Zie dat het NRC een nieuw artikel heeft gepubliceerd. Anyhow ik vind het nogal magertjes om de grootste demonstratie van de afgelopen twintig jaar, af te doen als ‘Massaal protest in Den Haag’, ‘ Voor velen is het de eerste keer dat ze demonstreren – de Gaza-demonstratie in Den Haag was massaal’, ‘ Grote Gaza-demonstratie in Den Haag rustig verlopen, organisatie meldt 100.000 deelnemers’.
Ik vind het wel eetje flauw om daar moeilijk over te doen want als je de artikelen bekijkt zie je heel goed wat een enorme happening het was. Ik was er helaas zelf niet bij maar vrienden wel en tov wat ik van hun hoor vind ik de nieuwsberichten eigenlijk best goed weergeven hoe massaal het was
Wat had je dan willen zien? Behalve ‘Grootste demonstratie in 20 jaar’ kom ik ook niet veel verder
Tsja het is niet een bejaarde paus die de moord stikt
Het gaat niet om wat ik had willen zien. Het gaat om de publieke opinie omtrent dit onderwerp die drastisch is veranderd. In oktober 2023 werd er door 6000 mensen voor een staakt-het-vuren gedemonstreerd in Den Haag. Vandaag waren dat er 100.000. Nederland is van nature geen land waar op zo’n grote schaal wordt gedemonstreerd en dat lijkt mij meer dan noemenswaardig.
Eens hoor. Als je nu op de eerste berichten kijkt van de grote nieuwswebsites en kranten zie je goed waar de prioriteiten liggen.
That’s my point .
*De wens van 100.000 mensen kan een regering nog wel ‘negeren’. Dat wordt een ander verhaal wanneer 3% van de gehele bevolking opstaat.
Ik heb nos een uur geleden een bericht gestuurd dat ik het belachelijk vond dat het kampioenschap van psv boven het protest stond. Zie dat het nu wel weer anders is.
Feit is dat er over sommige dingen live-blogs plus allerlei interviews en human interest verhalen worden gemaakt plus artikelen over hoe iedereen er op social media op heeft gereageerd etc etc. Nieuws is wat je nieuws maakt en wat je nu ziet is wel echt heel magertjes. Ik zeg trouwens niet dat redacties dit expres censureren maar het is wel een (vind ik) slechte inschatting om dit met een artikeltje te laten verdrijven door voeballe en buitenland nieuws.
Nou precies zij hebben ook verantwoordelijkheid in wat prioriteit heeft, en dat is zeker niet voetbal boven dit.
Ik zag op tiktok:sparkles: dat aluinpoeder heel goed zou moeten helpen, dus heb dat nu besteld
Nee ok maar dan gaat het dus niet om de titel maar een gepind bericht bovenaan, liveblog, video etc. Er zijn idd veel meer manieren om dit nieuws te brengen dan een artikel wat al snel naar beneden zakt. Helemaal eens daarmee
Op het AD en NRC zag ik eerdere berichten helemaal niet meer. Nieuwsuur daarentegen
Eens, miste vooral het genocide stuk! Ik las op LinkedIn een paar goede titelsuggesties
“Grootste demonstratie in twintig jaar tegen Nederlandse medeplichtigheid aan genocide in Gaza”
Of
“Grootste demonstratie in twintig jaar in Den Haag: 100.000 mensen trekken een rode lijn tegen kabinetssteun voor genocidend plegend Israel”
Lol dit kunnen echt alleen mensen zeggen die nog nooit iets met activisme gedaan hebben want de media bericht gewoon nooit zo over protest :”)
Er wordt vandaag een dakkapel geplaatst op zolder, maar het klinkt echt alsof ze m’n hele huis afbreken en alles zo meteen in elkaar zal storten.
Hahah dat idee had ik ook maandag
Maar is hier allemaal goed gegaan.
Haha herkenbaar dit! Het gaat ook best met grof geweld vond ik. Maar het komt goed!
Het ging hier een tijdje terug over baby vogels en katten enzo. Nu hebben wij ‘onze’ babyvogeltjes afgeschermd voor de kat en is hij veel binnen zodat hij ze niet kan vangen. Nu zagen we gisteren dat eksters en gaaien op de jongen jagen Zo zielig. Ik hoorde de pimpelmezen een enorme herrie maken en allemaal naar dezelfde boom vliegen waar vervolgens een ekster met een baby vogeltje in z’n bek uit kwam vliegen. 'S avonds viste een gaai een jong terwijl die vliegles kreeg en vlogen z’n ouders tegen ons raam. Hoop dat er nog wat jongen overgebleven zijn.
Oh dat is ook zo naar om te zien. Doet me denken aan mijn moeder die elk jaar als de koolmezen uitvliegen letterlijk een paar dagen lang de wacht houdt om de eksters te verjagen als de kleine koolmeesjes uitvliegen. (Ze is met pensioen dus toch tijd genoeg )
Ik ben mijn airpods case kwijt geraakt of deze is gestolen. Ze zijn nog wel vindbaar in Find My, durf alleen niet naar het huisadres te fietsen omdat ik natuurlijk niet weet wat voor persoon het is. Ben benieuwd of ik hem terug ga krijgen!