Wat je even kwijt wil #70

Jaloers… ik word al weken tussen 4 en 6 wakker :sob: was je erg brak toen je wakker werd? Je kunt dan zo in de war zijn haha

3 likes

Ja ben echt helemaal ontregeld en moe :joy:

2 likes

Inderdaad, ik heb in mijn studententijd veel samples (over het algemeen eten) uitgedeeld via een promotiebureau.

Bijna 20 jaar later nog steeds getraumatiseerd door de huisvrouwen op de Libelle Winterfair die elkaar onder de voet liepen voor een stukje (!) pannenkoek.

7 likes

Was een nachtje weg en I love Limburg! Lekkere vlaai gegeten in Valkenburg, geslapen en gewandeld in Griendtsveen (had er nog nooit van gehoord, maar heeerlijk rustig daar), en vandaag een dagje naar Maastricht geweest. Maastricht is zo leuk! Echt fantastische ramen gegeten en lekkere arancini.

32 likes

Waarom heeft de appie niet gewoon zoet/zout magnetron popcorn, ik wil het allebeiiiiiii

9 likes

Ik heb morgen op de planning staan dat ik de kerstboom en al het andere kerstspul ga opruimen en ik word daar toch altijd een beetje sad van. Ik vind de aanloop naar kerst en de kerstperiode zelf echt de gezelligste tijd van het jaar en dat komt hiermee echt ten einde en het duurt zo lang voordat we weer die tijd van het jaar in gaan.
En ja ik weet dat er niemand is die mij tegenhoudt om alles het hele jaar te laten staan maar dat is wel weer een ander uiterste hahaha

19 likes

Ik ruim 'm morgen ook op en heb een beetje hetzelfde gevoel. Het is ook meteen weer zo kaal.

6 likes

Jaa het enige voordeel is dat ik nu wel naar het tuincentrum “moet” om het weer wat gezelliger te maken met planten. Wordt nog een drukke dag morgen :rofl:

2 likes

Maar griendtsveen is dan ook echt een gat! Ligt in de gemeente waar ik opgegroeid ben maar vorig jaar voor het eerst geweest om uit te gaan eten. Moest de navi zelfs aanzetten :joy:

2 likes

Ik zit hier met allemaal tranen over mn door dat liedje Voila die Emma kok zingt. Waaaauw ik heb echt nog nooit in mn leven zo’n stem gehoord!

4 likes

Oh in het énige restaurant dat ze hebben? :rofl:

3 likes

Ik moest uit bed komen maar lag nog wat te stinken. Ging opeens de bel! Kan kloppen want PostNL zou komen, wel pas vanaf 11.15.
Maargoed misschien een ijverigere bezorger

Maar nee, dat was geen ijverige bezorger.

Het was jehova. Ook een soort ijverige bezorger uiteraard

3 likes

Zomervakantie is geboekt! Heb er nu al zin in! :sunny:

5 likes

Waarheen?

3 likes

Canarische Eilanden. Willen vooral zon en lekker genieten.

8 likes

Lekker hoor! Mooi vooruitzicht

Woehoe het is 2025

24 likes

Ja, ik snap het, maar de winkelstraat is zo gruwelijk duur dat je haast wordt gedwongen om online te kopen om alles enigszins betaalbaar te houden.

Shoppen is voor mij al jarenlang geen plezier meer omdat ik weet dat het online vele malen goedkoper is. Ik koop eigenlijk alleen noodzakelijk of voor een goede prijs en dus weinig fysiek.

Kleine aanvulling: een dagje shoppen in een vreemde stad en met 8 tassen thuiskomen met allemaal leuke spullentjes is voor mij echt jaaaaaaren geleden. Ik snap niet waar de rest van de mensen het van doen hoor, maar een broek van 60 euro zonder sale kan ik niet betalen hoor of een haarknip van 15 euro. Of een kaarsenhouder van 21 euro met twee bijpassende gedraaide kaarsen a 6,50.

12 likes

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk zijn er zat mensen die het wel kunnen betalen, maar niet willen betalen. Je hoeft toch ook niet met 8 tassen thuis te komen of je geld te maximaliseren? Kijk, ik maak me ook schuldig aan dingen online te bestellen die daar goedkoper zijn. En in sommige gevallen vind ik dat wel verantwoord, maar bijv 4 euro besparen op een boek door op Amazon te kopen ipv de lokale boekhandel. Tja, dan verdwijnt die lokale boekhandel op den duur en voor iemand die ook in het centrum van een grote stad woont: het straatbeeld wordt daar niet leuker van.

Mensen met een echt kleine portemonnee dus daargelaten kan het echt geen kwaad om je soms de prijs van bepaalde producten te realiseren. Dat er altijd wel iets is (milieu/ dwangarbeid of zoiets simpels als het straatbeeld etc) wat die prijs voor jou betaalt. Minder kopen is ook een keuze.

71 likes

We kunnen niet onderkennen dat de winkelstraat gewoon gruwelijk duur is.

Aanvullend: 4 euro voor dat boek + parkeerkosten + benzine is snel 10 euro voor dat ene boek.

En ik denk dat het een generatieding is, de meeste boomers die ik ken weten de winkelstraat nog wel te vinden en nemen niet de moeite voor prijsvergelijkingen. Maar mijn Kiehls vergelijk ik mooi online.

2 likes