Wat je even kwijt wil #70

Evt de fiets pakken kan ook. En als je ver weg woont, het gaat toch niet alleen om dat ene boek? Ook om de frisse neus, het wandelingetje, een kop koffie ergens, sociaal contact. Al neem je je eigen boterham mee om geld te besparen (niet opeten op het terras dan want die discussie kan ik niet aan).

Besef je je ook de kosten die komen kijken van alles overal en nergens vandaan te laten verschepen? Er zullen echt mensen zijn die het niet kunnen betalen en zal ze daar nooit voor veroordelen, alleen ik denk wel dat er ook een deel is die zich onder die groep schaart die gewoon gierig is ipv te onvermogend.

En dan kan je mij een boomer noemen, sowieso wordt die term echt veel te veel gebruikt als belediging voor niet gerelateerde dingen. Ik vind het juist eerder goed van de nieuwe generatie zich wel meer druk maakt over de toekomst ipv alles maar maximaliseren voor jezelf en aan jezelf denken.

66 likes

Hahahah hoe hier binnen drie posts meteen ‘je bent te oud om dit te snappen’ wordt gebruikt

2 likes

Ik besef dat er kosten aan mijn Amazon pakketje zit, en ik besef mij ook dat de lampen moeten branden en het personeel in de fysieke winkel betaald moet worden. Maar als ik nu voor mezelf spreek: ik moet zelf mijn broek ophouden en kan mijn geld maar 1 keer uitgeven. En met mij zovelen, want ik kan niet de enige zijn die de winkelstraat omzeep helpt, hoe graag ik zelf anders zou willen zien en hoe graag ik mijn geld daar aan uit wil geven.

En ik denk dat mijn opmerking over boomer vrij goed de lading dekt.

2 likes

Tja, ik ben ongeveer 29 jaar jonger dan die generatie, maar als jij je daardoor beter voelt you do you. Sowieso broek omhoog houden en Kiehls kopen, houd lekker jezelf voor de gek.

77 likes

Alle beetjes helpen he, een cadeautje voor een paar euro kopen bij een lokale winkel maakt al een verschil als veel mensen dat doen ipv uit automatisme online winkelen. Dat hoeft absoluut niet gruwelijk duur te zijn. Online winkelen maakt de wereld absoluut geen leukere plek in de mate waarin het nu gebeurt. Als ik mijn (minimale) inkomen uitgeef, wat ik zeer spaarzaam doe, geef ik het het liefst ook uit aan een betere wereld, en koop ik dan liever minder.

20 likes

Ja als het allemaal zo krap is dan haal je toch gewoon een tube Nivea dagcreme (of wat je dan ook bij Kiehls haalt) in de 1 + 1 gratis.

19 likes

Ik snap het allemaal, en ik snap jullie.

Maar als ik in de buurt van een stad had gewoond, OV of auto enigszins betaalbaar zou zijn, geen parkeerkosten hoef te betalen en ik aan het eind van de maand centjes over zou hebben, dan had ik het vast allemaal anders gedaan.

Misschien ook iets begrip voor mijn situatie?:smiling_face_with_tear::sweat_smile::joy:

1 like

Goed lezen is verder ook gratis hè.

41 likes

Oke maar als je het in jouw geval echt echt echt niet anders kan dan gaat de post van lula toch niet over jou? Waarom voel je dan de behoefte om een bepaald punt te maken?

Wie probeer je waarvan te overtuigen?

32 likes

Wie ben jij?

2 likes

Omdat ik het begrijp dat de winkelstraat leeg komt te staan. Daarmee begon het.

1 like

Zo vermoeiend.

3 likes

Heel duidelijk. Als het kan :grin:

3 likes

Hahaha boomer

12 likes

Gaat iedereen nu op @Neena in? Geniet van je zaterdag mensen!

4 likes

Door dit gesprek heb ik me net maar even ‘opgeofferd’ om naar de lokale boekhandel te gaan.

(hehe elk excuusje om daar een nieuw boek te kopen grijp ik graag met beide handen aan)

Love echte boekenwinkels :heart:

Ik mis een goede plantenwinkel in de buurt hier wel, online planten bestellen is kut (kou + beschadigingen) en de planten bij de intratuin staan er echt mega triest bij :cry:

21 likes

Dit is ook mijn hobby :heart: ik zal de teloorgang van de het boekenvak niet op mijn geweten hebben!!!

24 likes

Het is zaterdag bijna-avond en ik ga naar yoga

Echt van die sneue begin januari energy dit

22 likes

Ik ben al een paar keer wezen sporten sinds 1 januari (want je moet wat in de ww) en tis echt treurig inderdaad. Al die fake blije nieuwjaarsenergie van instructeurs en mensen, kannie wachten op de tweede helft van de maand

4 likes

Tweede helft van de maand ben ik er niet meer natuurlijk

4 likes