ja daar knap je echt van op! veel plezier gewenst
Ja hebt helemaal gelijk! Studentenjobs zijn overigens net zo, ook beperkt in aantal uren en volledig onbelast.
In Nederland is dan wel weer veel erg laagbetaald jeugdwerk, dat is hier veel meer beperkt.
Oh sorry ik was niet duidelijk, je hebt gelijk in je kritiek op het flexijob systeem! Ik reageer op het verkeerde bericht. Flexijobs zijn geen zelfstandigen en volgens mij is zoān constructie met zelfstandigen hier niet gangbaar, maar ik kan me vergissen want ik zit totaal niet in die sector.
En ja, hier is minimumloon veel hoger voor jongeren, maar voor de werkgever veel goedkoper dan een gewone werkgever omdat het dus ook niet belast wordt! Op zich natuurlijk chill dat jongeren beter verdienen (al is het beperkt hoeveel uren ze onbelast mogen werken), maar voor de vaste werknemers kan het wel vervelend zijn omdat zij de werkgever veel meer kosten.
Ja echt typisch belgisch " de loonkosten zijn te hoog dus laten we extra achterpoortjes inbouwen dat het probleem niet opà lost en een nieuw probleem creëert omdat mensen minder sociale rechten opbouwen"
Je hebt steeds meer mensen die nu dus 4/5e gaan werken icm. flexi omdat het netto wat mee ropĆ levert en dan uiteindelijk zich bekaaid voelen omdat het een negatief effect heeft op hun pensioen.
Ja dat laatste is volgens mij precies de intentie. En dat we het normaal gaan vinden dat je meer dan 1 full-time werkt.
Oh en niet te vergeten: de flexijobs zijn er ook voor gepensioneerdenā¦
Ja echt degoutant, en typisch Belgisch.
Mijn tinfoil hat is dat dit bewust gedaan wordt aangestuurd door bepaalde partijen (NVA) om het systeem gewoon verder af te doen brokkelen en over x jaar te kunnen zeggen dat het systeem niet werkt en we weer verder moeten splitsen. De Waalse ruk naar rechts is daarom wss een probleem voor hen haha (Bouchez als mini-trump wannabe buiten beschouwing gelaten).
Mijn Lidl heeft een groep jonge jongens die dan bij de zelfscan in een soort nette outfit mogen staan om de checks enzo te doen en ze kunnen technisch gezien allemaal mijn zoon zijn. Maar het zijn allemaal van die gastjes die zich echt het mannetje voelen en dus heel vaak als ik iets van alcohol scan komt er eentje mijn leeftijd checken, en dan doen ze zoān toneelstukje van even goed kijken of u () wel 18 bent! En ik van haha nou net aan, en zij van ok ok we geloven het. En dan hebben zij helemaal hun goede daad voor de dag gedaan voor het ouwe wijf en voel ik me toch even 0,5 seconde een MILF en zijn we allemaal blij
Ben super single en heb net gedoucht met mannen douchegel om maar een beetje man te ruiken
Mijn god michael Boogerd heeft zoān kutstem ik krijg echt de neiging om met dingen te gooien als ik die vent hoor.
Ik heb dit weekend alle topics die ik niet boeiend vind op genegeerd gezet en nu heb ik echt een gecureerde forumervaring, echt chill!
Ik snap ook echt niet waarom hij nu de tour doet zoān hekel aan die kwal
Ik had vanochtend ff iets kuts en in plaats van daarna gelijk met werk aan de slag te gaan ben ik naar de markt gegaan en ik vind dat altijd zo leuk dat ik daar wat van ben opgeknapt Nu maar aan het werk.
Typisch. Ik was mān zonnebril kwijt. Had dezelfde op vinted gevonden, gekocht maar de koop werd geannuleerd. Nu net vis ik die zonnebril uit mān sporttas dus heb geluk gehad anders had ik er twee
Anders had je een reserve!
Ik moet echt opruimen en schoonmaken maar heb echt geen zin misschien moet ik iemand uitnodigen want dan lukt het altijd opeens wel
You can do it!
Nog erger; iemand kondigt aan dat ze over een half uur voor de deur staan
Dit ligt er echt aan wie het is of ik open doe hahahaha
Een vriendin was op bezoek en had gin tonic meegenomen, ik drink dat normaal niet want bleh. Maar toch 2 gedronken en ben gewoon flink aangeschoten hahaha