Jeetje dat is schrikken zeg. Is er iemand die je kan bellen, of kan je naar hem toe?
Ik heb mijn eerste boek vanavond uit
mijn doel is elke dag (minimaal) een halfuurtje te lezen!
Wtf ik had de wasmachine per ongeluk op eco stand gezet, en ik na 2,5 u maar denken huh wat duur het lang
Maken mensen hier echt gebruik van? Wie heeft het geduld hiervoor?
het zou zuiniger moeten zijn maar omdat het zo lang duurt krijg ik niet bepaald het idee dat dit zuiniger is haha
Ik ben heel blij dat hij okĆ© lijkt te zijn en dat we wel echt een goede stevige auto hebben. Ik kon niks of naar hem toe omdat hij gelukkig was nagekeken en het wachten was op de takelwagen. Maar ugh die eerste momenten dat je niks weet of niks kan echt gadverdamme. Alleen omdat iemand niet uit zān doppen kijkt (die persoon is gelukkig ook redelijk okĆ©, want ja gun je ook niemand).
Dus veilig thuis zo allemaal ![]()
Het is zuiniger omdat het niet snel of niet snel op temperatuur komt. De meeste energie gaat zitten in het verwarmen van het water.
Bij ons staat ie standaard op eco, maar als ik wil weten hoe lang het duurt doe ik het niet-eco programma want soms duurt het 4 uur ![]()
Mijn eco stand is juist heel kort, maar een uurtje. Lijkt me ook wel logisch dat kort verwarmen zuiniger en effectiever is dan langzaam lauw?
Ik snap dat ook nooit. Ik heb de stand āautomatischā en die duurt 59 minuten op 30 graden.
En dan heb ik de eco-stand die 2 uur en 39 minuten duurt en 40-60 graden is (iets ertussen ofzo? Geen idee).
Denk dan altijd dat die eco-stand alleen zuiniger is voor die hogere temperatuur en niet voor 30 graden, maar geen idee of dat klopt.
Ik heb ook precies die stand, 1 tikje naar links. ik dacht dat ik hem daar op had gezet laatst, had ik hem op 90 gezet ![]()
![]()
![]()
1 tikje naar rechts ![]()
![]()
![]()
Jezus wat heftig, dit is echt niet okĆ© en hoe het hoort te gaan. Ik had ook een collega die zoān nare ervaring had met de bedrijfsarts. Ik was daardoor zelf ook superbang dat ik toen ik ziek werd ook zoān asshole kreeg. Maar dat was gelukkig niet zo.
Ik zou je echt aanraden een nieuwe bedrijfsarts aan te vragen voor je volgende afspraak. Het is voor jou ook belangrijk dat je daar met een veilig gevoel heen kan.
Ter referentie ik ben nu 8 maanden ziek (burnout) en heb de bedrijfsarts dus al 6 x gezien ofzo, en 1 x was een nare ervaring en de keer erop was ik meteen weer nerveus. Terwijl de andere keren gewoon prima voelden en ik heb ook altijd het gevoel dat ik eerlijk tegen hem kan zijn en voel me op gemak bij de gesprekken.
Ik heb zelf geen nieuwe bedrijfsarts aangevraagd maar ik was wel een traject aangegaan met de bedrijfsmaatschappelijk werker, ik vond dat na de intake zo vreselijk. Toen heb ik gebeld naar het bedrijf en kreeg de consulent van mijn werk te spreken en heb ik de afspraken erna afgezegd.
Een normaal programma van mijn wasmachine duurt al 3 uren
Vind dat echt irritant met nieuwe apparaten, hoe lang het allemaal duurt. De ecostand op mān vaatwasser duurt 4,5 uur???
Het kan ook aan het beleid van de arbodienst liggen denk ik. Ik heb in 2 jaar allemaal verschillende artsen en assistenten daarvan gesproken en het meerendeel was gewoon kut. Heb op een uitzondering na echt nooit begrip gekregen, het was altijd alleen maar pushen de uren weer omhoog te krijgen.
Volgens mij gebruikt de ecostand vaak minder water omdat de was langer weekt in water (itt het er actief doorheen spoelen wat sneller gaat maar meer water kost). Uiteindelijk is wassen grotendeels gebaseerd op het oplossen van het vuil in water en diffusie, dat gaat sneller als het concentratieverschil groter is dus met telkens brandschoon water erin kun je dat proces versnellen. Als het water langzaamaan vieziger wordt zal er nog steeds wel wat gebeuren, maar duurt het langer en duurt je wasprogramma dus ook langer, maar dat scheelt wel water (en het evt. opwarmen daarvan).
40-60 betekent geschikt voor wasgoed dat op max 40-60 graden gewassen wordt, maar het water blijft vaak kouder! ik vind dat ook altijd een erg verwarrende naam
Ja ik heb hem tijdens mijn zwangerschap ook al gezien en daarna ook nog 2 keer en empathie staat gewoon niet in zijn woordenboek. Hij is daarnaast wel heel chill/makkelijk en dringt me niks op dat ik zsm weer aan het werk moet ofzo, maar ik vond dit echt zo raar.
Heb daarna, huilend dat wel, mijn manager gebeld en zij is echt super lief en steunt me volledig. Hij heeft een nieuwe afspraak nu naar het nieuwe jaar geschoven en ik hoop eigenlijk dat dat dan weer of digitaal is, of ik gewoon genoeg hersteld ben om weer (deels) aan het werk te gaan.
Oh wat vreselijk :(. Jouw werkgever was wel begripvol toch? Echt jammer dat die dan niet van dienst wijzigen.
En @Spaarlamp fijn dat je manager zo begripvol is, en de bedrijfsarts niet pusht. Hier hetzelfde ook met werkgever en dat scheelt zoveel in mān vertrouwen in mān herstel.
Vanmorgen stond een kerel op in de trein door zich aan de stoel voor zich omhoog te trekken, en op die stoel daar zat ik. Hij greep daarbij alleen ook aan mijn haar toen hij zichzelf omhoog trok. Niet heel prettig, maar hij gaf geen fuck. Zelfs niet toen ik er wat van zei.
Ze zijn inmiddels wel van dienst gewijzigd gelukkig! Geloof niet dat het nou heel veel beter is geworden helaas. Maar mijn werkgever is zelf gelukkig wel behoorlijk begripvol inderdaad. Fijn dat dat bij jou ook zo is @Spaarlamp Dat gedoe van de bedrijfsarts is zo a-productief.
Ik herinner me nu dat mijn leidinggevende een brief moest schrijven dat mijn afspraak van 27 december verzet mocht worden, want volgens de arts kon ik niet zomaar āvrijā zijn na kerst.
Ik ga zaterdag verhuizen
Het wordt 2 graden en gaat mogelijk sneeuwen
![]()
Wat
Wil je oppeppende woorden?
Van sjouwen krijg je het lekker warm.
(Nee, hopelijk valt het mee.)