Wat je even kwijt wil #70

Ik had daarnet bijna een oma op m’n motorkap. De manier waarop ze van het fietspad, zonder kijken, zonder vingertje, uit het niets de weg over stak leek er ook op alsof ze het erom deed. Ik reed niet eens hard maar met de kracht van het remmen plus het natte wegdek had m’n auto toch best een beetje moeite. M’n ABS vol in werking en m’n hart in m’n keel, het scheelde nog net 20cm denk ik.

Maar dat die oma ook verder zonder blikken of blozen haar weg vervolgt… Ik snap er niks van?

3 likes

Misschien is ze er gewoon klaar mee en leeft ze met een ‘0 fucks to give’ attitude. Beetje Russische roulette in het verkeer.

3 likes

Mijn vriend had zo’n reistas gekocht voor de hond, dat ze een soort van bed heeft wat tegelijkertijd een tas is. Mijn vriend dat ding helemaal opzetten, en helemaal trots erover. We lieten die hond echt nog geen seconde in die tas zitten en ze zeek het echt direct helemaal onder :joy: hahah.

6 likes

Nou ja op die leeftijd hebben mensen gewoon soms echt niet alles meer door hoor haha. Waarschijnlijk is die gewoon thuis lekker met een kop koffie de krant gaan lezen terwijl jij nog steeds met een halve hartverzakking zit.

9 likes

We hebben weer een ijsklontjes machine (de oude was kapot) en wow echt 10% meer levensvreugde erbij.

Net een hele fles cola zero in een grote stanley gedaan met mega veel ijsklontjes 🩷🩷🩷🩷🩷

8 likes

Stanley is echt mijn allessie

1 like

Omg welke machine??? Mijn droom is een Amerikaanse koelkast maar dat zit er voorlopig niet in. En hoe zit het met de reiniging van zo’n apparaat?

2 likes

Omg ik ging net naar de kringloop. Ben denk ik een half uur binnen geweest en ik loop terug naar de auto, maar kan mn sleutels nergens vinden. Zitten ze nog in het contact :skull_and_crossbones: is gelukkig goed gegaan hahaha.

8 likes

Ik ben weer eens op gypsy TikTok beland waarbij ze al hun meubels inpakken in plastic folie en ik blijf het zo fascinerend vinden.

3 likes

Ik heb smetvrees en dit is dus m’n droom. Maar m’n man is niet bereid zo ver mee te gaan in mijn smetvrees.

4 likes

Maar even voor mijn helderheid, dan zou je toch ook dat plastic steeds weer moeten vervangen?

3 likes

Ja klopt. Maar het idee dat de spullen er onder veilig blijven. Maar je hebt gelijk in mijn smetvrees redenatie zou het plastic een eigen laag plastic nodig hebben.

3 likes

Waarom? Dat doen die mensen toch ook niet (of wel) je kunt dat juist makkelijk schoonmaken met een natte doek.

1 like

Jezus ik stond te douchen in de sportschool maar had geen elastiekje om mijn haar droog te houden dus had het in een knot op mijn hoofd met een (te kleine) clip. Tijdens het douchen komt die knot los dus ik grijp mijn handdoek van het haakje om mijn handen droog te maken zodat ik m’n haar snel weer vast kan doen zonder dat het nat wordt. Wil ik weer verder douchen, besef ik me ineens dat ik m’n handdoek tussen mijn benen heb geklemd tijdens het haargedoe en dat ik ivm de kou weer half onder de douche was gaan staan met m’n lijf DUS NU IS MN HANDDOEK DOORWEEKT :sob::sob: wie verzint dit

Sta nu in de kleedkamer maar een beetje aan de lucht te drogen 🫠

21 likes

Mijn vriendin is nu op Primavera Sound Chappell Roan live aan het zien en ik had ook een kaartje maar ben ziek :sob::sob::sob: ik ben nog nooit zo jaloers geweest

5 likes

dit is toch een scheldwoord? roma is de correcte benaming

1 like

Ja of reiziger?

3 likes

Ik lig al 3 uur lang te draaien in bed en kan gewoon niet in slaap komen. Ben maar opgestaan en naar beneden gegaan want word helemaal gek van mezelf

4 likes

je hebt verschillende soorten reizigers, als je een Sinti een Roma noemt zijn ze ook niet echt blij geloof ik want naar mijn weten beschouwen die zichzelf echt als een aparte groep (en zijn het ook qua geschiedenis, cultuur en gebruiken). en over de naam zigeuner is volgens mij ook binnen de gemeenschappen zelf discussie, het is van origine een geuzennaam maar door de jaren heen hebben ze de naam ook weer met trots teruggeclaimd (zie je in de NLse muziek ook maar ook in de flamenco al zijn de spaanse/andalusische gitano’s dieook weer een ander soort groep dan andere europese roma’s door de invloed van arabieren & noord afrikanen). maar als niet-reiziger kan je t beste reiziger gebruiken, geen zigeuner, en ook niet zomaar Roma want er wonen bv veel Sinti in Noord Europa en ook in andere landen kan de subgroep of geschiedenis anders zijn.

edit: oja en in groot brittanië heb je sowieso ook nog ierse ‘travellers’ die etnisch wit zijn en in nederland ook woonwagenbewoners die etnisch wit zijn dus het ligt er gewoon echt aan over welke groep je het hebt of je roma, sinti, reiziger, of iets anders zegt en of de groep zelf zich dus wel of niet gypsy of zigeuner wil (laten) noemen.

dit is wat ik weet als verder totale buitenstaander die zich er af en toe in verdiept dus excuus @ mensen met meer verstand ervan als ik iets niet goed zeg en verbeter me vooral.

8 likes

thanks! ik heb er ook niet heel veel kennis van maar iemand die zelf roma is vertelde mij dat sinti een soort subgroep (?) binnen de term roma is, dus dat roma een overkoepelende term is. en mijn verdieping gaat ook niet heel diep maar ik geloof wel dat dat woord over het algemeen vaak als een slur wordt gezien. mocht je tiktok hebben, er is iemand genaamd florida.florian en hij maakt er interessante video’s over (hij is roma)

sorry als dit een vaag bericht is ben net wakker

2 likes