Nee normaal is het wel zo bij deze en met het karton alleen was het niet helemaal afgesloten zeg maar. Denk gewoon een productiefout.
@FrozenFlame deze galsteen moest er met spoed uit via ERCP omdat het een obstructie had veroorzaakt. Mijn galwegen waren 4x het formaat van wat het mocht zijn. Daardoor ben ik nu helemaal geel
Galblaas moet er inderdaad nog steeds uit, maar dat mag pas als alles weer geheeld is. Echt een drama.
Wat klote zeg, moet je nog een keer alles ondergaan. Er zal vast een goede reden zijn, maar ik snap niet waarom ze hem niet gelijk eruit halen.
Nu heb je toch kans dat deze obstructie nog een keer gebeurd (laten we hopen van niet).
He? Weet je wat een ERCP is?
Oef, nee dan snap ik dat het een spoed operatie was. Ik snap alleen ook niet waarom ze direct de galblaas hebben weggehaald, zal inderdaad vast een goede reden voor zijn hoor, ik ben ook niet medisch onderlegd.
Hopelijk gaat het herstel een beetje voorspoedig!
Het kan niet.
ERCP gaat via de slokdarm, dan vissen ze vanuit het uiteinde van de galgang (dat groene buisje dat naar beneden loopt) een steen eruit.
Een galblaasverwijdering is een buikoperatie, waarbij je met een aantal gaatjes of een grote snee van buitenaf door de huid de buik in gaat, en dan vanaf buiten de galblaas (dat groene zakje met steentjes links) weghaalt. Daarmee haal je die steen die daar lager in de galgang vast zit niet weg, dus die blijft dan nog steeds problemen geven.
Oef sterkte. Ook mrt mogelijke alvleesklier onsteking. Die is echt heel naar.
Ik had gegoogled wat het was, maar ik bedoelde ook meer met de goede reden dat er een medische reden zou zijn waarom ze de galblaas niet direct hebben verwijdert. Snap dat de medici dat bewust niet in 1x doen.
@Merel bedankt voor je duidelijke uitleg! Vind het echt bizar wat er allemaal mogelijk is (en ook welke processen er allemaal in je lijf bezig zijn zonder dat je het door hebt, als het goed gaat dan tenminste).
Ik had net gisteren een grote zak nieuw kattenvoer besteld en nou krijg ik vandaag (nadat die bestelling al verstuurd is) een kortingscode voor 15% korting op dat voer⦠dus nu heb ik een mail gestuurd of ik die korting niet op de een of andere manier toch kan krijgen. Gaat om minder dan ā¬5, dus ik voel me echt een gierige Hollander
Ik had een kilo supervieze blauwe bessen (ja echt, pap van binnen) en nu voor het eerst jam gemaakt en het is echt zo lekker!
Heb nu wel echt veel jam, is dat nog lekker als je het invriest?
Toch niet die besmette blauwe bessen van de ah toevallig?
Dat is toch best lang houdbaar als je een goede verhouding suiker-fruit hebt en bewaart in gesteriliseerde potten?
Zelf jam maken: hoe doe ik dat? | Voedingscentrum.
Let op, zijn ze van de diepvries albsrt heijn?
Je kan dat gewoon jaren in de kast bewaren als je het goed dichtdoet (pot ondersteboven neerzetten tot het is afgekoeld)
Nee gelukkig niet, verse van de lidl
@Ainu @Luzarl ja dat klopt maar ik heb niet van die potjes! Ik heb het beetje spontaan gemaakt omdat ik met zoveel bessen zat. Ik heb het in weckpotten van zeeman gedaan maar toen ik er 1 op de kop zette spoot er allemaal jam uit, die zijn niet echt goed. Kimchigeur kwam er nl ook al uit. Dus nu heb ik 2 tupperware bakjes gevuld en die wil ik invriezen want ik las dat dat kan. 1 tupperware bakje in de koelkast, en nog in 1 weckpot vol jam.
Had ik ook, van de Lidl! Echt zoān deceptie. Ik dacht ik bak een cake met de bessen erin, maar wellicht ga ik ook voor jam.
Ja echt zonde. Misschien dat ze wel lekker zijn in gebak? Met genoeg suiker erbij
Mijne van de lisl waren juist nog erg lekker, ik had er juist weinig van verwacht
Mijn moeder heeft in een jaar tijd een stuk of 15 ERCPās gehad. Had niet gedacht dat woord hier nog eens te lezen. Wel mooi wat er tegenwoordig allemaal kan.
Ik zit voor het eerst in de cinema met mān zelf meegebracht dekentje en hoewel ik geniet van de extra cosyness vind ik het ietwat ongemakkelijk. Als in: iedereen vindt me best raar