Wat je even kwijt wil #70

@pastelzwart @Bunnyslippers @sleepingbeauty ik ga jullie tips proberen! en ja pistachepasta lijkt me wel een stuk lekkerder dan pindakaas in mn yoghurt dus denk dat ik daar maar mee begin

@pastelzwart @radio pindakaas drinken/in ijsvorm voelt echt heel onnatuurlijk dus moet me daar nog even op voorbereiden :joy:

1 like

Yesssss ik heb mijn ikea nephouten bureaublad vervangen door een zelf op maat gezaagde en geoliede eiken plank :sunglasses:

En het is vet mooi geworden! Super blij mee.

38 likes

Hoezoniet? Wij recycleren dat wel gewoon via de PMD (BE) Net even opgezocht en kan gewoon :

3 likes

Nee he, dit is nou juist de reden dat ik ook geen pringles eet. Ik wil gewoon lekker kauwen uit een krakende plastic zak. Zit ik straks met een doos op schoot, dat is niet hetzelfde.

1 like

In NL wordt plastic niet meer gerecycled. Bijna alle fabrieken hebben moeten sluiten omdat nieuw plastic uit china veel goedkoper is dan gerecycled plastic uit NL en producenten hier dus geen gebruik van willen maken. Sad maar waar. Plastic wordt nu gewoon verbrand.

1 like

Dit is in ieder geval niet 100% waar, mijn vader werkt bij een bedrijf dat hard plastic recycleert en verwerkt in nieuwe producten. Gaat wel om een heel klein deel van de totale productie, maar is juist aan het groeien.
Van zacht plastic (de chipszakken etc) weet ik het niet, dus daar zou je gelijk in kunnen hebben.

1 like

In NL staat op de plastic bakken dat chipszakken niet mogen (bij mij wel althans) als het zo’n zilveren laagje heeft moet het in de gewone bak

3 likes

Mijn gemeente heeft me laatst verteld dat ze wel bij plastic moeten, ik kreeg een waarschuwing omdat ik ze bij het restafval deed :roll_eyes:

1 like

Het is helemaal dood op werk, ik en één enkele collega zijn aanwezig want de rest heeft vrij (20+ anderen). Geen probleem, kan ik vandaag lekker de plinten schuren, ontvetten en verven en hoef ik dat niet op mijn vrije zaterdag te doen :ok_hand:

7 likes

Werk je thuis of ga je op werk de plinten aanpakken? :joy:

22 likes

Ligt eraan of ze haar vrije zaterdag klusjes rondom het kantoor doet

1 like

Hahahaha, nee ik zit inderdaad thuis!

5 likes

Maandag komen ze foto’s maken voor de verkoop van mijn huis en ik moet nu het huis foto-klaar maken. Maar ik weet gewoon niet goed waar en hoe ik moet beginnen dus ben nu maar aan het doomscrollen en kom ik tot helemaal niks :weary:

4 likes

Gewoon bijna alle decoratie weghalen. Foto’s en dure spullen zou ik ook niet laten fotograferen. Daar kwam mijn fotograaf toen nog mee.
Weet niet of je dieren hebt? Maar de voerbakjes en manden etc moest ik ook weghalen voor de foto’s. En alle ramen schoonmaken en de voordeur en achterdeur ook. Maar dat laatste heb ik dus de dag zelf gedaan want ik heb huisdieren.

2 likes

Haha ik denk dat ik nog niet bij de “decoratie weg halen fase” ben :joy:
Meer de “troep van zolder opruimen” fase nog, dit is ook een specifieke taak van de makelaar geweest. Maar is gewoon een kut klus, want daar ligt alles waar je eigenlijk geen raad mee weet! De slaapkamer en badkamer zijn in principe weer zo gedaan. Ik ga nu even een ritje doen naar de kringloop met spulletjes, dus ben wel een soort van productief. Ik dacht dat ik afgelopen 2 jaar redelijk bewust om ben gegaan met het wel/niet niet aanschaffen van spullen, maar bijzonder hoeveel spullen een mens kan verzamelen zeg

Van dure spullen is wel een goede tip thx!! En poetsen van deuren ook, maar eerst zooi ruimen :hot_face:

2 likes

De ‘troepjes’ waarvan ik niet wist of ik het wilde houden of niet had ik tijdens de fotoshoot in mn auto gedaan. En ook de wasmanden, extra kussens e.d. ook de schuur stond helemaal vol.

1 like

Scheelt je ook weer spullen meeverhuizen die eigenlijk gewoon weg kunnen! Dubbel winst dus

2 likes

Oh nee wat erg dat zo’n rijk land ervoor kiest om plastic vanuit China te importeren ipv hier te recycleren :pensive: echt zonde

Ik zag bij een influencer (Annemerel) dat zij een Aesop zeeppomp had gekocht en die op elke foto waarop een wastafel staat erbij is gezet, dat vond de fotograaf helemaal top. Vond dat wel een grappige als “styling”. Succes met klaar maken!

2 likes

Omdat het zulk wisselend weer is, trek is ‘s ochtends van alles uit mijn kast en gooi het dan terug erin. Want, geen tijd meer om het op te ruimen.

Dus ik wilde vanavond mijn kast opruimen maar nu natuurlijk 0,0 zin.