Wat een super vooruitzicht, heel veel plezier alvast!
Wat fijn!! Alvast veeeeeel succes
Haha dit klinkt ook als een gebed zonder eind inderdaad.
Ik kom er nu pas achter dat luisterboeken echt zo chill zijn.
Ik heb dit nog nooit gehad, maar sinds ik vijf maanden een langeafstandstocht heb gewandeld word ik al misselijk van een kort ritje met de auto Ik was ook echt de enige die stond te kotsen
Ik ben vanmorgen op de fiets aangevallen door een kraai (of een andere zwarte vogel). Ik schrok me dood, want het is me nog nooit overkomen
Hoe dan?
Oh wat shit, dat heb ik ook 2 keer gehad! Heb je krassen op je hoofd of pijn? Je schrikt je rot he!
Die zijn echt heel territoriaal als ze jongen hebben! Mijn hond werd ook vaak door kauwtjes belaagd, ze komen gewoon uit de lucht op je af gesjeesd en geven je een tik. Om je weg te jagen.
@Chan wat een schrik! Ik nam dan gewoon een tijdje een andere route, geen zin om steeds op mân hoede te zijn.
Oh dat is idd schrikken, bij mij was het ook een kraai terwijl ik liep. Je schrikt je dood omdat je het helemaal niet verwacht of weet wat er gebeurt. Bij mij pikte die op mân achterhoofd. Later zag ik 'm zitten en gluren, waarschijnlijk zat er een nest. Hele tijd zo laag vliegen. Mijn hond is ook wel eens aangevallen.
Ja. En nu echt dubbel oppassen, want ze herkennen je en als ze je eenmaal als bedreiging zien, blijven ze aanvallen. Ik ben ooit twee weken lastiggevallen door kraaien op een parkeerplaats waar ik één keer te dicht langs hun jong was gelopen. Ze hadden het daarna echt gericht op me gemunt.
Ja en ze schijnen het ook aan andere kraaien te communiceren! Waardoor het jaren kan duren. Altijd wat voer bij je hebben zodat ze je lief gaan vinden
Mijn hele fijne directe collega gaat weg. Ik weet het nu een week en ben al die tijd heel erg boos geweest op de situatie. Op mân leidinggevende na mag ik er nog met niemand over praten. Vandaag ben ik de hele dag misselijk en duizelig geweest op werk. Ben uiteindelijk door mân leidinggevende naar huis gestuurd. Weet echt niet hoe dit moet als ik morgen leerlingen onder ogen moet komen.
Oeh ik wil vrienden worden met de kraaien / kauwen in de buurt. Wat is het beste om te geven als voer?
Onbewerkte en ongezouten walnoten en pindaâs, appel.
Bij de vogelopvang geven we altijd een mengsel van kattenvoer, havervlokken appel.
Oh heftig dat je je zo voelt om het vertrek van een collega. Komt dat ergens door?
We hebben zes jaar heel fijn samengewerkt. Hij is mân enige directe collega, dus er is op dagelijkse basis veel contact. Hij is mân steunpilaar op werk en dat valt nu weg. Schrik zelf ook wel van de heftigheid van mân reactie.
Toen mijn âmentorâ met pensioen ging, moest ik ook wel even slikken. Dus kan me wel voorstellen dat het vertrek van een zeer gewaardeerde collega flinke impact op je kan hebben. Hopelijk houden jullie contact!