Wat je even kwijt wil #70

Ik heb dit nog nooit gehad, maar sinds ik vijf maanden een langeafstandstocht heb gewandeld word ik al misselijk van een kort ritje met de auto :nauseated_face: Ik was ook echt de enige die stond te kotsen :smiling_face_with_tear:

Ik ben vanmorgen op de fiets aangevallen door een kraai (of een andere zwarte vogel). Ik schrok me dood, want het is me nog nooit overkomen :astonished:

2 likes

Hoe dan?

4 likes

Oh wat shit, dat heb ik ook 2 keer gehad! Heb je krassen op je hoofd of pijn? Je schrikt je rot he!

Die zijn echt heel territoriaal als ze jongen hebben! Mijn hond werd ook vaak door kauwtjes belaagd, ze komen gewoon uit de lucht op je af gesjeesd en geven je een tik. Om je weg te jagen.

@Chan wat een schrik! Ik nam dan gewoon een tijdje een andere route, geen zin om steeds op m’n hoede te zijn.

Ja. En nu echt dubbel oppassen, want ze herkennen je en als ze je eenmaal als bedreiging zien, blijven ze aanvallen. Ik ben ooit twee weken lastiggevallen door kraaien op een parkeerplaats waar ik ƩƩn keer te dicht langs hun jong was gelopen. Ze hadden het daarna echt gericht op me gemunt.

12 likes

Ja en ze schijnen het ook aan andere kraaien te communiceren! Waardoor het jaren kan duren. Altijd wat voer bij je hebben zodat ze je lief gaan vinden :smiling_face_with_tear:

7 likes

Mijn hele fijne directe collega gaat weg. Ik weet het nu een week en ben al die tijd heel erg boos geweest op de situatie. Op m’n leidinggevende na mag ik er nog met niemand over praten. Vandaag ben ik de hele dag misselijk en duizelig geweest op werk. Ben uiteindelijk door m’n leidinggevende naar huis gestuurd. Weet echt niet hoe dit moet als ik morgen leerlingen onder ogen moet komen.

3 likes

Oeh ik wil vrienden worden met de kraaien / kauwen in de buurt. Wat is het beste om te geven als voer?

5 likes

Onbewerkte en ongezouten walnoten en pinda’s, appel.
Bij de vogelopvang geven we altijd een mengsel van kattenvoer, havervlokken appel.

7 likes

Waarom zegt Google Maps ineens ā€œHook of Hollandā€? Doe ff normaal!

2 likes

Oh heftig dat je je zo voelt om het vertrek van een collega. Komt dat ergens door?

4 likes

We hebben zes jaar heel fijn samengewerkt. Hij is m’n enige directe collega, dus er is op dagelijkse basis veel contact. Hij is m’n steunpilaar op werk en dat valt nu weg. Schrik zelf ook wel van de heftigheid van m’n reactie.

3 likes

Toen mijn ā€œmentorā€ met pensioen ging, moest ik ook wel even slikken. Dus kan me wel voorstellen dat het vertrek van een zeer gewaardeerde collega flinke impact op je kan hebben. Hopelijk houden jullie contact!

9 likes

Er is ons een woning aangeboden via de woonstichting die 2,5 keer zo groot is als onze huidige woning, mƩt een tuintje erbij. En de huur is ook nog lager :cry:

Morgen de bezichtiging dus fingers crossed dat het wat is!

142 likes

Ik kom nu net uit werk, heb zakkie chips op ga nu al naar bed. Ik kijk wel weer wanneer ik wakker wordt want ben zo onwijs moe en nu ben ik nog koos kindloos en kan dit gewoon.

21 likes

Waarom niet Corner of Holland?

6 likes

Ik fietste gewoon langs een weg met wat bomen, verder niets bijzonders en toen kwam er in 1x een vogel van achteren op me af. De zon scheen, dus ik zag de schaduw al aankomen, maar had niet verwacht dat hij op mijn hoofd zou landen :pensive:

Daar moest ik nog aan denken, want ik heb het vaker gelezen op het forum! En ook op nieuwswebsites. Gelukkig geen pijn en ook geen krassen of bloed, maar ik schrok wel super erg. Ik was ook echt aan het trillen daarna

Ik heb het nog nooit meegemaakt op mijn route. Ik ben wel dezelfde weg terug gefietst en gelukkig geen vogel meer gezien, maar ik was inderdaad op m’n hoede. Ik ga kijken of er een andere route is en anders ga ik wel een tijdje met de bus

1 like

Ik heb na jaren weer een nieuwe fiets en vandaag voor de eerste keer met de fiets naar werk maar had alleen vanochtend hooikoorts medicatie ingenomen dus nu zit ik met dikke gezwollen ogen op de bank :sweat_smile:

3 likes

Wat vind ik die lokale weggeefhoekjes op Facebook toch een zegen. Maakt niet uit wat je weg wil hebben, er is altijd wel iemand die het dezelfde dag nog op komt halen. Voelt als een magisch zwart gat waar je alles in kunt dumpen en dan is het voorgoed uit je leven :rainbow:

29 likes