Wat je even kwijt wil #70

Zelfs van die communistische appartementencomplexen ten tijden van de Soviet Unie hebben soms een interessantere, brutalistische uitstraling dan een zielloze McMansion met grijze vloeren.

6 likes

Eindelijk een post die grappig zou zijn in het meme topic

7 likes

Dit is wel precies wat ik me voorstel bij Almere chic

10 likes

Hahaha je hebt dus een wijk die Almere New Brooklyn heet en ik moet altijd lachen als ik dat lees. Staat ook heel vaak het woord urban bij.

4 likes

De wijk heet niet echt zo hoor, dat is de marketingnaam van het project van de wijk - de wijk heet gewoon europakwartier-oost

1 like

Ik ben woensdag ineens vrij en mijn kind gaat gewoon naar de opvang en eerst was k allemaal sociale plannen aan het maken en bedenken, maar nu heb ik besloten dat ik de hele dag in mijn eentje naar de sauna ga. Met lekkere lunch en een glas wijn in het restaurant :heart: zoveel zin in

80 likes

Hahaha maar alsnog fucking grappig

2 likes

eens!

5 likes

Zo’n zelftest voor een uitstrijkje is echt super makkelijk en kost je zo’n 10 min. inclusief handleiding lezen. Even een berichtje voor wie het ook maar steeds voor zich uit schuift. Ik heb het net eindelijk gedaan dus kan jij het ook

44 likes

Gvd ik was net vergeten dat ik dit jaar 30 word en dit moet doen. Thanks voor de reminder :smiling_face_with_tear:

2 likes

Laatst kwam ik toevallig een screenshot tegen op m’n telefoon van egf en verbaasde ik me even over hoe lang ik al meelees en pas na aantal jaren sporadisch postte op egf.
Ik ben blij met alle inzichten die ik al die jaren heb gekregen door het forum.
Van white priviledge, feminisme tot mysogynie, hoe anders ik vroeger dacht over dergelijke dingen, en hoe dat is veranderd vooral door wat ik hier leerde.
Daar ben ik dankbaar voor en dat wou ik even kwijt.

47 likes

Komende week wordt mijn tuin deels gerenoveerd. Nieuwe schuttingen, en een dode boom die gevaarlijk op omvallen staat wordt weggehaald. Kost een hoop geld, maar ik heb er zo’n zin in! Echt leuk dat m’n tuin dan straks al wat leuker is in het voorjaar. Ik heb helemaal de inspiratie om er iets moois van te gaan maken :blush:

20 likes

Voor mij is dit nu nog niet van toepassing maar ik ben wel benieuwd hoe dit zit: ik hoor wisselende verhalen, sommige vrouwen lijken alsnog voor het fysieke onderzoek incl. eendenbek langskomen terwijl ik ook steeds meer hoor over die thuistest. Mag je kiezen of is dit van andere factoren afhankelijk?

Je mag in eerste instantie altijd zelf kiezen, maar als je thuistest positief is op HPV, moet je wel alsnog naar de huisarts voor een uitstrijkje met de eendenbek.

Thuistest test alleen HPV ja/nee, via een uitstrijkje met eendenbek kunnen er ook cellen onderzocht worden.

4 likes

Tegenwoordig krijg je volgens mij bij de brief automatisch een thuistest, voorheen moest je die aanvragen nav de brief. Ik vond het ook echt top!

4 likes

Je krijgt hem nu al standaard bij de brief! Heb hem laatst ook gedaan en is echt heel simpel en snel. Vond dat de uitslag ook snel binnen kwam per post

2 likes

Nee alleen bij de eerste keer krijg je standaard erbij (met 30 jaar). Daarna niet meer, maar kun je wel aanvragen.

2 likes

Ik heb die niet gekregen hoor toen ik 30 werd

2 likes

Is pas sinds een tijdje zo

Weet niet hoe lang geleden dat was. Ik namelijk ook niet (maar ben oud). Ze doen dat nog niet heel lang.

1 like