Wat je even kwijt wil #70

Ik was net gezellig wandelen met een vriendin en toen braken haar vliezen, t voelde net een tv scène

(No worries trouwens, ze is week 38)

47 likes

Woah schrikken! Was het echt zo’n plas zoals je ziet op tv? Misschien domme vraag hoor haha

1 like

Haha een in de broek geplast idee. Maar niet de emmer die leeg wordt gekiept onder het ziekenhuisjurkje. Het was voor mij (no kids, bijna geen friends met kids) ook een first.

4 likes

Bizar! Ik had dit een paar maanden geleden terwijl we uit eten waren met mijn schoonfamilie (mijn eigen vliezen braken dus), top timing haha. Het was ook echt mega veel, alles helemaal nat… hals overdekop naar huis gereden haha.

Anyway, kwam hier om te posten dat ik mezelf getrakteerd heb op een massage en het was zoooo lekker. Kwam echt in een diepe staat van ontspanning, nog nooit gehad. Dus heb besloten dat ik gewoon regelmatig een massage bij deze salon ga doen, treat yourself :partying_face:.

31 likes

Ik hoop dat die van mij gewoon breken ergens thuis of zo. Had er ook nog niet bij stil gestaan dat het natuurlijk ook kan gebeuren tijdens boodschappen doen of op visite ergens. :joy:

2 likes

Een bevalling begint maar heel zelden met het breken van de vliezen. Meestal breken ze pas als je al weeën hebt, en dan ben je vaak thuis of in het ziekenhuis.

6 likes

Dat zeggen ze, maar ken inmiddels toch een heel aantal vrouwen waar het begon bij gebroken vliezen. Inclusief mezelf.:grin:

14 likes

Beide kan toch waar zijn

7 likes

Ik hoop dat ik de 90% ben. :joy:

Ben met 41+1 bevallen en mijn vliezen braken pas dat het hoofdje geboren werd.

2 likes

Mijn vriend en ik zitten heel erg in de willen we nou wel of geen kinderen?! En ik merk dat ik echt mijn biologische klok voel tikken. Ik vind dit zo ingewikkeld waarom heb ik niet gewoon nog 15 jaar om hier op mijn gemak over na te denken. Jammer ook dat je het niet ff kan uitproberen: even paar dagen zwanger zijn, even paar dagen verschillende leeftijdsfases. En dan wel met een eigen kind natuurlijk want onze genen zijn uiteraard het leukst.

21 likes

Dan zeg je waarschijnlijk nee laat maar :joy:

17 likes

Was er vroeger niet een tv programma dat mensen kinderen van anderen kregen om te kijken of ze goede ouders ofzo zouden zijn? :exploding_head: Ga nu zoeken!!

Edit: snel gevonden, BNN VARA had dit dus. 4 seizoenen zelfs. Over Baby te Huur - Baby Te Huur - BNNVARA

17 likes

Haha, mijn beide bevallingen begonnen met gebroken vliezen. Eerste keer wel thuis gelukkig. Maar ik vond het juist wel ‘fijn’, een soort heads up dat het eraan komt haha. Je zit zo in de wachtstand anders. En zeker de laatste keer hadden we anders never nooit het ziekenhuis gered, het ging zo snel en toen ik eenmaal echt dacht van ja dit zijn weeën was ze er al bijna.

2 likes

Ha ja dit keek ik zo graag hahahaha (wel best wel raar voor die babies)
Hoe zou het die mensen allemaal zijn vergaan?

4 likes

Hahaha na 10 jaar wel tijd voor een terugblik, zijn deze mensen ooit ouders geworden?

10 likes

Kunnen we alsjeblieft nu niet allemaal gaan delen of je vliezen wel of niet als begin braken? :sob:

61 likes

Wij zitten ook een beetje in deze fase, behalve dat mijn vriend meestal neigt naar wel kinderen. Maar inderdaad die biologische klok… Ik zou het ook wel fijn vinden om te weten hoeveel tijd ik nog heb om hierover te twijfelen. Straks heb ik nog zat eitjes om 3 jaar na te denken, maar aan de andere kant is het volgend jaar einde verhaal. Vind de keuze echt doodeng en inderdaad, straks vind je het niks en dan? :tired_face:

1 like

Omg haha nice ik ga dit kijken!!

1 like

Ja en straks weet je: oh shit als ik een jaar eerder was geweest was het misschien wel gelukt en nu is het te laat?! Maar misschien kan ik dan wel denken: ik was er nog niet aan toe. OF BEN IK DAT WEL?

Uuughh en deze wereld ook waar we dan een kind op zetten. En alles is zo godvergeten duur, niet alleen voor ons (dat kunnen we wel dragen) maar waar komt ons kind dan uiteindelijk in terecht? En het milieu en en en.
Is het een rationale keuze of een gevoelskeuze of een combi (ik wil het denk ik wel en nu is t meest gunstig qua leeftijd en je groeit er helemaal in (want daar ben ik niet bang voor: ik pas me er denk ik helemaal in aan en ben ongetwijfeld gelukkig met het kind), of: (ik voel honderd procent ja Iets go en dan ben je al wel oud. Maar ga je ooit vol honderd procent voelen: JA NU ALLES IN MIJ WIL DIT ZONDER ENIGE TWIJFEL)

Mijn vriend vindt het ingewikkeld en het is voor mannen ook wel gewoon anders. Minder biologische klok. Hij wil het denkt ie wel, maar niet nu. Maar ik ben 33,5, dus hoe lang gaan we nog twijfelen of uitstellen?!

Omg help. Ik moet dit onderwerp weer even parkeren :joy:

6 likes