ja in principe hebben roma en sinti dezelfde afkomst en een gedeelde geschiedenis maar een later deel geschiedenis is anders met uiteindelijk ook andere tradities en gebruiken. sinti noemen zichzelf ook heel duidelijk sinti en niet roma, zien roma ook als andere groep dan henzelf, en zo worden ze in europa ook erkend. dus ik zou zelf een sinti nooit een roma noemen, ook niet als overkoepelende term, dat doet ook gewoon af aan de sinti identiteit en hun eigen benaming voor henzelf. in ieder geval vanaf het moment dat sinti zichzelf dus zijn gaan onderscheiden van de roma.
eindstand is de geschiedenis van alle van oorsprong roma in verschillende landen in europa gewoon lang en complex dus per land, per groep kan het gewoon verschillen en denk dat het daar ook vooral om draait, dat niet allemaal verschillende groepen op 1 hoop worden gegooid met 1 term.
Mijn geheugen is zo slecht?? Ik kijk nu voor de derde keer de serie Bones en ik weet nog wel wat er op hoofdlijnen gebeurt, maar elke aflevering ben ik weer verrast door wie de dader is terwijl ik het dus allemaal al 2x heb gezien. En de laatste keer is denk ik 4 jaar geleden ofzo dus ook niet mega lang geleden ofzo
Ik bedacht om 11.30 dat ik echt een bad wilde kopen en om 14.00 zat ik in bad . Love marktplaats en impulsiviteit.
Lekker! Heb je zoân kuipje gekocht van plastic?
Ja! Maar het is de XL dus best een flinke kuip. Net samen met mân dochter in geweest en nu alleen.
Het is gebeurd
Hoezo denkt die man ook dat dit een goed idee was.
Ben nu al uren de Roland Garros Finale aan het kijken en zit er helemaal in. Was sowieso van plan lekker te chillen vandaag maar dit maakt de dag nog leuker.
Dit is ook al een keer eerder gebeurd daar
GespieTst?
Blijkbaar kan het beiden đ«€
Ik moet zeggen dat het zo vaak blijkt te gebeuren dat ik mij inmiddels afvraag of die originele forumpost misschien wel⊠echt gebeurd is??
Ik heb een versleten stuk bij mijn dekbedovertrek en echt elke avond denk ik oooooh ja dat is irritant met de losse draden die moet ik vervangen en morgenochtend is het weer uit mijn systeem natuurlijk
Haha ik moest ook meteen weer ah forum denken.
Ik heb net voor het eerst ooit zelf gaten geboord in de muur en planken opgehangen.
Ik zag net dat er een jonge ekster werd gegrepen en meegesleurd de bosjes in door een kat. Zijn ouders in volledige paniek, schreeuwend in de boom en er boven vliegen. Ik ben de bosjes ingerend en door de brandnetels, onder boomstammen door, maar helaas geen spoor te bekennen van de kat of vogel.
Er zit een man bij me in de trein die een uitgeprint papiertje van een advertentie van een hele dure fancy auto heeft opgehangen aan de stoel voor zich en er al 20 minuten naar aan het staren is?
Denk dat ie aan het manifesteren is oid? Durf t niet zo goed te vragen haha
Edit: o hij is in slaap gevallenâŠaan t dromen van mooie autoâs hoop ik voor hem