Wat je even kwijt wil #70

Ik ga maandag op vakantie, vandaag is de dag dat ik de meeste tijd heb om alles in te pakken of iig klaar te leggen maar nee ik lig al een uur op de bank.

2 likes

Zondagavond pak je de rest in :v:t3:

6 likes

Ik heb toch maar besloten dat het vandaag te vroeg is om in te pakken. Zondag is perfecte dag. Mede dank aan @Spaarlamp

17 likes

Ik heb vanaf nu weekend en heb besloten dat ik morgen naast de saaie verplichtingen zoals schoonmaken mezelf opsluit om B&B te bingen :pinched_fingers:t4:

9 likes

Ik voel deze zo erg

2 likes

Ik probeer minder op m’n telefoon te zitten/minder social media te gebruiken, dus ik heb overal Schermtijd ingesteld. Maar omdat ik ook social moet gebruiken voor mijn werk, ben ik nu elke keer helemaal panisch snel snel snel alles aan het regelen als ik insta open. Nu heb ik alles social media accounts maar op m’n iPad gezet, nu gaat het in ieder geval niet van mijn eigen Schermtijd op m’n telefoon af :smiling_face_with_tear::smiling_face_with_tear:

GĂȘnant eigenlijk ben ook gewoon verslaafd aan dat kutding.

1 like

OMG ik gooide net m’n sleutels in de prullenbak ipv mijn kauwgom :skull:

11 likes

Ik wilde de lion king kijken. Maar ben ongesteld en moest al huilen toen scar zazu bang maakte. Toch maar uitgezet.

9 likes

Op mijn werk staat een boekenkraam en nu heb ik een gratis boek!!

14 likes

Ik was de passagier!

Welk boek is het geworden?

1 like

https://www.paagman.nl/product/80870628/mijn-naam-is-emilia-del-valle-door-isabel-allende
Deze!

3 likes

Ben net terug van 3 dagen spanje en mijn moeder heeft mn kind opgehaald zodat ik kon uitpakken, wassen en sporten. Maar ik ga lekker Spaanse chips eten in bed en b&b kijken. Heb echt een enorme kater

44 likes

Ik heb vandaag voor het eerst in zo’n 8 jaar bewust vis gegeten. En ik zit in zo’n tweestrijd.

Even een rant en veel te lang zeikverhaal:

Samenvatting

8 jaar terug werd ik vegetariër en heb sinds dien maar een keer heel mega dronken een kipnugget gegeten en verder nooit bewust vlees of vis gegeten. Vis miste ik een stuk meer en afgelopen jaar twijfel ik ontzettend of ik niet weer heel soms vis wil eten. Ik ben sowieso minder streng geworden met sporen en voelde mij al minder kut als ik erachter kwam dat ik garnalenpasta bij mn nasi had gekregen oid.
Ook heb ik het afgelopen jaar in hele goede restaurants wel eens een mini “flake” van een tafelgenoot gehad. Om te kijken hoe het viel. Ik zit dus al langere tijd met twijfels.

Maar vandaag had ik zo iets geks, ik fietste langs de viskraam en kreeg zo’n ontzettende behoefte aan kibbeling, dat ik dat op de terugweg gewoon heb gegeten en zelfs voor in de rij heb gewacht. Voel me nu zo slecht, ik vind het zielig voor de vis en zo lekker vond ik het uiteindelijk ook weer niet. Gewoon prima.

Daarnaast denk ik dat vis weer een beetje toevoegen in mijn dieet wellicht goed kan zijn voor mijn gezondheid, maar dat kan ook onzin zijn.
Ik ben bang dat er nu een knop los is gekomen en dat ik helemaal all out ga weer, dat zou ik zo erg vinden.

TL/DR
Ik heb bewust vis besteld en gegeten en ik voel me er slecht over, maar het zal er al wat langer aan te komen.

14 likes

Ik heb m’n proefschrift vandaag ingeleverd omg

132 likes

Ik hoorde laatst voor het eerst iemand in het echt ‘soortement’ zeggen! Nadat het hier op het forum was besproken en ik echt lost was wie dit nou zegt en wat ermee bedoeld wordt, toch gehoord dus! Nog steeds geen idee waarom je dit zou zeggen haha

Edit om niet te dubbel posten:
@PaulieBleeker Ik heb dit afgelopen half jaar ook gehad, echt een zieke craving naar vis. Wat bij mij heeft geholpen is kijken naar de voedingsstoffen van vis. Bij hielp het om zeewier te eten en meer vetten aan mijn dieet toe te voegen. En daarnaast: als je af en toe vis wilt eten is dat natuurlijk ook helemaal oke. Maar deze aanpassingen hielpen me wel van mijn craving af en dus waarschijnlijk hielp het ook het gat in mijn dieet opvullen.

6 likes

Dankje! Hier ga ik naar kijken. Ik ben sowieso bewuster bezig met mijn dieet, ivm niet echt altijd de soepelste gezondheid en vermoeidheid.
Slik jij visolie/omega 3?

2 likes

Nee niet meer, maar wel gedaan. Ik voeg gewoon heel veel plantaardige vetten toe aan van alles. Ook aan havermout bijvoorbeeld. Maar een supplement kan ook

3 likes

Dit heb ik ook gehad paar jaar terug. In de winter zo’n trek in kibbeling. Ook aan toegegeven en naar mn voeding gekeken.
Een keer of paar keer vind ik zelf niet zo erg. Vooral met vis, eet ik alleen kibbeling een keer en dan weer voor lange tijd van de craving af.

3 likes

Grappig, ik hoor het sinds het forum ook regelmatig in een podcast. Wouter Loumans gebruikt het woord vaak in het Parool misdaadpodcast. Ik moet dan steeds aan hier denken!

4 likes