Wat je even kwijt wil #70

Maar what about Amsterdam beach en Amsterdam outlet :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 likes

Hahaha, ik had een soortgelijke ervaring in de VS. M’n vriend en ik waren in een antiekwinkeltje en hij wees naar Delfts blauwe vazen de en verkoopster zag dat, dus zij begon erover dat het Nederlands is en dergelijke. Dus ik zei dat ik uit Nederland kom en toen zei ze dat ze het zo leuk vond om iemand zo ‘exotisch’ in de winkel te hebben, helemaal uit Denemarken! Dus ik probeerde al uit te leggen dat Nederland en Denemarken toch echt twee verschillende landen waren, maar het kwartje leek niet echt te willen vallen.
En later kwam ze achter ons aan in de winkel om een boek te laten zien uit Finland, want ze dacht dat het geschreven was in Nederlandse taal. Maar toen ik ging uitleggen dat het Fins was, raakte ze in de war, want ‘don’t you just all speak the same language’ en ‘is there a difference’?

17 likes

Hahah een Amerikaan reageerde ooit op mij toen ik vertelde dat ik uit Nederland kom: omggggg I love Europe so much, Europe is amazing.

Ja… maar wel heel verschillende soorten landen he. Begreep hij niet.

4 likes

@NothingAboutSam @FredPaillet ja echt hoe dan, deze mensen zijn zo wereldvreemd :joy:

Toen ik een Amerikaan vertelde dat ik in Amsterdam woonde zei hij ‘ohhh yeah Amsterdam, that’s close to Copenhagen right?!’. Nja misschien voor Amerikaanse standaarden wel.

4 likes

Of ahhh the netherlands thats close to Amsterdam right?!

Maarja

1 like

Ik ben zo goed geholpen door de klantenservice van Odido, echt wonderbaarlijk. Geen domme vragen, geen moeilijk gedoe, heel snel geld teruggekregen en het helemaal opgelost.

8 likes

Hahaha doet me denken aan die keer dat ik iemands oma in Oslo de groeten moest doen toen ik vertelde uit Nederland te komen.

7 likes

Nu je het hebt over de groeten doen, is dit nog gebruikelijk? Ik vind het zo ouderwets om via iemand anders de groeten aan iemand te doen. Ik vind het ook zo niet praktisch als mijn moeder dan mij de groeten moet doen van iemand. Groeten terug komen toch ook nooit weer bij die personen aan? :joy: App of bel mij dan gewoon maar laat groeten achterwege.

2 likes

ik ontmoette daar iemand die zei dat ze ‘greenland iceland netherlands and all that stuff’ wilde bezoeken. vrij onlogische route maar goed.

ik ergerde me daar echt aan dat popiejopie gepraat en vooral als ze dan ook zo luidruchtig dom zijn :sob:

6 likes

juist meest logische route vanuit VS, hier moet over nagedacht zijn!!!

5 likes

ja het is natuurlijk wel mogelijk juist met die stops maar de manier waarop ze aan het ratelen was kwam nou niet echt over alsof dit een daadwerkelijk uitgedachte reis was hahaha ze noemde vgm gewoon alles met ‘land’

1 like

Uiteindelijk ook gedaan na twintig minuten ipv halfuur, maar vond hem matig haha
Maar eens kijken wat ik volgende keer kan verbeteren!

1 like

Ik kijk “Hel of hotel”, de aflevering met Joost Eerdmans. Wat is dat toch een intens nare man bah

5 likes

Ik had vandaag op een haar na een aanrijding met een vrachtwagen en ik zie het steeds weer voor me. Was zo geschrokken.

6 likes

Ugh ik werd laatst ook aangesproken door een toerist die graag naar Nederland wilde en maar bleef vragen of hoe ver het was van Nederland naar België en van België naar Duitsland!? Ik kreeg daardoor het idee dat hij zn topo niet echt up to date had. Daarna vertelde hij dat hij naar London wilde en naar Milaan om te shoppen en naar Duitslands want hij wilde heel graag naar de Autobahn :skull:.

Hij kwam uit Australië trouwens maar ik kon hem echt niet serieus nemen.

1 like

Mijn oma is net verhuisd (naar een verzorgingshuis) en ik was vanmorgen even bij haar op bezoek en ik schrok ervan dat er nergens een “recente” foto van mijn vader /haar zoon stond, terwijl ze die wel had (en wilde, want daar vroeg ze zelf naar een paar maanden terug dus heb ik voor haar geregeld). En ik kon er niet naar vragen want ik weet niet in hoeverre ze weet dat hij er niet meer is en wilde haar niet verdrietig maken. En misschien is het wel haar eigen keus of voor haar het beste zo, maar werd er ergens ook een beetje naar van

3 likes

Hmm, snap wel dat je dat vervelend vindt gezien ze hem eerder wel had. Heeft iemand anders van de familie haar geholpen met verhuizen? Misschien kan je vragen waarom ze het zo hebben gedaan.

2 likes

Ja mijn tantes, maar met de ene heb ik geen contact. Ik wil idd de volgende keer dat ik de andere tante spreek wel ff ernaar vragen.

4 likes

De aanraader dan is het drielandenpunt.

10 likes