Wat je even kwijt wil #70

Hee AMS LIVE kijk ik ook wel eens! Stiekem kijk ik liever naar AirlinersLive, maar dat is op Manchester Airport.

2 likes

Pff wat een gezeik allemaal weer. Heb eind januari een matras gekocht bij Ikea en dat is nu al helemaal doorgezakt. Dus contact opgenomen met Ikea hierover, krijgen we vandaag bericht dat het normale slijtage is en ze de zaak sluiten. Wtf, hoe kan je dit normale slijtage noemen, matras is 4 maanden oud?! Zo een kuil als hier in zit heb ik nog nooit gehad in een matras.

1 like

Wat vreemd? Je kan bij IKEA toch altijd retourneren als je niet tevreden bent?

12 likes

Jezus wat slecht. Je hebt 100 dagen testtijd en daar zit je ook pas net voorbij. Ik zou met dat matras langsgaan in een winkel :grimacing:. Meestal zijn ze daar wel vriendelijker.

7 likes

Ik ben ook echt verbaasd, krijg bijna het idee dat ze niet goed naar bon en dus aankoopdatum gekeken hebben.

@Kusjessoldaat mijn eerste reactie was ook ik ga naar de winkel met matras, maar dat matras is vrij groot en krijg ik denk ik niet de auto in, dus we gaan nog een poging doen bij hun zelf en anders bel ik mn rechtsbijstandverzekering voor advies.

3 likes

Heb je dit document gezien?

https://www.ikea.com/nl/nl/files/pdf/f1/dc/f1dcf3e2/mattresses_guarantee_brochure_a5-nl.pdf

Daar staat dit:

Wat valt er onder deze garantie?
Deze garantie geldt alleen bij huishoudelijk gebruik en dekt materiaal- en
fabricagefouten in alle matrassen. De garantie geldt voor splitnaden,
beschadigde veren, gescheurde handgrepen, kapotte lattenbodems en
overmatig inzakken.

3 likes

Oh ja echt een gezeik is dat bij IKEA hoor. Ik moest toen aantonen, met een foto was prima, dat de kuil dieper was dan 3cm ofzo en toen had ik per mail bevestiging dat het goed was en ik het matras om mocht ruilen in de winkel. Kom je daar aan in de winkel, gaan ze er eerst heel moeilijk naar kijken maarja dat matras lag dubbel gevouwen en opgerold met touw in de auto dus logisch dat die kuil dan minder zichtbaar is en daarna geven ze je een plastic zak want zonder zak nemen ze geen matrassen aan. Kon ik in mn eentje een matras van 180x200 in een zak gaan proppen. :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik zag een reekalf (en de moeder) en het was zoooo schattig. Echt fantastisch.

32 likes

Net een Deense kaneelknoop gehaald bij de Jumbo 10/10 love it.

10 likes

Ja die zijn echt lekker! De vanilleversie ook maar minder

3 likes

Ik zit in zo’n Tromsø travel group op fb en afgelopen maand is er al misschien drie keer een vraag geplaatst ‘ik arriveer deze maand in Tromsø, waar kan ik het noorderlicht zien/wat zijn mijn kansen op het noorderlicht’. Bro er is middernachtzon :smiling_face_with_tear: je kansen zijn 0.

16 likes

Was zo grappig geweest als @Bergson nu had gezegd; “ehm ja, dat is dus mijn vader”.

4 likes

In mijn vorige appartement werd het op dit soort dagen binnen 25+ graden en die hitte bleef ook nog eens heel lang hangen. Kom net thuis in mijn nieuwe appartement en het is binnen 21,5 graden :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

21 likes

Heerlie. :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Welk matras is het? Ik heb daar 2 matrassen besteld van 140 bij 200 voor mijn kinderen

3 likes

Dat is gek! Ik kon mijne via de chat gewoon omruilen. Ik zou het nog eens proberen.

2 likes

Ik slaap tijdelijk in een andere slaapkamer i.v.m. halve verbouwing. Die is bloedheet… niet te doen😂

2 likes

Ik ben echt ““een slechte apper””, maar vandaag ben ik vrij en heb ik letterlijk een uur lang alleen maar op mijn laptop uitgebreid geantwoord op langzame gesprekken (waarin we allemaal slechte appers zijn, no hard feelings) met verre vrienden en het voelt zo goed, misschien moet ik er een wekelijks ding van maken

43 likes

Dit is zo herkenbaar :clown_face: Appen is een van de vele dingen die ik eindeloos uitstel. Soms voelt terugappen als een enorme horde, zelfs bij mensen waar ik wel degelijk geĂŻnteresseerd in ben.

34 likes

Ik las onlangs dit artikel daarover, ik vond het herkenbaar: Why Does Replying To A Long Text Feel Overwhelming?

5 likes