Wat je even kwijt wil #70

Ik ben op een tweedaagse boottocht om te duiken en snorkelen voor de kust van Australië. Super vet om eens te doen, maar wie staat er weer te kotsen over de railing van de boot… Gelukkig heb ik een zeeziekpilletje gekregen van een mede toerist :sweat_smile: Jeez, wat is dat naar…

7 likes

In het kader van normalisering van menstruaties en taboe wegnemen, benoem ik het in gesprekken waar het niet 100% noodzakelijk is om het wel te doen. Maar ik voel dus echt verschil in persoon waarmee je praat en dat levert soms een rare mix van ongemak en toch ook een soort van goed gevoel op (omdat ik het ondanks ongemak toch gewoon heb gezegd).
Ik hoop dat er een tijd komt dat er 0% ongemak op dit onderwerp zit en het net zoiets normaals is als bijvoorbeeld hooikoorts. Daar is iedereen wel open over, terwijl, goor, al dat snot en gesnotter.

1 like

Wat moet ik me hierbij voorstellen? In wat voor situaties noem je het dan bijvoorbeeld?

1 like

Het gaat over moe zijn → slecht slapen → waar dat dan door komt → dan zou ik kunnen zeggen “oh gewoon, ik weet niet”, maar het kwam door menstruatie. Dat voelt dan tegen sommige collega’s (lees mannen van 50/60) toch anders dan tegen iemand die zelf waarschijnlijk ook menstrueert.
Ook prille dates/vriendschappen trouwens. Als ik me niet lekker voel en diegene vraagt verder, dan noem ik het toch maar, ook al voelt het als TMI. :upside_down_face:

13 likes

Dat kan in mijn ziekenhuis ook maar je kunt ook gewoon je achternaam en geboortedatum invullen en zo aanmelden bij zo’n aanmeldzuil ipv een QR code!

2 likes

Ja klopt of desnoods gewoon aan de balie van de polikliniek. Het is gewoon mijn ergernis dat ze dan per se willen dat je het helemaal online en fancy met qrcodes en zo doet en dat het dan niet werkt. Doe het dan niet haha.

3 likes

Misschien in de HIX patiënten app? Als je ziekenhuis daarmee werkt.

Anders inderdaad gewoon naar de aanmeldbalie in de hal of het zuil op de poli. Die dingen werken vaker niet dan wel. :japanese_ogre:

2 likes

Nee heb ik niet! Maar ze heeft vandaag weer eten gekregen en snoepjes van mn zoon dus ze is niet meer boos

1 like

Ja he, verschrikkelijk. Ik neem ook preventief een pilletje voortaan, voor wat voor boottocht dan maar ook. Word lang niet altijd zeeziek maar die paar keer vond ik het heftig haha.

1 like

Ben echt mega krokant aan het werk omdat ik gister toch het terras te lang heb opgezocht.
Mijn lunch was een zakje chips, wat dan wel weer winnen is.

2 likes

Dat denk ik ook wel eens, maar als ik me dan bedenk wat ik met die extra tijd zou doen komt het waarschijnlijk erop neer dat ik die dan op de bank op mijn telefoon doorbreng, dan kan het net zo goed in bed :smile: In het weekend vind ik het ook juist heerlijk, koffie erbij en op mijn gemak een beetje artikelen lezen en puzzels doen en wakker worden

2 likes

Ik weet niet meer in welk topic het laatst ging over de comeback van die lelijke Puma’s, maar ik liep net door de stad en zag iemand van mijn leeftijd met deze klassiekers aan?? :skull:

Ze droeg de zilveren en ik moet er nog van bijkomen.

18 likes

Ik hak nog liever mn voeten eraf

5 likes

Oh ja ik zag ze vorige week ergens in de etalage en diezelfde dag zag ik iemand de ze aan had, dacht ff dat ik een koortsdroom had.

1 like

Omgggg memory unlocked ahhaha

7 likes

Ik zag je die term eerder gebruiken, is ‘krokant’ een bekend synoniem voor een kater? Ik ken het helemaal niet, maar misschien iets regionaals.

2 likes

Volgens mij eerder hip taalgebruik haha, zag het vandaag ook bij een influencer gebruikt worden namelijk. Krokant als in: je bent helemaal uitgedroogd

5 likes

Oké, dan ben ik gewoon niet hip :joy:

3 likes

Ik zoek al een tijdje een bepaald paar laarzen tweedehands. Pas in mijn maat gevonden voor een goede prijs, was het pakketje kwijt geraakt in de post.

Nu maanden later weer ergens gevonden, een bod gedaan en dat werd geaccepteerd. Kreeg ik net een email dat de verkoop geannuleerd is omdat de verkoper ze niet kan vinden?? :sob: het is niet meant to be blijkbaar

1 like

Ik zit al 3,5 jaar thuis met hersenletsel en nu ga ik maandag starten als vrijwilliger bij de konijnenopvang. Werkzaamheden zijn helemaal op maat, ik kan gewoon uitproberen wat lukt en pauzes nemen waar nodig. Ik heb er zoveel zin in!!

192 likes