Wat je even kwijt wil #70

Gecondoleerd en heel veel sterkte! :kissing_heart:

Wat ontzettend fijn dat jouw vriendin er vanavond voor jou is, dan kun je het voor even samen dragen in plaats van alleen.

3 likes

Ja ik denk ook wel dat we daar op gaan uitkomen. En misschien is Ć­n Amsterdam niet realistisch, maar Diemen bijvoorbeeld zodat je wel op de fiets naar Amsterdam kan zou ook al veel schelen.

1 like

Ja het hospice is een hele bijzondere en fijne plek! Mijn vader had het ondanks alles ontzettend naar zijn zin daar. Echt niks was teveel voor de medewerkers daar en ze gaan er zo mooi mee om. Er was ook nog veel ruimte voor humor en een lach ipv dat alles zo bedrukt was.

5 likes

Mijn laatste afspraak heeft afgezegd maar ik kan niet eerder weg omdat ik bureaudienst heb😄

2 likes

Ik probeer al een half uur iets te zeggen maar ik krijg geen fatsoenlijke zin geformuleerd verdikke

Ik denk altijd precies hetzelfde als ik weer in Amsterdam ben. Soms ook echt heimwee. :smiling_face_with_tear: Maar inderdaad, terug verhuizen kan altijd.

2 likes

Tegen wie? Kan diegene helpen?

2 likes

Heel veel sterkte.

4 likes

Ik vind jou echt lief!

Het was tegen mijn puber met ASS en ik zei blijkbaar steeds het verkeerde waarop puber aansloeg op een bepaald woord (en dan sta je dat weer uit te leggen) maar uiteindelijk waren we allebei rustig en is het gelukt

4 likes

Ik ben even op bezoek bij familie in NL en het rakelt altijd gemis aan NL op. Ik was NL echt spuugzat voordat ik wegging, en wilde avontuur en nieuwe lifestyle, maar na een paar jaar in de Engeland (waar de kwaliteit van leven aanzienlijk lager ligt en het in sommige aspecten echt een schijtland is) heb ik echt hernieuwde waardering voor Nederland en hoe goed we het eigenlijk voor elkaar hebben hier. Ook wel veel dingen die ik heel leuk vind aan UK hoor en heb er zeker ook woongeluk, maar NL blijft echt nummer 1.

44 likes

Oh ja soms zit je in zo’n spiraal. Gelukkig zijn jullie eruit gekomen!

5 likes

Ik slaap al een paar nachten heel slecht en vanochtend moest ik m’n kinderen naar de opvang/brengen. Ik ben ongeveer een kwartier weggeweest. Toen ik thuis kwam, zag ik dat ik de voordeur gewoon wagenwijd open heb laten staan. Er is gelukkig niets weg. Maar hoe dan?!

8 likes

Ja ik moet zeggen Engeland is sinds de Brexit wel echt super achteruit gegaan. Ik weet nog dat ik met mijn vriend terugging naar de plek waar we elkaar hadden ontmoet en ik was echt een beetje geschrokken van hoe het veranderd was! Ik vind Engelsen wel nog steeds veel leukere mensen dan Nederlanders nog naar mijn mening haha

4 likes

Heb me nooit vaderlandslievender gevoeld dan wanneer ik in het buitenland met gestempelde briefjes naar de zorgverzekering moest fietsen om geld voor de huisarts terug te krijgen of het gevouwen papiertje als mijn (enige) bewijs van inschrijving in de stad uit mijn portemonnee trok om een bibliotheekkaart te krijgen. En de keren dat er bonnetjes of cheques ondertekend werden bij de kassa in de supermarkt?? Get with the program people

4 likes

Vorig jaar rond deze tijd een open sollicitatie gedaan en nu een vast contract + een schaal omhoog :partying_face: zo blij hier en met de waardering die ik krijg.

105 likes

Dat had ik in het begin ook wel, maar inmiddels (na 15 jaar) vind ik het leuk om in NL op bezoek te zijn, maar ook wel heel fijn om daarna weer naar huis te mogen. In NL is voor mijn gevoel ook veel veranderd in die tijd (alhoewel het nog steeds duidelijk mijlenver voorloopt qua digitalisering op DE :sweat_smile:). Niet dat DE zo’n topland is trouwens, maar ik woon hier ook wel in mijn enclave die compleet afwijkt van de rest van het land :grin:

1 like

Toen ik net in Belgiƫ woonde heb ik heel veel aan het leven in Nederland gemist, maar inmiddels heb ik dat helemaal niet meer. Belgiƫ heeft op vlak van digitalisering best wel een goede inhaalslag gemaakt en ik ben hier zo dankbaar voor het zorgstelsel. Ik miste eerst de Nederlandse supermarkt nog maar inmiddels is Albert Heijn hier ook wijdverspreid dus zelfs dat mis ik niet meer haha.

Ik woon overigens wel in een grote stad en daarvoor in een studentenstad (wat ook weer een bubbel was), en het wonen in een stad is voor mij ook wel al een hele verbetering ten opzichte van het gehucht waar ik in Nederland ben opgegroeid. Dus dat zal ook een rol spelen haha

2 likes

Ik heb ook even getwijfeld aan Duitsland (of bedoel je met DE Denemarken?), maar miss leg je daar wel de zere vinger op de plek, dat je woonplezier ook voor een groot deel afhankelijk is van je gevoel van community! Ik woon in een stad in Engeland waar de turn-over echt heel groot is, veel internationals die even komen en gaan, dus dat maakt het ook complex om een support system op te bouwen.

@Otzi ik zeg dat dus ook altijd!! Vind Engelsen over het algemeen veel sympathieker dan Nederlanders, warmer en gezelliger, makkelijker om mee te ouwehoeren. Wel echt zooo indirect. Toen ik hier nieuw was heb ik ook echt wel een paar keer flaters geslagen waar mijn Nederlandse directheid NIET gewaardeerd werd, maar heb me als goede immigrant daarop aangepast. Britten klagen inderdaad ook veel over de negatieve impact van Brexit dus denk dat je gelijkt hebt.

@grace ik ben echt zo benieuwd welk land dit is.

6 likes

Duitsland idd, woon in Berlijn. Hier ook wel veel turn-over, maar heb inmiddels wel genoeg vrienden gemaakt die ook hier (of iig in de buurt) willen blijven, dus dat zit wel goed. Maar woon hier dus ook al 15 jaar, dat heeft wel tijd nodig gehad natuurlijk. Ook genoeg vrienden gemaakt die weer vertrokken, maar sommige van die vriendschappen bestaan wel nog steeds, is ook wel weer leuk qua plekken om te bezoeken natuurlijk :grin:

3 likes

Belgiƫ en Duitsland :joy:

4 likes