Ik heb een nestje koolmezen in de tuin en wordt daar zo vrolijk van
Perongeluk achtergekomen omdat er eerder dit jaar een nestje gebouwd was door pimpelmezen, maar deze waarschijnlijk zijn opgegeten, dus deze was niet meer in gebruik. Ik ging het oude nest er van de week uithalen en er zat toen een koolmees in.
Ben er wel achtergekomen dat de eitjes wit met roze spikkels zijn
Vanochtend gaan dauwtrappen op de hoge veluwe met man en vrienden en we hebben echt tientallen reeën en edelherten gezien
Wtf is dit??? Stop met het verpesten van chips
Ik haat geknisper van chipszakken zo intens, ik ben echt heel blij hier mee. Maar ik ben ook niet echt een chipslover.
Ja zie nu dat het allebei nog verkocht wordt, maar die dozen zijn relatief ook veel duurder voor minder inhoud (peak krimpflatie)
Een goede vriend van m’n partner en een goede vriend van mij hebben hun bruiloften 1 dag na elkaar, 1 in Italië en de ander in Slovenië. De 2 enige bruiloften de we hebben volgend jaar. Hoe dan.
Ik moet zo naar de bios en ik haat de bios echt intens.
Zit ook nog steeds plastic in de verpakking.
Chipszakken zijn niet te recyclen en dat is anno 2025 echt niet meer uit te leggen. Of een kartonnen doos dan de beste optie was weet ik ook niet… ik heb wel eens van die “ambachtelijke” chips en die zit gewoon in plastic.
Zelfs met de auto is het ambitieus om na een feest nog van het ene land naar het andere te rijden. Zo stom want een Sloveens huwelijk lijkt me super leuk
Maar om de prijs dan meteen met 50 procent te verhogen? Bovendien las ik ook dat deze dozen weer zwaarder zijn dus dat de transportkosten hoger worden waardoor het milieu-effect ook niet zo eenduidig positief is.
Tenzij het Italiaanse feest in Triëste is natuurlijk haha
Ik ga naar een luxere (lees: vooral dure) sportschool en de mensen zijn best wel fancy en hebben vaak een personal trainer, maar er is een man die komt rond dezelfde tijd als ik, blijft maar 20-30 minuten en doet alles als een maniak. Hij heeft volgens mij totaal geen plan, rent als een beest door de zaal heen, klautert op machines, is in de weer als een gek met gewichten en gaat dan weer weg. Ben zo gefascineerd haha
HIIT and run!
Ik ben ook groot pindakaas banaan-liefhebber, en mocht je dit ijs ooit perongeluk in een Duitse supermarkt tegenkomen moet je het echt proberen:
@Daelyss De Italiaanse bruiloft is helemaal in het zuiden. Misschien dat het met een vlucht lukt, en anders krijgt m’n man ons kind mee en doe ik ik m’n eentje een weekend Italië. Maar een Sloveense bruiloft lijkt me ook erg leuk idd.
Oh ik heb t artikel niet gelezen, 50% verhoging is insane wel
Ja stom dat ze het zo doen, vooral goed voor de winst denk ik
Volgensmij is de doos tetra, dit is een drielaagse verpakking bestaande uit karton, plastic en aluminium
De oroginele chipszakken bestaan uit plastic en aluminium
Dan lijkt dit me niet echt beter
Het gaat niet alleen om de soort, maar ook om de dikte van een verpakking.
Wij moeten onze verpakking ook verduurzamen en het is zo moeilijk om een goed alternatief te vinden wat de kwaliteit en houdbaarheid niet verslechterd (vergelijkbaar product, gebakken en vettig. Hebben zoveel verschillende dingen getest en nog niks gevonden waarbij er geen concessie gedaan moet worden, buiten de kosten.