Wat je even kwijt wil #70

Ja mn Belgische vriend schrok echt dat ik ooit bij de jumbo voor 3,20 per uur heb gewerkt😂. Achteraf is dat toch ook echt zo weinig! Dat was rondom 2010.

3 likes

Bizar he
 ik heb in een halfjaar zonder studie fulltime bij de supermarkt gewerkt. Kreeg 700 euro netto per maand :sob::sob:

3 likes

Ik ben blij, ik had een motorbroek liggen die ik 4x heb gedragen toen ik zwaarder was. Maar door flink wat afvallen was hij mij nu te groot. Zulke broeken zijn best prijzig en had hem al aantal x over de afgelopen 12 maanden te koop aangeboden maar nooit reactie. Nu eindelijk is hij weg :money_mouth_face:

5 likes

Op mijn 18e werkte ik aan 12,50 euro per uur als student. 3 euro :face_with_symbols_over_mouth:

FNV heeft laatst daar nog een campagne over gedaan

Ik vond het wel slim gedaan.

28 likes

Ik ga volgende week naar Charleroi en er is gewoon geen enkel stijlvol of zelfs ok-ish hotel te vinden. Past natuurlijk wel bij zo’n lelijke stad :’)

Ik sliep op kosten van een klant in het novotel charleroi centre. Was nieuw, proper en super goed gelegen(in de nieuwste buurt van Charleroi). Het is een novotel dus niet het meest aesthetic hotel maar goede service

2 likes

Ik verkoop iets op Marktplaats en een koper vraagt of de prijs nog bespreekbaar is, dus ik zeg dat ik er iets vanaf kan halen maar 350 euro wel het minimale is. Zijn reactie: “ik wil het morgen voor 300 euro komen ophalen zonder discussie ter plaatse”

Pardon??? Daaag. Waarom kunnen mensen op dat platform nooit normaal communiceren?

11 likes

Hahaha!
Ik reed er laatst doorheen en sindsdien wil ik er een keertje naartoe om een dagje analoge foto’s te maken daar. Love de lelijkheid van die stad. :sweat_smile:

4 likes

Hahah ik ga er ook heen voor een fotoshoot voor artwork bij mijn muziek :joy: mijn vriend is professioneel fotograaf en heeft een obsessie voor charleroi en gaat er allemaal oude fabrieken in enzo

6 likes

ja en kun je nagaan dat dit ook op uitkeringen doorwerkt, dus als je als 18 jarige een arbeidsongeschiktheidsuitkering krijgt en (vaak noodgedwongen) niet meer thuis woont, is je uitkering 70 of 75% van het minimumjeugdloon en moet je daar je huur, boodschappen, alles van betalen :smiling_face_with_tear: 70% van het minimumjeugdloon voor een 18 jarige is op dit moment 809,95 per maand, dat is echt fucking strugglen - al helemaal als je door je ziekte ook nog extra kosten hebt.

6 likes

Ik vond het van der valk hotel er prima, maar dat is natuurlijk niet middenin

5 likes

Oh wat leuk zeg!
Ik snap het helemaal haha.

2 likes

Daar kan je toch niet zelfstandig van wonen :grimacing:

2 likes

En boven de 477 euro huur krijg je geen huurtoeslag tot je 23e dus fingers crossed voor een jongerenwoning.
Deze grens wordt per 2026 vervroegd naar 21 jaar.

4 likes

Wat is dat nou weer voor debiele regel?

5 likes

Ik woon boven een restaurant waaraar je binnen kan bbqen en ik maak me altijd zorgen dat mijn huis in de fik vliegt als ik maar een hint van ‘vuur’ ruik.

3 likes

Ik ben voor 3 nachten op Mallorca en sinds we aangekomen zijn is het alleen maar drama. Met als hoogtepunt dat we eindelijk om 23:00 aankomen bij de airbnb. Mega afgelegen huis. Zijn we boven spullen uit aan het pakken, valt de fucking stroom uit :sob::sob: ik was zo bang en ik had al beetje slechte vibes, is gewoon nooit zo chill als je in het donker aankomt in een vakantiehuis.

We hadden allebei onze telefoons ook nog beneden liggen. Had gelukkig mijn apple watch om en die heeft een ‘zaklamp’ functie. Maar nu ben ik helemaal niet echt comfortabel

1 like

Ik zit in een whatsappgroep met o.a. mijn vader en een uitvaartonderneemster omdat mn tante een tijdje geleden overleden is. Ik ging er vanuit dat die groep zelf gewoon een langzame dood ging sterven maar nu appt m’n vader daarin “goedemorgen [naam uitvaartonderneemster]” en de lijst met nummers die hij wil laten horen op z’n uitvaart.

Ik hoop dat hij dit preventief met haar bespreekt en niet dat dit z’n manier is om aan z’n kinderen te communiceren dat hij op korte termijn doodgaat :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik heb zo gelachen gister haha. Mijn vriendin is half Boliviaans, ze is bezig met Nederlands leren maar het gaat niet zo van harte.

We zijn nu in Spanje en vroegen gister iemand om een foto te maken. Was een vrouw uit Venezuela en een Nederlandse man. Dus mijn vriendin praat tegen die vrouw in het spaans, opeens zegt die man in het Nederlands: oh wat leuk dat jullie een Venezolaans adoptie kindje hebben! en mijn vriendin zo vol overtuiging: ja, ja!! Met een big smile. Hahaha ik ging zo stuk, waarschijnlijk sprak die man niet zo goed spaans en haalde hij ‘venezolaans adoptiekindje’ uit het gesprek en vervolgens snapt mijn vriendin niets van het nederlands

5 likes