Wat je even kwijt wil #70

hahaha ja dat was cynthia toch?

1 like

Ja tien jaar geleden ofzo haha dus weet niet of je de post nou serieus bedoeld of niet @Ladybug

2 likes

Ik reed laatst langs een huis met van die vlaggetjes waar je ook wel eens de naam van je pasgeboren kind mee laat zien. Er stond ‘Jubellijn’, best een gekke naam vond ik. Maar toen dacht ik nog eens goed na en stond er natuurlijk jubel-lijn (als in de lijn vlaggetjes waarmee je jubelt).

5 likes

maar waarom zou je het woord voor de vlaggetjes op de vlaggetjes zetten?

ik zie hier in de buurt steeds vaker dit soort dingen en ik vind het zo wasteful, 100% dat je dat daarna moet weggooien want waar ga je het anders voor gebruiken?
bij dat kind op de kamer hangen??

3 likes

Ik denk dat ze er prestaties van de kinderen aan gaan hangen? Ik zag later dat ze er nog iets onder hadden gehangen maar ik ben vergeten wat er stond, ik fiets er vanmiddag weer langs dus dan ga ik nog eens kijken haha.

Ik denk echt niet dat mensen nadenken over hoe zonde zo’n vlag is… Of inderdaad op de kamer hangen maar dan heb je zo’n gekke vorm.

1 like

Ik had hier in de wijk een reclamebord staan (die je in de bushaltes ziet) als geboorte aankondiging.

1 like

Maar wat is hier anders aan dan een bord in de tuin? Of een bord/vlaggetjes voor het raam? Alle vormen van zo’n aankondiging dat er een baby geboren is ga je toch nooit meer gebruiken? Dat berg je op in een doos met babyspullen die leuk zijn om te bewaren voor later. En ja het is niet nuttig of zinvol maar wel een traditie die mensen leuk vinden en onderdeel is van een kind krijgen voor veel mensen. Ik was persoonlijk apetrots toen ik ‘welkom -naam kind-’ voor ons keukenraam kon hangen en mega dankbaar voor degene die die houten vlaggetjes zelf met de hand voor ons gemaakt en uitgebrand had :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Wij hadden zelf zo’n letterslinger, die heeft nog lang boven haar bed gehangen.
En dat is karton dus makkelijk te recyclen denk ik?
Het is eigenlijk natuurlijk allemaal wasteful maar van het meeste kun je nog wel makkelijk af of hergebruiken, zo’n vlag vind ik wel het toppunt van ‘ok en wat moeten we er nu mee???’

2 likes

Als dat welkom was weggelaten is het toch super leuk om dit met een verjaardag op te hangen?

6 likes

Ik snap sowieso niet waarom de hele wereld moet weten dat je geworpen hebt, dat interesseert toch alleen de mensen die dichtbij je staan/je kennen?

12 likes

En dan ook gelijk de naam etc erbij en dat op je eigen adres. Dan ligt ook gelijk de identeit van het kind op straat

5 likes

Alsof er niet genoeg mensen zijn die naambordjes bij de deur hebben hangen :sweat_smile: Wat denk je ook dat ze gaan doen met een voornaam? Als je je daar al druk om moet maken…

33 likes

Dit kun je ook zeggen over iemand die 18/50/60/whatever-jaar wordt waar de hele tuin voor versierd is, de vlag uithangen als je geslaagd bent, al die oranje tuinen tijdens een EK/WK, nu hele straten vol vlaggen en borden voor Prins Carnaval etc.

Je huis/tuin versieren omdat je iets te vieren hebt is toch niet zo gek?

19 likes

Bij mij in de wijk staan dus drie huizen (of toch drie balkons, kan dat het om één gezin gaat, dat weet ik niet zeker) naast elkaar waar echt al jaren de borden met de geboorteaankondiging aan hangen. Per balkon hangt er een houten bord met steeds de naam van een ander kind. Het zijn ook geen standaard borden dus het ziet er verder wel creatief en redelijk tijdloos uit haha

Dat snap ik ook allemaal niet, behalve de EK/WK nog enigszins, want dat is iets dat heel veel mensen volgen en dus ook enigszins interessant is voor je buren en random voorbijrijdende mensen. Maar een verjaardag, diploma of leuk hoedje mogen dragen valt voor mij inderdaad in dezelfde categorie en snap ik net zo weinig van dat je dat in je tuin of op je raam wilt/moet broadcasten.

2 likes

Maar zonder die borden in de tuin kan ik geen babynamen judgen

25 likes

Als je het ek/wk wel, maar een geboorteaankondiging, diploma aankondiging of whatever niet snapt ben je echt out of touch met wat er toe doet voor mensen.

78 likes

Je zou er natuurlijk een kussenhoes van kunnen maken! Of je doet het achter een fotolijst er is vast genoeg te verzinnen wat je met zo’n vlag kan doen

@kika je hoeft er toch niet iets mee te doen verder mensen vinden het leuk om te verkondigen dat ze een kind hebben gekregen en ik geef ze geen ongelijk. Het is toch een hele prestatie als er weer een kind op de wereld gezet is! Soms vraag ik me wel eens af of je al die anti opmerkingen serieus bedoelt of ook om wat te stoken.

3 likes

Er was toch laatst iemand die een pluk haar had dat niet geknipt was door de kapper. Ik droomde vannacht dat ik dat ook had en die pluk haar heel onhandig steeds over mijn schouder moest gooien, omdat ik geen schaar in de buurt had :’)

5 likes

Ik snap prima dat het er voor mensen toe doet als ze een kind krijgen, wat ik niet snap is waarom dat met de hele wereld gedeeld moet worden. Waarom moet Mien van drie huizen verder waar je verder geen enkele band mee hebt zien dat jij geworpen hebt of je middelbare school hebt afgemaakt of 5 decennia overleefd hebt? Dat zijn toch dingen die alleen jou en de mensen in je directe omgeving boeien?

4 likes