar 50 of 75 euro ofzo… dus denk niet dat dit tegen de 1000 zal zijn eigenlijk (maarja met gemeentes weet je het maar nooit :upside_down_face:)

1 like

Ja dat was een tijdelijke uitzondering, omdat de dubbele naam werd geïntroduceerd. Dan kon je tegen dat tarief alsnog de dubbele naam doen (wel alleen tot bepaalde geboortedatum). Dit wordt gewoon als een volledige wijziging gezien. Deze naam zal ook voor de volgende kinderen gelden en volgens mij geldt gewoon het tarief van 835 euro.

@ZusjevanJoost ik zou het mss ook proberen, wie weet is de gemeente wel coulant als je gelijk de volgende dag komt en aangeeft overrompeld te zijn geweest. Zo snel zijn ze niet en je kan het altijd proberen. Maar eerlijk, dan moet de man in kwestie het daar wel eens mee zijn, en dat lijkt hier dus een beetje het probleem te zijn.

14 likes