Wat je even kwijt wil #70

Mijn tiktok lijkt echt stuk. Ik zocht ‘oyster mushroom recipes’ en ik vond heeeeele rare filmpjes, 2 paarden die de daad deden, naakte dansende vrouwen.

Dit heb ik normaal nooit?

3 likes

Ik zag gister een filmpje van een meisje en zij zocht op maxi jurk en kreeg dat ook, heel veel mensen in de comments hadden dat ook

5 likes

Toevallig zag ik deze net ook, ben dus niet alleen. Heel gek.

Ik vind het wel apart dat je zo’n gare plek aanbiedt als restaurant met een ster. In dat segment vind ik dat alle tafels op een goede plek moeten staan (dus idd niet te erg in de loop, niet op de tocht of naast de wc, etc) of anders niet. Kun je echt niet maken voor zoveel geld. De ervaring moet het geld dan wel echt waard zijn.

2 likes

mijn gok is daalder

1 like

Ik vind dat dus juist wat de Kas zo leuk maakt!! Dat het niet dat stijve heeft wat veel andere sterrenrestaurants wel hebben.

Maar ik had wel altijd gewoon kwalitatief goede bediening en eten, als dat niet op orde is is het een ander verhaal natuurlijk.

7 likes

Ik zie heel veel van die kleuranalyse filmpjes voorbijkomen op tiktok maar ik denk dat ik een vorm van kleurenblindheid heb of dat al die filmpjes een scam zijn, want op die filmpjes zegt degene die de kleuren dan bij het gezicht houdt ‘kijk hierdoor strááál je helemaal!’ en ik zie dat dan niet. Ik zie dan voor mijn gevoel vaker iemand ‘stralen’ bij een kleur waarvan dan juist wordt gezegd dat die kleur niks voor diegene doet. Hoe werkt dit :smiling_face_with_tear:

24 likes

Ik heb precies hetzelfde. Daardoor vraag ik mij soms ook af of ik in kleuren loop die me echt afzichtelijk staan :joy:

3 likes

In het verleden is hier wel vaker gelinkt/gerefereerd naar een topic op een tassenforum dat ging over door hoeveel brandende hoepels je moet springen voor een Hermès tas.

Nu kwam ik filmpjes tegen van een winkel/bedrijf dat deze tassen van particulieren overkoopt en weer verkoopt.

Maar in dit filmpje (https://youtube.com/shorts/OxyDnrVmsPg?si=Fz9GjdpgenadUCwH ) is er dus een vrouw die haar Hermès tas die ze zojuist heeft gekocht komt verkopen/omruilen omdat ze 'm totaal niet mooi vindt.

Dus dan heb je duizenden euro’s bij Hermès uitgegeven, je kapot geslijmd bij de verkopers en dan krijg je eindelijk de optie om een tas van rond de 30.000 euro te ‘mogen’ kopen. Maar goed je vind 'm blijkbaar bloedlelijk én toch geef je een astronomisch bedrag uit aan een tas die je niet mooi vind… Hoe dan?

2 likes

deze video’s zijn gescript hahahaha

en omdat Hermes tassen zo moeilijk bij het merk zelf te verkrijgen zijn, ligt de doorverkoopwaarde hoger dan de winkelwaarde. deze video is (heel waarschijnlijk) nep maar dat is wel de reden dat winkels zoals die van loveluxury bestaan.

3 likes

Haha, ja dat moest natuurlijk ook wel gezien de ideale belichting en camera-standpunten. Maar waarschijnlijk is het wel ‘based on true stories’.

Wel opmerkelijk dat die tassen ook direct na verkoop in waarde toenemen :open_mouth:.

Maar desondanks blijf ik het bizar (en fascinerend tegelijkertijd) vinden dat je eerst moet wachten tot je een tas aangeboden krijgt om te mogen kopen. En zelfs als je het drie keer niets vindt, het toch doet omdat je -zoals ze ook in het filmpje zeggen- niet bij de shop-assistant in onmin wil raken.

Nah, gelukkig maar dat ik te weinig geld heb om met deze ‘dillema’s’ te moeten dealen :sweat_smile:

2 likes

Ik heb zo een tweede gesprek bij een bedrijf, waarbij ik een soort rollenspel moet doen als een soort opdracht maar nu ben ik stikzenuwachtig en bang dat ik helemaal dichtklap zo. Echt zo stom want ik weet dat ik dit gewoon kan.

12 likes

Bij rijles net moest ik over smalle dijkweggetjes rijden om te oefenen met tegenliggers voor laten gaan als er weinig ruimte is etc. en toen reed de auto voor me VOL in op geparkeerde auto’s, spiegels er af, en toen reed diegene door?? Er was ook nog eens genoeg ruimte op dat punt dus totaal rare actie
Mijn rijlerares heel droog: zo moet het dus niet :slightly_smiling_face:hahaha

38 likes

Wow wat de hel? Waren z’n eigen spiegels eraf of die van de geparkeerde auto’s??

Dijkweggetjes lijken me wel doodeng trouwens (heb momenteel rijles in Amsterdam, dus weinig dijken)

1 like

Die van de geparkeerde auto’s :upside_down_face:
Dit was ook Amsterdam, ergens in noord :cowboy_hat_face:

2 likes

Heeft een van jullie het kenteken onthouden? Want dan zou ik melding maken bij de politie

6 likes

Hoe is het gegaan?

Lief dat je dat vraagt! Het ‘rollenspel’ ging goed, dat zeiden ze ook. Ik had erna nog een kort gesprek met de directeur en die stelde wel lastige en kritische vragen, dus ik weet nog niet wat hij ervan vindt haha. Woensdag hoor ik of ik de baan heb!

11 likes

Wat fijn dat het rollenspel iig goed ging! Nu afwachten dus. In welke sector heb je gesolliciteerd? Als je dat wilt zeggen natuurlijk.

2 likes

HR! Wordt een soort carriereswitch dus extra spanennd :grimacing:

3 likes