Wat je even kwijt wil #70

Schaafwond paradijs voor kinderen

2 likes

Happy cakeday aan alle OG FF’ers (en het forum zelf natuurlijk!) :partying_face: :cake:

19 likes

Merci @Nescio !

6 likes

Ik heb ‘m al ff :partying_face:

6 likes

Ah, ik vroeg me al af waarvoor dat was :blush:

3 likes

Lekker random dit maar mijn buurvrouw en ik zitten zo vaak tegelijk op de wc :rofl: van de 3x dat ik geweest ben vandaag ging zij ook 2x. We wonen beiden alleen.

3 likes

Lijkt wel een grafsteen

1 like

Klinkt wel gezellig haha!

4 likes

Ik ga er dan over nadenken of de ander dat dan ook door heeft op dat moment

3 likes

Same hahaha :sob:

4 likes

Vroeger als kind hoorde ik onze buurvrouw ook. De muren waren nogal dun en ik ‘kletste’ dan met haar als we beide op de wc zaten.
Mijn moeder vroeg dan waarom ik zo zat te roepen op de plee :laughing:

24 likes

Ik zat van de week in de kleedkamer van de sportschool (want ging een les volgen) en iemand die die les ook altijd doet vroeg “en heb je er zin in” en toen zei ik “ja hoor”

En toen was er zo’n boomer die gelijk heel verontwaardigd zei “ja HOOR dat zegt m’n puberdochter ook ALTIJD ja HOOR ja HOOR”

En toen dacht ik ook echt zoals een puberdochter hou je bek

72 likes

Ik kan volgens mij niet in het opbiecht topic.
Maar ik kan dit ook echt tegen niemand zeggen en moet het even kwijt.

Ik heb een vriend en een kind.
Maar ik heb sinds kort ook een crush op een collega (die ook gewoon in een relatie zit waar hij volgens mij wel gelukkig mee is?).

Pffffffff😅
No worries, ik houd wel afstand en we zien elkaar helemaal niet vaak, maar man, wat een irritant gevoel voor mezelf. Ik heb dit nog nooit eerder zo meegemaakt, hoop dat het snel overgaat.

3 likes

In het complex waar ik waar ik woon begon iemand om 10 uur met boren. Ik vind dat echt een prima tijd. Maar nu wordt het gezeurd (in een fb groep) over dat het te vroeg is :face_with_spiral_eyes:

1 like

In veel gemeentes en complexen is het een (ongeschreven) regel om op zondag geen overlast te veroorzaken met klussen, of dat pas in de middag te doen. Geldt in veel grote steden in elk geval, daar was laatst ook een nieuwsartikel over met richtlijnen van de gemeente o.i.d. Dat zit er bij sommige mensen echt ingebakken

1 like

In Rotterdam is het in ieder geval niet, en ik zit er ook niet echt op te wachten op zondag 10 uur maar ja. Zolang het niet elke zondag is en die mensen werken ook nog gewoon doordeweeks zou ik ook niet weten wanneer ze het dan wel moeten doen. ‘‘s avonds na het werk (of elk ander tijdstip) zou ook irritant zijn haha.

22 likes

Te vroeg??? Dan heb je echt niks anders om over te zeiken he

9 likes

Ja ik vind ‘s avonds ook vervelender. Ook omdat ik een klein kind heb. Maar inderdaad doordeweeks ben je aan het werk. Ik vind zondag juist een dag voor klussen en dat soort dingen.

@Neon vind dat wel een beetje ouderwets. Snap dat er richtlijnen moeten zijn maar ik vind 10 uur best een oké tijdstip

@Mette12 ja inderdaad. De flat naast ons wordt gerenoveerd en die stijgerbouwers begonnen om 7. Nou dat was pas herrie.

En er werd ook wel eens geboord tussen 23:00 en 00:00. Dan mag je klagen vind ik :joy:

3 likes

Ik vind in het weekend na 10 wel prima. Hier beginnen bedrijven zelfs op zaterdag soms al om 7.00. Geen idee of er regels zijn voor particulieren, maar als mensen daar al over klagen kan je overal wel ruzie over gaan maken

3 likes

Op sommige plekken in Rotterdam wel (bij familie in Kralingen hangen in het complex echt posters met zulke regels aan de muur). Maar als het erop aankomt kunnen ze dat denk ik niet hardmaken. En ja, ben het met je eens hoor, ik gaf gewoon een verklaring voor de klagers waar @Vloeistof het over heeft. Het is niet meer van deze tijd. Boren is irritant maar soms noodzakelijk

1 like