Ik kijk Ik vertrek voor de liefde (npo) over ene Lindsay die voor de liefde naar Amerika gaat en gaat trouwen op Burning Man. Enorm spiriwiri allemaal. En ik erger me zo aan haar, maar kan ook niet stoppen met kijken. Ultiem irritainment dus.
Ohhh ja ik snap je helemaal, was echt irritainment
Ik vind hem ook fantastisch! Hij is ook lekker stil. Ik heb een hoog bed en dat lukt ook gewoon.
Gisteren heb ik iets geleerd (gewoon van wikipedia hoor) en ik ben er nog steeds vol van dus even delen:
Het belangrijkste zintuig van vogels is hun zicht. Vogels kunnen veel meer zien dan mensen. Ten eerste zien ze meer/andere kleuren omdat ze ook UV-licht kunnen waarnemen, wat mensen niet kunnen. Sommige vogels die voor het menselijke oog saai zijn, zoals de zwarte spreeuw, zijn voor vogels heel kleurrijk!
Vogels kunnen ook een veel breder spectrum aan snelheid waarnemen. Zij zien een stroboscoop die steeds sneller gaat dus nog veel langer flikkeren, als het voor ons al één aaneengesloten lichtstraal is geworden. Hierdoor kunnen ze met grote snelheden door bomen vliegen en takken ontwijken, op een prooi afduiken en deze scherp blijven zien etc. Maar nu komt het meest magische: vogels kunnen niet alleen snellere bewegingen dan wij waarnemen, maar ook langzamere bewegingen! Vogels kunnen hierdoor de aarde, de zon, de maan etc zien draaien! Waarschijnlijk gebruiken trekvogels dit om te navigeren als ze de halve wereld over vliegen.
En ten slotte is er een (volgens mij nog niet bewezen) hypothese dat vogels ook magnetische velden kunnen zien en dat zij dit ook gebruiken bij hun vlucht.
Ik wilde altijd al als vogel reïncarneren ivm de vleugels, nu wil ik het dubbel zo graag vanwege de ogen. Wat een superkrachten hebben die beesten!
Vogels zijn echt heel bijzonder eigenlijk 🥹🥹🥹
Leuke toevoeging aan de vogel-posts: de nest-webcams van Beleef de lente zijn er weer:
Ik doe elke dag even een rondje langs alle cams, vooral de slapende steenuiltjes zijn mijn favo
Ik kijk in de avond graag naar de slapende koolmees, zo lief, die wordt echt helemaal een bolletje dan
Haha inderdaad, #owlyfans
Ik ben nu met 3 collega’s live aan het kijken hahahaha zo leuk!
Zo leuk deze vogelposts! Ik woon vlak aan het water en ga vaak wandelen en lekker vogels kijken.
Maar goed laatst was ik echt overtuigd dat ik in de auto een ‘enorme reiger’ zag (had mn bril niet op). En toen werd ik keihard uitgelachen omdat het een zweefvliegtuigje was.
Ik weet weer waarom ik de meeste afspraken altijd in de ochtend plan. Heb over een half uurtje rijles, maar zit al sinds 14:00 te “wachten” zonder dat ik andere dingen kan doen
Ik zag een dood roodborstje heel alleen in de regen liggen, dus ik ben het nu ergens aan het begraven zodat het niet in een vuilnisbak eindigt.
Wat lief
Ik zie nu wel voor me hoe je met een modderige schep naast een vers gegraven grafje staat met je telefoon in je hand om dit even te posten
Ik hoor ook weer de hele nacht kikkers/padden kwaken. Dat is naast de vogels hier echt een teken dat het lente is. Vorig jaar woonde er eentje in de put naast mijn raam
Haha, live posten tijdens het begraven! Maar nee, ik had beter moeten schrijven dat ik het begraven had voordat ik het postte.
Sinds ik hier lid ben heb ik altijd al eens de enige user online willen zijn. Heel dom ja haha maar net was eindelijk het moment daar, jongens. Ik kan vredig sterven nu
Is dit het natuurtopic geworden?