Ah verschrikkelijk. Sowieso is zo’n pushy partner niet fijn, maar ik snap ook niet dat samenwonen altijd de volgende stap is. Als je samen kinderen wil is het wel logisch natuurlijk, maar ik heb geen kinderwens. Het ging hier in dit topic ook over tante worden en ik ben echt blij dat ik tante ben. Wel kinderen in je leven, maar niet alle verantwoordelijkheden die erbij komen kijken. Je hebt er zelf natuurlijk geen invloed op of je tante wordt of niet, dus ben daar wel heel blij mee.
Maar zoals @FredPaillet zegt, een LAT-relatie lijkt me echt perfect, als ik wel iemand tegen zou komen. Is heus niet alleen maar tijdelijk tot je wel samen gaat wonen. Veel mensen vinden het ook zonde van het geld, maar mijn geestelijke gesteldheid is me wel wat waard haha. En ik wil zelf bepalen hoe ik mijn huis inricht, en wanneer ik wel of niet opruim of het lekker even een troep laat.
Het lijkt mij inderdaad ook eng om je eigen plek op te geven. Ik verdien niet zoveel en zou echt niet weten hoe ik in deze huizenmarkt snel aan een nieuwe woning zou moeten komen als het dan uit zou gaan.
@Sherlock Ja, het lijkt me erger als je niet alleen kan zijn. Ik zou me eenzamer voelen in een slechte relatie dan alleen. Ik voel me nu inderdaad nooit eenzaam. Als je geen familie of vrienden hebt dan is dat waarschijnlijk anders, maar ik prijs me gelukkig met wat ik wel heb. Hopelijk verandert de situatie bij jou en gaat het snel beter met je vriend!