Wat je even kwijt wil #70

Mijn katten hebben de bank ook gesloopt en toen we ons nieuwe bed kregen hebben we tuingaas aan de onderkant er tegen aan geniet, als we ooit een nieuwe bank kopen doen we dat ook want zo slopen ze het iig niet!

2 likes

Haha ik vind dit ergens ook heel leuk voor haar :stuck_out_tongue: een zelfgegraven holletje :heart:

2 likes

Ja heel leuk voor haar en ook prima als ze zou stoppen bij het holletje maar het moet dan van binnenuit ook helemaal kapot!!! :joy:

5 likes

Meh ik ben bang. Ik heb een pedicure laten doen en daar heeft ze mijn nagelriemen geknipt (werd er door verrast en dan niet mondig genoeg) en eentje bloedde beetje en ik ben zo dom geweest gellak te kiezen. Nu ben ik bang dat ik die stomme allergie krijg. Heb zooooo een spijt. Doe verder nooit gellak.

1 like

Ik heb dat ook al een paar keer gehad hoor, ook jaren geleden toen er nog niks in het nieuws was over die allergie, en ik ben nog steeds niet allergisch. Ik hoop dat het je overslaat!

3 likes

Die kans is heel klein hoor dat je meteen een allergie krijgt als je 1x misschien wat gellak op de huid krijgt dus zou je niet zo druk maken.

Heb het wel vaker gehad en tot nu toe ook geen allergie gekregen. Ben om die reden wel gestopt met gellak maar denk niet dat je nu meteen in paniek hoeft te raken.

4 likes

Vond ik ook zo lijken! Heb er al 4 bij m’n hond weggehaald deze lente… Normaal echt niet zo veel!

1 like

Ik ben een tijd terug gestopt met roken en ik heb op het moment zoveel stress dat ik echt zo hard m’n best moet doen om geen sigaret op te steken. Ik ga zo maar naar bed denk ik.

10 likes

Ah wat shit, sterkte daarmee. Jij kan dit! Hopelijk is de avond snel voorbij en kan je straks lekker je bed in duiken. Morgen weer een nieuwe dag.

6 likes

Wat je niet moet vergeten is dat roken niks verandert aan de situatie waar je in zit. Mensen die nooit roken/gerookt hebben ervaren ook wel eens stress en die kunnen daar ook mee omgaan.
Het is niet nodig om hierdoor weer te gaan roken.

10 likes

En @Florence, thx! Dat is zeker waar.

En ik weet ook dat ik gegarandeerd spijt heb als ik het wel ga doen. Dus ik probeer de gedachte heel hard te negeren. Ik heb de achterdeur alvast op slot gedraaid als een soort barriĆØre :sweat_smile:.

4 likes

Ja en het helpt je ook echt niet. Want waarschijnlijk wil je gestopt blijven. Je ontzegt jezelf echt niks door het niet te doen

2 likes

Ik had toen ik gestopt was en dacht en nu moet ik roken een bol wol liggen en dan ging ik vingerhaken. Gewoon een lange sliert net zo lang tot de behoefte afzakte
Dag erna weer uithalen en dan als het nodig was pakte ik m weer. Dan deed ik iets anders met mijn handen zeg maar
Inmiddels echt al eeuwen gestopt en toen twee jaar geleden ik mijn man net op tijd in het ziekenhuis kreeg wilde ik weer beginnen want stress en toen schrok ik zo wat het kostte dat ik nog altijd rookvrij ben haha

4 likes

Oeh wel koor? Met allemaal gekleurde kleding? :sweat_smile:

2 likes

Haha ja, was jij er ook? Of zing je in dat koor?

1 like

Ik zing in dat koor! Maar was er zaterdag niet bij :relaxed:
Wel super leuk dat je bent komen kijken!

3 likes

Ik heb ook voor het eerst in m’n leven gisteren twee teken van m’n voet moeten plukken :face_vomiting:

2 likes

Hahahaha ja, van dat geld kan je echt veel leukere dingen doen.

En ik kan die stress ook beter bij de bron aanpakken, maar zo simpel zijn de dingen niet altijd…

Over een tijdje ben ik vast blij dat ik vanavond niet gezwicht ben.

2 likes

Kan je misschien ook iets Ć”nders bedenken om vanavond even met het stressgevoel te dealen? Dat is toch ƩƩn van de eerste stappen bij verslaving: de momenten waarop je er naar grijpt en het ā€œnodigā€ hebt (voor je gevoel) iets anders ter vervanging vinden.

En dit is dan ook het punt waar mensen dan zo in de andere verslaving rollen :grimacing: Dus misschien geen wijntje pakken haha maar…. Iemand bellen? Heel lang douchen? Een domme film kijken? Seks? Yoga? Wandelen? Dansen?

Hoop iig dat je nog steeds rookvrij rondloopt!

3 likes

Wat mij hielp was de gedachte dat stoppen met roken niet moeilijk is, je hoeft maar 1 simpel ding te doen om het te laten slagen, en dat is gewoon niet roken. Misschien helpt het jou ook. En de zin in een sigaret duurt meestal maar een paar minuten, dan ben je weer afgeleid en iets anders aan het doen/denken.

3 likes