Wat je even kwijt wil #70

Ondertussen die meeuw op het forum meeuwinarum: zo’n mens blijft steeds oogcontact met mij maken, ik heb al een aantal keer een snoekduik richting haar gezicht gedaan maar het schijnt niet te helpen.

Nee sorry, lijkt me mega kut en ook geen idee hoe je er van afkomt. Hopelijk zoekt die snel een andere hobby

33 likes

Oh wat eng zeg! Heeft deze meeuw toevallig een nest op je dak gemaakt ofzo? In dat geval is het denk ik een kwestie van uitzitten tot de kuikens zijn uitgevlogen.

Ik heb net een afspraak met een Thaise Masseur in mn werkagenda gezet als Fysio-afspraak. Doel is hetzelfde dus ik vond dat dat wel kon😅

33 likes

Zou kunnen! Maar zowel mijn vriend als de bovenburen hebben nergens last van, dus ik vrees dat het persoonlijk is.

3 likes

Ik heb plotseling een week vrij van werk en ik weet ineens niet wat ik met al die vrije tijd aan moet

1 like

Als jullie een plat dak hebben gok ik ook op territoriaal gedrag ivm een nest/jongen! Is nu precies de tijd van het jaar.

lap tekst

Meeuwen broeden redelijk vaak op daken en verzorgen dan een tijdje hun jong op het dak. Misschien kan je eens op het dak kijken of je iets ziet, evt vanaf een ander huis/punt. Soms komen de jongen ook langs de rand van het dak koekeloeren.

Als er een nest zit kan je nu niet zoveel meer dan het uitzitten. Ze zijn het meest territoriaal/agressief als de jongen uit het ei zijn, die periode duurt zo’n 4 weken. Misschien helpt het om verder achterin de tuin te gaan zitten. Je kan je wat inlezen in het gedrag van meeuwen en hoe zij hun jongen grootbrengen in de stad, het scheelt als je hun gedrag wat beter begrijpt.

Als je dit echt niet wilt hebben kan je maatregelen nemen op je dak om een volgende ronde te voorkomen. Maar nu niet, want als er vogels broeden mag je geen dakwerkzaamheden uitvoeren en nesten verwijderen mag natuurlijk ook niet.

3 likes

Ik vier later in juni mijn verjaardag en bijna niemand kan komen :cry: Een paar mensen gaven dat direct aan, maar nu ook nog een paar die eerst wel zouden komen en nu aangeven (misschien) niet meer te kunnen. Voelt toch een beetje treurig eerlijk gezegd :dizzy_face: Twijfel of ik het dan wel door wil laten gaan eigenlijk…

14 likes

Iemand zei laatst iets over vrienden maken met kraaien, door voer te strooien als ze op je af komen. Miss dat proberen? Wel echt kut.

3 likes

Hoezo plotseling? Heb je de vakantie niet zelf aangevraagd?

Er staat een week vrij, niet vakantie. Genoeg banen waar je met een wisselend rooster werkt in plaats van vaste dagen en tijden.

7 likes

Laten doorgaan! Het wordt des te waardevoller met de mensen die er wel willen en kunnen zijn. :bouquet:

8 likes

Ik heb ineens een soort crush op een piepjonge collega die samenwoont met z’n vriendin in een koophuis echt zo onhandig weer

2 likes

Er vielen meerdere afspraken die ik had uit of werden geannuleerd, toen de rest ook verplaatst en nu dus een weekje vrij

3 likes

Het ging hier laatst over kraaien en dat ze mensen onthouden die ze niet leuk vinden en dan lastig vallen. Gister vloog er ineens een kraai op mijn balkon en hij wist niet meer hoe hij weg moest komen (mijn balkon heeft omheining van glas en half inpandig). Dus mijn hondje VLOOG naar hem toe want: het is ZIJN balkon haha. Toen hadden ze een stare down en ik rende er meteen heen en kon de kraai met een doek voorzichtig pakken en weer op weg helpen. Maar nu vliegen er elke keer mega veel kraaien en ben ik bang dat ze gefixeerd zijn op mn hond of mij :joy: en dat ze willen aanvallen. Nu durf ik niet meer op mn balkon :joy:

8 likes

Geef ze wat vogelvoer als verzoeningsoffer. Je krijgt er dan wel meer vogels in je buurt van

5 likes

Dat wordt met een vergiet op je hoofd naar buiten

IMG_9160

42 likes

Omg ja ga ik doen!

1 like

Tony’s repen zijn ZO KUT. Onhandige ongelijke stukjes en veel te dik. Heb nu al voor de 2e keer een nagel gebroken aan zo’n ding :triumph:

6 likes

We krijgen maandag de sleutel :partying_face:

78 likes

Herkenbaar helaaas! Stond gister zelf ook op dat punt maar mn vriend zei toen ook dat het niet aardig is richting de mensen die wel komen; alsof zij niet gezellig genoeg zijn. Gewoon genieten van een gezellige avond kan ook met een klein groepje.

2 likes