Wat je even kwijt wil #70

Ik snap ook echt niet waarom hij nu de tour doet :weary: zo’n hekel aan die kwal

2 likes

Ik had vanochtend ff iets kuts en in plaats van daarna gelijk met werk aan de slag te gaan ben ik naar de markt gegaan en ik vind dat altijd zo leuk dat ik daar wat van ben opgeknapt :smiling_face_with_three_hearts: Nu maar aan het werk.

14 likes

Typisch. Ik was m’n zonnebril kwijt. Had dezelfde op vinted gevonden, gekocht maar de koop werd geannuleerd. Nu net vis ik die zonnebril uit m’n sporttas dus heb geluk gehad anders had ik er twee

11 likes

Anders had je een reserve!

5 likes

Ik moet echt opruimen en schoonmaken maar heb echt geen zin :weary: misschien moet ik iemand uitnodigen want dan lukt het altijd opeens wel

4 likes

You can do it!

1 like

Nog erger; iemand kondigt aan dat ze over een half uur voor de deur staan :grimacing:

3 likes

Dit ligt er echt aan wie het is of ik open doe hahahaha

2 likes

Een vriendin was op bezoek en had gin tonic meegenomen, ik drink dat normaal niet want bleh. Maar toch 2 gedronken en ben gewoon flink aangeschoten hahaha

5 likes

Ja mn Belgische vriend schrok echt dat ik ooit bij de jumbo voor 3,20 per uur heb gewerkt😂. Achteraf is dat toch ook echt zo weinig! Dat was rondom 2010.

3 likes

Bizar he… ik heb in een halfjaar zonder studie fulltime bij de supermarkt gewerkt. Kreeg 700 euro netto per maand :sob::sob:

3 likes

Ik ben blij, ik had een motorbroek liggen die ik 4x heb gedragen toen ik zwaarder was. Maar door flink wat afvallen was hij mij nu te groot. Zulke broeken zijn best prijzig en had hem al aantal x over de afgelopen 12 maanden te koop aangeboden maar nooit reactie. Nu eindelijk is hij weg :money_mouth_face:

5 likes

Op mijn 18e werkte ik aan 12,50 euro per uur als student. 3 euro :face_with_symbols_over_mouth:

FNV heeft laatst daar nog een campagne over gedaan

Ik vond het wel slim gedaan.

29 likes

Ik ga volgende week naar Charleroi en er is gewoon geen enkel stijlvol of zelfs ok-ish hotel te vinden. Past natuurlijk wel bij zo’n lelijke stad :’)

Ik sliep op kosten van een klant in het novotel charleroi centre. Was nieuw, proper en super goed gelegen(in de nieuwste buurt van Charleroi). Het is een novotel dus niet het meest aesthetic hotel maar goede service

2 likes

Ik verkoop iets op Marktplaats en een koper vraagt of de prijs nog bespreekbaar is, dus ik zeg dat ik er iets vanaf kan halen maar 350 euro wel het minimale is. Zijn reactie: “ik wil het morgen voor 300 euro komen ophalen zonder discussie ter plaatse”

Pardon??? Daaag. Waarom kunnen mensen op dat platform nooit normaal communiceren?

11 likes

Hahaha!
Ik reed er laatst doorheen en sindsdien wil ik er een keertje naartoe om een dagje analoge foto’s te maken daar. Love de lelijkheid van die stad. :sweat_smile:

5 likes

Hahah ik ga er ook heen voor een fotoshoot voor artwork bij mijn muziek :joy: mijn vriend is professioneel fotograaf en heeft een obsessie voor charleroi en gaat er allemaal oude fabrieken in enzo

6 likes

ja en kun je nagaan dat dit ook op uitkeringen doorwerkt, dus als je als 18 jarige een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt en (vaak noodgedwongen) niet meer thuis woont, is je uitkering 70 of 75% van het minimumjeugdloon en moet je daar je huur, boodschappen, alles van betalen :smiling_face_with_tear: 70% van het minimumjeugdloon voor een 18 jarige is op dit moment 809,95 per maand, dat is echt fucking strugglen - al helemaal als je door je ziekte ook nog extra kosten hebt.

6 likes