Ik ruim 'm morgen ook op en heb een beetje hetzelfde gevoel. Het is ook meteen weer zo kaal.
Jaa het enige voordeel is dat ik nu wel naar het tuincentrum âmoetâ om het weer wat gezelliger te maken met planten. Wordt nog een drukke dag morgen ![]()
Maar griendtsveen is dan ook echt een gat! Ligt in de gemeente waar ik opgegroeid ben maar vorig jaar voor het eerst geweest om uit te gaan eten. Moest de navi zelfs aanzetten ![]()
Ik zit hier met allemaal tranen over mn door dat liedje Voila die Emma kok zingt. Waaaauw ik heb echt nog nooit in mn leven zoân stem gehoord!
Oh in het énige restaurant dat ze hebben? ![]()
Ik moest uit bed komen maar lag nog wat te stinken. Ging opeens de bel! Kan kloppen want PostNL zou komen, wel pas vanaf 11.15.
Maargoed misschien een ijverigere bezorger
Maar nee, dat was geen ijverige bezorger.
Het was jehova. Ook een soort ijverige bezorger uiteraard
Waarheen?
Lekker hoor! Mooi vooruitzicht
Ja, ik snap het, maar de winkelstraat is zo gruwelijk duur dat je haast wordt gedwongen om online te kopen om alles enigszins betaalbaar te houden.
Shoppen is voor mij al jarenlang geen plezier meer omdat ik weet dat het online vele malen goedkoper is. Ik koop eigenlijk alleen noodzakelijk of voor een goede prijs en dus weinig fysiek.
Kleine aanvulling: een dagje shoppen in een vreemde stad en met 8 tassen thuiskomen met allemaal leuke spullentjes is voor mij echt jaaaaaaren geleden. Ik snap niet waar de rest van de mensen het van doen hoor, maar een broek van 60 euro zonder sale kan ik niet betalen hoor of een haarknip van 15 euro. Of een kaarsenhouder van 21 euro met twee bijpassende gedraaide kaarsen a 6,50.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk zijn er zat mensen die het wel kunnen betalen, maar niet willen betalen. Je hoeft toch ook niet met 8 tassen thuis te komen of je geld te maximaliseren? Kijk, ik maak me ook schuldig aan dingen online te bestellen die daar goedkoper zijn. En in sommige gevallen vind ik dat wel verantwoord, maar bijv 4 euro besparen op een boek door op Amazon te kopen ipv de lokale boekhandel. Tja, dan verdwijnt die lokale boekhandel op den duur en voor iemand die ook in het centrum van een grote stad woont: het straatbeeld wordt daar niet leuker van.
Mensen met een echt kleine portemonnee dus daargelaten kan het echt geen kwaad om je soms de prijs van bepaalde producten te realiseren. Dat er altijd wel iets is (milieu/ dwangarbeid of zoiets simpels als het straatbeeld etc) wat die prijs voor jou betaalt. Minder kopen is ook een keuze.
We kunnen niet onderkennen dat de winkelstraat gewoon gruwelijk duur is.
Aanvullend: 4 euro voor dat boek + parkeerkosten + benzine is snel 10 euro voor dat ene boek.
En ik denk dat het een generatieding is, de meeste boomers die ik ken weten de winkelstraat nog wel te vinden en nemen niet de moeite voor prijsvergelijkingen. Maar mijn Kiehls vergelijk ik mooi online.
Evt de fiets pakken kan ook. En als je ver weg woont, het gaat toch niet alleen om dat ene boek? Ook om de frisse neus, het wandelingetje, een kop koffie ergens, sociaal contact. Al neem je je eigen boterham mee om geld te besparen (niet opeten op het terras dan want die discussie kan ik niet aan).
Besef je je ook de kosten die komen kijken van alles overal en nergens vandaan te laten verschepen? Er zullen echt mensen zijn die het niet kunnen betalen en zal ze daar nooit voor veroordelen, alleen ik denk wel dat er ook een deel is die zich onder die groep schaart die gewoon gierig is ipv te onvermogend.
En dan kan je mij een boomer noemen, sowieso wordt die term echt veel te veel gebruikt als belediging voor niet gerelateerde dingen. Ik vind het juist eerder goed van de nieuwe generatie zich wel meer druk maakt over de toekomst ipv alles maar maximaliseren voor jezelf en aan jezelf denken.
Hahahah hoe hier binnen drie posts meteen âje bent te oud om dit te snappenâ wordt gebruikt
Ik besef dat er kosten aan mijn Amazon pakketje zit, en ik besef mij ook dat de lampen moeten branden en het personeel in de fysieke winkel betaald moet worden. Maar als ik nu voor mezelf spreek: ik moet zelf mijn broek ophouden en kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. En met mij zovelen, want ik kan niet de enige zijn die de winkelstraat omzeep helpt, hoe graag ik zelf anders zou willen zien en hoe graag ik mijn geld daar aan uit wil geven.
En ik denk dat mijn opmerking over boomer vrij goed de lading dekt.
Tja, ik ben ongeveer 29 jaar jonger dan die generatie, maar als jij je daardoor beter voelt you do you. Sowieso broek omhoog houden en Kiehls kopen, houd lekker jezelf voor de gek.
Alle beetjes helpen he, een cadeautje voor een paar euro kopen bij een lokale winkel maakt al een verschil als veel mensen dat doen ipv uit automatisme online winkelen. Dat hoeft absoluut niet gruwelijk duur te zijn. Online winkelen maakt de wereld absoluut geen leukere plek in de mate waarin het nu gebeurt. Als ik mijn (minimale) inkomen uitgeef, wat ik zeer spaarzaam doe, geef ik het het liefst ook uit aan een betere wereld, en koop ik dan liever minder.
Ja als het allemaal zo krap is dan haal je toch gewoon een tube Nivea dagcreme (of wat je dan ook bij Kiehls haalt) in de 1 + 1 gratis.
Ik snap het allemaal, en ik snap jullie.
Maar als ik in de buurt van een stad had gewoond, OV of auto enigszins betaalbaar zou zijn, geen parkeerkosten hoef te betalen en ik aan het eind van de maand centjes over zou hebben, dan had ik het vast allemaal anders gedaan.
Misschien ook iets begrip voor mijn situatie?![]()
![]()
![]()
Goed lezen is verder ook gratis hĂš.