Wat je even kwijt wil #70

Ja, deze! Ik heb als eerste gereden in een kleine Corsa en dat vond ik trouwens ook echt een hele fijne degelijke eerste auto. Mis dat bakkie nog steeds :cupid:

2 likes

Ik heb ook een corsa als eerste auto en vind dit echt een topauto.

3 likes

Wij hadden een C1 zoals al genoemd maar ik vond dat zelf geen suuupermakkelijke auto om in te rijden. Kwam misschien ook omdat ik uit een diesel lesauto kwam die nooit afsloeg, maar vond de koppeling in onze C1 heel gevoelig haha, echt vaak afgeslagen. Maar als je een proefritje doet kom je er snel genoeg achter & en je kunt er wel lekker in skeuren

3 likes

Ik vind het ZO jammer dat ik die Mistborn serie helemaal niet leuk vind. De stormlight archive is m’n lievelingsserie juist en zou zo graag van al zijn boeken willen houden om ze helemaal kapot te lezen.

1 like

Ik vond de eerste drie (de originele trilogie) wel leuker, maar kon deze ook waarderen. Ga nu verder met The Stormlight Archive, ben heel benieuwd!

5 likes

Woaah ik ben nu bezig in deel 2 van Mistborn! Ik heb Mistborn in 11 dagen gelezen. Zo verslavend :see_no_evil:

2 likes

Komt net een energie verkoper aan de deur. Zegt hij: ja ik ben van deze energieleverancier en ik zie dat jij geen contract hebt bij ons en ik kan je wat aanbieden. Ik zeg: nou ik ben wel klant bij jullie.
Hij: dat kan niet anders was ik hier niet, ik denk dat je je vergist (met zo’n toontje…). Ik: nee hoor kijk maar (laat mail zien).
Hij: oh ja euhm dan kun je nu een maand overstappen naar een concurrent en kan ik je de maand erna iets aanbieden.
:sweat_smile: nou laat maar zitten

4 likes

ohh heel veel plezier!!

3 likes

haha dat kan niet eens? tenminste, dan moet je een boete betalen

1 like

Ik vind mijn fiat panda echt perfect :heart_eyes: Hij is klein maar heeft van binnen echt lekker veel ruimte. Weinig wegenbelasting en redelijk goedkoop om aan te schaffen. Vind het ook ideaal dat ik hem bijna overal tussen kan parkeren.

7 likes

Mijn eerste auto was een Nissan Pixo wat ik echt echt een prima bakkie vond als eerste auto. De pixo is hetzelfde als de Suzuki Alto, die zie je meer. Daarna had ik een Kia Picanto en daar heb ik echt met pijn in mijn hart afscheid van genomen, dat was echt een top auto en kan ik iedereen aanraden. Reden dat ik hem weg gedaan heb, is puur omdat wij een grotere auto hebben nu ivm gezinsuitbreiding.

2 likes

Jaaa ik wilde ook zeggen dat ik super blij ben met mn fiat panda (uit 2011 met Bovag garantie gekocht)! I love kleine (maar relatief ruime) betrouwbare zuinige praktische auto’s zonder veelvoorkomende kuren :grin:

Maar ik weet niet of ik het een ā€œveiligeā€ auto zou noemen, bij een botsing verwacht ik er niet veel van.

2 likes

Ik heb ook die uit 2011! Mijn vrienden en familie hebben allemaal duurdere auto’s, cabrio etc. Maar als we een flinke afstand moeten rijden dan wil toch iedereen met mijn auto rijdenšŸ˜‚ Toch meer ruimte dan zo’n cabrio en goedkoper qua benzine verbruik.

2 likes

Toen we nog geen eigen auto hadden, huurden we af en toe een auto via SnapCar (dan huur je van particulieren). Ooit een keer voor een weekje een Kia Picanto gehsd en ik vond het de meest dramatische auto ever. Ik weet niet wat het was, maar we waren geen match.

3 likes

Ja zei ik ook en toen zei hij: nee dat is niet zo, en na een maand kun je gewoon opzeggen.

Heb gezegd dat ik het echt te veel gedoe vind en geen interesse heb :sweat_smile:
Bovendien hoezo zou ik hem vertrouwen als hij niet weet dat ik al klant ben en me vervolgens niet geloofd

4 likes

Verity van colleen hoover!

2 likes

Ik had vorig jaar een occasion kia picanto aangeschaft om te leasen. Heb er nog steeds een trauma van :sob::joy: Had net mijn rijbewijs en liet soms de auto afslaan (want moest nog een beetje die feeling krijgen) en dan ging hij gewoon niet meer aan, heel die auto viel echt compleet stil voor 5+ minuten. Later bleek hij ook helemaal doorgetrapt te zijn en heb ik gelukkig een andere contractant kunnen vinden voor dat ding anders had ik er 4 jaar aan vastgezeten. Echt wat een kutauto. Heb ook nooit meer auto gereden daarna.

Later kreeg ik nog een appje van de persoon die dat contract had overgenomen. In de sneeuw heeft ze toen een heel lelijk ongeluk gehad omdat dat ding in de sneeuw helemaal onhandelbaar was :smiling_face_with_tear:

Iemand anders nog een persoonlijke ervaring met de Kia Picanto?
Ik kan er geen genoeg van krijgen!

32 likes

Mijn ouders hadden ook een panda, echt een topding inderdaad. Vooral dat parkeren vond ik ook fijn haha.

Zelf had ik een Hyundai i10, ook echt een prima auto maar heb er wel flink wat onderhoud aan gehad. Was gewoon pech en werd allemaal ook door de leasemaatschappij betaald, maar toch jammer.

2 likes

Ongevraagde boekentip. De hulp las ik ook echt in 1 ruk uit.

4 likes