Wat je even kwijt wil #70

Ik vind het stoer dat je dat doet! Lijkt me echt heerlijk

3 likes

Ik dacht de laatste tijd al minder vogels in de tuin te zien en heb nu ook minder vogels geteld dan vorig jaar. Maar alsnog leuk om te zien! Ook om morgen te kijken welke vogels gezien zijn door andere mensen in de buurt

3 likes

Tijdstip maakt ook veel uit heb ik het idee (zit nu ook naar niks te staren terwijl normaal ‘s ochtends echt veel vogels in de tuin zitten! Vanochtend ook maar toen moest ik weg helaas)

Ik moet nu er nu ook aan denken dat ik een tijdje geleden vogelvoer gekocht heb (van die gedroogde meelwormen) en daar stond echt zo “EXTRA PROTEIN” op :joy: voor de fitbirds

18 likes

Zag iemand twee mooie klapstoeltjes bij het grofvuil zetten, meegenomen, thuis erachter komen dat het vintage ikea is die nu voor €100+ per stuk gaan :partying_face:

foto van internet

IMG_4030

90 likes

Sorry maar mensen zijn toch echt knettergek geworden

12 likes

Ikea bestaat sinds 1943 dus zo gek is het niet mop

7 likes

Dat is niet wat ik bedoel mop

1 like

Verklaar je nader?

Oke ik zal 1x proberen uit te leggen wat ik bedoel maar verder echt geen zin in een hele discussie hierover.
Bij (dure) “vintage” denk ik meer aan design of iets van een merk dat iconisch is of niet meer bestaat of idk. Een klapstoel van Ikea is gewoon een klapstoel van Ikea ook al is ie oud. Ik zou t eerder ‘oude meuk’ noemen.

8 likes

vintage ikea heeft echt wel een designwaarde als je je erin zou verdiepen hoor haha, in de jaren 70-80 hadden veel jonge ontwerpers juist hun start daar

85 likes

en onwetend ook :smiling_face_with_tear:

23 likes

Het is een stoel uit een samenwerking tussen Deens designer Niels Gammelgaard en IKEA uit 1976, dus ik zie niet wat er niet design of vintage aan zou zijn.
Maar dat jij het ouwe meuk vindt maakt niet dat ik er minder lekker op zit gelukkig :crazy_face:

33 likes

Joh ik weet dat idd allemaal niet, heb me er nooit in verdiept en als ik lees ikea vintage voor over €100 snap ik dat niet nee. Nou weer wat geleerd thnx meiden. overigens meteen ‘zuur’ ‘onwetend’ en ‘nep snob’? Beetje overdreven, je kan ook gewoon iets uitleggen zonder meteen zo te doen👍

5 likes

Dat ging niet over iemand persoonlijk

2 likes

…really?

2 likes

Dat was een reactie op maar bijzondere discussie wel haha

2 likes

ik :heart::heart::heart::heart::heart::heart: vintage ikea

8 likes

Ik heb ook de Iviken ice cube lamp!!! Via vinted gevonden

8 likes

Ja dat was van mij ook niet nodig sorry @Freedom

6 likes

jaaaa die heb ik ook!!! en wat recenter de industriell stoel van piet hein eek voor twee tientjes op de kop getikt (maar die zit afschuwelijk hahaha)

had ook de jonisk lamp (bij grofvuil gevonden) maar die heb ik helaas weg moeten geven omdat ik er geen ruimte voor had in de auto bij terug naar NL verhuizen. heb echt spijt dat ik ‘m niet in een doos per post verstuurd heb :weary:

2 likes