Wat je even kwijt wil #70

Ik eet visfriet. Eerste warme eten sinds zaterdagavond haha. Begin er eindelijk weer beetje trek in te krijgen.

En ik was net bij de tandarts en vorig jaar zeiden ze dat ik dit jaar echt een keer een vulling moest laten vervangen maar de tandarts vond dat net echt dikke onzin. Heb zelfs nog de hele berekening hier liggen dus ik verzin het echt niet. :joy:

Weet echt zeker dat ik daar ook een afspraak voor had staan maar hey als het niet nodig is. :raised_hands:t3: Moet ik wel zeggen dat het toen al geen haast had en schijnbaar dus nog steeds niet. Heb er ook geen last van dus begreep het zelf ook al niet maar ik dacht steeds ja ze roepen niet zomaar iets haha.

4 likes

Ik ben nu een paar dagen thuis maar bijna niemand heeft tijd (of kennelijk zin) om af te spreken terwijl ik dat op zulke momenten juist altijd verlang:(

4 likes

Ik heb mijn haar zo goed geknipt vandaag, ik moet echt even opschrijven hoe ik het heb gedaan.

6 likes

M’n vriend heeft een Duux ventilator gekocht en ik ken dat merk eigenlijk echt alleen van hier maar verder nooit gezien of wat dan ook en ik heb gisteravond echt gegieeeeeeerd om hoe klein dat ding is??? :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear: Hij werkt fantastisch hoor maar hij is zo mini? Echt op het hilarische af. M’n vriend was eerst beledigd maar biechtte later op dat hij ook uren had gezocht naar of er toch niet zo’n extra tussenstuk bij hoorde 🥹 :joy: :smiling_face_with_tear:

5 likes

Foto (met vinger ernaast for reference) praat makkelijker

4 likes

Ben daar pas volgende week weer maar zal ff een picca schieten dan

5 likes

Random internet foto’s:
image

2 likes

Wat een anticlimax haha

22 likes

Ik heb vorige zomer een duux draaiding in mn grote ventilator gedaan. Nu issie stil maar wel hoog :v:t3:

4 likes

Hahaha ja had na dat bericht echt de grootte van een waterkoker verwacht.

14 likes

Dat is echt heel slim

2 likes

Moet wel zeggen dat ik dat ook had eerste x dat ik dat ding in het echt zag. Het ziet er in het echt ook gewoon een beetje vreemd uit. Op de foto’s vind ik hem minder lullig eruit zien.

4 likes

Ja op deze foto’s ziet het er best normaal uit, en eerlijk gezegd zou ik denk ik blij zijn als ik niet zo’n bakbeest in mijn woonkamer zou hebben, maar een kleiner formaat. Ik had op basis van de beschrijving alleen echt iets van kabouterformaat verwacht :smile:

1 like

Aw ik vind hem op de foto’s ook wel heel klein. Vooral die bij dat bed, alsof er een klein kind naast je bed staat. Ons bed is een stuk hoger dus dan zou je daar echt niks aan hebben.

Ik wil het even opnemen voor duux :joy: hij draait alle kanten op. Dus zowel omhoog en omlaag als van links naar rechts. Hij is dus klein maar zet wel alle lucht in beweging!
Maar het is wel anders dan een ventilator die in je gezicht staat te blazen idd.

3 likes

Het blijft natuurlijk wel een ventilator he, geen tafelmodel ofzo? (en ik vind random foto’s van het internet ook precies niks toevoegen want daar gaat mijn bericht niet over - maar soit) Echter wat @Bunnyslippers zegt klopt precies: hij ziet er lullig uit inderdaad. Nogmaals: hij werkt fantastisch en dat is ook absoluut het probleem niet (@Hippe_kikker - klopt) maar ik had wel echt meer verwacht dan een apparaatje dat niet hoger komt dan een gemiddeld dressoir :joy::face_exhaling::face_exhaling: zeker als je bedenkt dat je er tegen de 200eu voor betaalt gemiddeld.

3 likes

Ik heb nog nooit zo’n fijne ventilator gehad dan die Duux. Ben er elke zomer weer blij mee.

Had hier 2 weken terug gepost dat ik naar Vught zou gaan voor een intensieve talencursus en ben nu op dag 4 van de 5 en ik ben GESLOOPT. Het is echt zo intensief. Het duurt tot morgen 5 uur en dan is er nog een borrel maar dan ga ik lekker naar huis. Overigens is het eten/de verzorging geweldig, niks op aan te merken.

Als iemand dit overweegt i.v.m. werk zou ik het zeker aanraden maar probeer dan voor jezelf heel helder te krijgen waarvoor je de taal tijdens je wek concreet gaat gebruiken. Dat vind ik zelf nog wel een ding want het meeste gaat bij ons op schrift maar ik wilde vooral aan spreekvaardigheid werken.

21 likes

Maaaarr hoe zit het met de taalvaardigheid? Je begin zat bij Ich bin ein currywurst, maar waar ben je nu?

13 likes

Nu is het Ich bin ein Berliner.

18 likes

Ja nou dat was ook wel een beetje een onderschatting misschien hahaha maar mijn vertrouwen in mezelf zat zéker op niveau Schnitzel en het gaat wel echt véél beter. Ik zou nu al best een zakelijk telefoontje aandurven zonder dat me het zweet uitbreekt.

Je hebt overdag steeds een uur zelfstudie/huiswerk en dan een uur 1 op 1 les en dat van 8:20 tot 17:30 en dan spreek je vrijwel alleen Duits. Daarom ga je relatief ‘makkelijk’ snel vooruit, kan niet anders. Vanavond nog ‘taaltafel’ dus dan zit je met je clubje en moet je ook tijdens het diner Duits praten.

14 likes