ja dat DENK je maar je weet het niet he?? want als 'ie onder de 5 komt dan kan je het waarschijnlijk niet navertellen!!
Zodra je 1 glas alcohol op hebt zakt dat ding praktisch onder 0 voor de rest van die week
Terecht wel tho
Dat blijft de rest van je leven zo, ik word ook nog steeds het meest blij van de muziek die ik tussen mijn 14e en 21e ongeveer veel luisterde.
Ja klopt! En ontspannende bezigheden registreert ie soms ook als stress. Dat vind ik stom.
Hoevaak ik wel niet op een borrel heb gestaan en mijn horloge voorstelde om ademhalingsoefeningen tegen de stress te doen, of zelfs een alarm gaf omdat mijn hartslag zo hoog was.
Body Battery
KLAPAUCIUS;!;!
Of gewoon spel pauzeren, je sims helemaal deleten en dan meteen terug zetten en ze waren weer als nieuw
Ik werk dus in een slaapcentrum en ik heb zoveel patiënten die dus binnenkomen met de klacht: “ik heb volgens mijn horloge ook nooit diepe slaap, dus ik snap wel dat ik zo moe ben.” Ik denk dat mijn werkgever indirect heel veel verdient aan het bestaan van deze dingen .
Ik heb wel eens bij de HAP gezeten omdat dat ding zei dat ik een hartritmestoornis had. Voor een hypochonder als mij is zo’n horloge eigenlijk echt geen goed idee. Ik zit vrij regelmatig een ecg te maken met dat horloge en het slaat echt nergens op.
En soms is m’n hartslag te hoog in m’n slaap. Of is de variabiliteit niet goed. Krijg ik toch weer paniek.
Oh ben wel benieuwd wat het slaapcentrum ervan vindt. Ik hoorde laatst, in volgens mij de Huberman podcast, dat die horloges je slaap helemaal niet kúnnen meten omdat je daarvoor je hersenactiviteit met een EEG moet meten.
Lachen jullie in je knuisje?
Doe alsjeblieft meteen dat ding af.
Ja! Heb ik gedaan sinds een week ofzo. Het is gewoon totaal niet geschikt voor mij.
Dit klopt inderdaad! Slaap meten moet met EEG-meting. De verschillende slaapstadia worden dan bepaald door kenmerkende hersenactiviteit (vorm, hoogte en duur van de hersengolven, etc). Die horloges meten op beweging, hartslag en lichaamstemperatuur, wat eigenlijk weinig zegt.
Ik laat mensen ook altijd even naar hun eigen onderzoek kijken. Hoe slaap er nou uitziet en hoe we meten.
@AutumnStorm. Wel heel apart ook dat zo’n horloge dat meldt! Van wat ik weet mag je een hartritmestoornis ook alleen maar vaststellen met uitgebreide meting. Wij plakken bij slaaponderzoek twee afleidingen voor de hartslag en zelfs daar mogen we niet al te veel van zeggen. Bij een ECG in het ziekenhuis zijn het (dacht ik) 8 afleidingen.
Ik krijg helemaal een Black Mirror gevoel van die berichten over body battery hier boven.
Bij (dure) “vintage” denk ik meer aan design of iets van een merk dat iconisch is of niet meer bestaat of idk. Een klapstoel van Ikea is gewoon een klapstoel van Ikea ook al is ie oud. Ik zou t eerder ‘oude meuk’ noemen.
zeg dat je niets van design weet zonder te zeggen dat je niets van design weet
edit: heel veel dingen die nu als duur vintage design verkocht worden stonden in de jaren 60 bij gewone mensen in huis, waren helemaal niet per se bijzonder of duur toen. Denk bijv aan Pastoe meubels of andere midcentury modern, dat stond gewoon bij mijn zeer gemiddelde opa en oma in huis en nu kan je duizenden euro’s aftikken voor een meubelstuk (als het nog gaaf is).
Maar je ging daar heen en zei m’n horloge zegt…? Of je voelde iets in je lichaam en ging er heen? Hoe reageerde de arts?
Dat er hier al anderhalf uur een vuilniswagen door de buurt rijdt die enorm piept en kraakt. Ik denk dat draaimechanisme waar de containers in gaan.
Echt een hele luide kraak piep. Eerst dacht ik echt dat ons huis op instorten stond. Maar nu rijdt hij voorbij en hoor ik wat het is.
Volgensmij heb ik al gezegd dat ik er idd niks van af weet en er wat van geleerd heb, was gewoon een brainfart die ik beter voor me had kunnen houden, en was de discussie al lang en breed gesloten. Maar fijn dat jij nog even je plasje erover doet…