Uhm, ik was voor het eerst na m’n bevalling weer gaan rennen. Toen dacht ik, ik ben een beetje benauwd (duh), en toen gaf dat horloge dat aan en raakte ik in paniek. De arts was heel lief, begripvol en geruststellend.
Eh wat? Je post toch op een forum zodat mensen erop kunnen reageren?
Als je geen reacties meer wil kan je je comment toch gewoon verwijderen… hoef je ook niet pinnig te reageren op iedereen die op jouw opmerking in gaat
Lees gewoon ff de rest van de comments voordat je reageert? Comments verwijderen is alleen maar verwarrend
Oh, ja… anders dan ik dacht na je bericht. Logischer wel zoals het echt ging. In m’n hoofd ging je met je horloge daarheen zo van ‘’mijn horloge zegt dit, dus nu mij behandelen’ terwijl de dokter daar verward en geërgerd stond.
Nee, zo ging het niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat, als een horloge zoiets zegt, en je je verder kiplekker voelt je alsnog onrustig wordt van zo’n melding.
Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken, nooit meer zin gehad maar nu opeens wel weer. :’) Helpt ook niet mee dat ik in Indonesië ben en overal kretek ruik.
Het is dat ik een baby heb anders had ik allang 10 pakjes kretek opgerookt.
Klopt, maar ik kan me ook voorstellen dat de situatie die ik noemde irritant kan zijn voor artsen. Beetje zoals je zelf gegoogeld hebt dat je kankee hebt en daarom komt ipv komen omdat je een klacht hebt.
Vind dat hier op het forum ook wel eens gebeuren, iemand heeft zich al een diagnose aangepraat of aan laten praten door een lotgenoot en als de arts dan niet die diagnose stelt is het drama.
Ik heb ook wel eens iemand op de eerste harthulp gehad die er door z’n Apple Watch achter was gekomen dat hij met een vrij dodelijke ritmestoornis rondliep. Bij terugkijken bleek hij alleen al meer dan een maand af en aan een hartslag van 180/min te hebben gehad, maar het ding had pas gealarmeerd toen het meer dan 6 uur achtereen duurde.
wajo. is het normaal om dit niet door te hebben zonder hartslagmeter? kan me echt niet voorstellen dat mijn hart zo hard gaat zonder dat ik het doorheb
Even totaal niet in het verlengde van de discussie. Maar ik kwam op mijn werk de nieuwe Annemiekel tegen en wilde dit even delen:
Wolanda
AF en extrasystoles die door de apple watch waren aangegeven ook wel gezien op de EHH!
Verder kun je echt niet veel zeggen over metingen met je horloge, ECG wat je met Apple watch kunt maken is een 1 punts afleiding, dat is een beetje alsof je naar een 3d film kijkt zonder 3d bril, en dan nog met een bril met een andere sterkte dan jij zelf hebt. Je ziet wel iets maar niet genoeg details (niet perse @Merel want die weet dit ).
Ik vind het echt niet gek of vervelend als mensen komen met iets wat hun horloge aan geeft of als ze iets op Google hebben opgezocht; dan kun je samen kijken of het klopt (en waarom misschien niet).
Deze hele discussie doet mij denken aan de keer dat ik boezemfibrilleren had. Maar ik heb een pacemaker (die er toen soort van mee stopte want mijn hart deed het weer). Maar mijn Fitbit bleef een normale hartslag aangeven terwijl ik de volgende dag wakker werd met spierpijn in mn schouder omdat mn hart zo enorm tekeer ging(en ook rechtop moest slapen want het was ellendig). Ik weet niet welke frequentie mijn Fitbit toen oppikte . En ik maar denken ‘achja hartkloppingen dat heeft elk mens wel eens’.
Mijn huisarts vraagt eigenlijk standaard als ik met klachten kom ‘denk je zelf al ergens aan?’ zodat ik tenminste kan vertellen welke soort kanker ik op Google heb gevonden (haha nu klinkt het alsof dit maandelijks gebeurt maar het viel me op de afgelopen jaren dat ze dit nu vragen)
De ene keer dat ik het echt niet wist zei ze dat ze me even op leukemie wilde testen dat was echt een vervelende plot twist
Mijn broertje had dit ook. Nadat hij zei dat Google zei dat het kanker was, zei de dokter bloedserieus ‘ja, dat zou het wel eens kunnen zijn’. Maar het was natuurlijk de bedoeling dat de dokter die zelfgediagnosticeerde kanker lachend zou wegwuiven ipv het te beamen.
Het was overigens gelukkig toch iets onbenulligs en geen kanker.
Hij voelde er niet zoveel van, had achteraf wel een wat onrustig gevoel gehad. Maar meestal merken mensen zo’n hartslag wel.
Ik kom echt alleen bij de huisarts voor een aai over mijn bol en paracetamol advies hoor
Heb ook echt tering hard in de stress gezeten in de week dat ik op de bloedonderzoeken moest wachten maar gelukkig was de diagnose aanstelleritis
Om vervolgens je symptomen op thuisarts op te zoeken…
Mijne is de meest Hollandse Hollander ooit qua spirit die nul geduld heeft en niet aan sugercoating doet, vaak praat ze ook door je heen als ze vindt dat je niet snel genoeg tot het punt komt, zegt ze ook gewoon letterlijk, “ja, dus?”, “oké, wat moet ik daarmee?, “ja, daar ben ik niet voor hè?”. Ugh her mind, love her.
Ze zegt altijd waar ze zelf direct aan denkt en ik zweer die vrouw is helderziend. Ik belde een keer, zei ja ik voel me down en het duurt al best lang, zei ze meteen ‘ja jij hebt hoogstwaarschijnlijk adhd’. Had haar al jaren niet gezien but she knew.
Ik heb een ritmestoornis waarbij mijn hartslag 280/min is als ik er last van heb, maar toen ik nog een fitbit en garmin droeg konden die dat ook niet registreren en gaven ze een normale rusthartslag aan. Ook hartoverslagen werden niet geregistreerd.