Wat je even kwijt wil #71

Dankjewel <3 het gaat zowaar de goede kant op?! Eindelijk eens huilen van blijdschap hier

10 likes

Die stil van de video is toch echt al hilarisch? Je tranen weg deppen terwijl je daar zit met je parelketting om en er een toren aan Hermes dozen achter je staat. Go clutch your pearls.

6 likes

R/TheHermesGame

Ze hebben het ook over ‘my SA’ (my shop assistant) waar ze eerst helemaal een band mee op moeten bouwen en eerst duizenden euros aan andere bullshit producten die ze eigenlijk niet echt willen hebben moeten aanschaffen voordat ze misschien een keer
 een birkin bag MOGEN kopen

Hahahahha

4 likes

Haha het is toch in en in triest. Wordt waarschijnlijk in dezelfde fabriek gemaakt als prada oid

1 like

Ja en ĂĄls er dan een tas wordt aangeboden kun je die eigenlijk niet weigeren dus al komen ze aan met een paarse tas met gele stippen dan koop je die gewoon.

2 likes

Op dat vlak doet Hermes wel echt alles in eigen beheer hoor, inclusief alligatorplantages.

1 like

Ja je zal maar een tas van stof hebben ipv krokodil.

2 likes

Dit klopt nu niet voor Prada en Hermes, producten die in dezelfde fabriek worden gemaakt krijgen niet dezelfde ingrediënten/bestanddelen. Ik ben eens op bedrijfsbezoek gegaan bij Ter Beke en zij maken Marcassou-worst en worst van het Aldi-merk. En die meneer legde uit dat Aldi vraagt om minder vlees, meer vet en zo te gebruiken om de prijs te drukken. De gebruikte verpakking zijn van een goedkoper materiaal. Beide bedrijven betalen dezelfde assemblagekost maar krijgen uiteindelijk door gemaakte keuzes een andere totaalbedrag.

10 likes

Dit is niet zo hoor! Je hebt ‘gewoon’ een wensenlijstje bij je SA dus die weet precies wat je wilt. Het is niet alsof ze je een mega gekleurde birkin aanbieden terwijl op je wensenlijst een beige staat ofzo. Dit is wel vrij standaard (die moeilijkheid om te kopen) bij ultraluxe merken, je kan ook geen rolex kopen als je ergens naar binnen loopt bv. Dat maakt zo’n merk natuurlijk ook exclusief.

Wow interessant om te weten. Ik denk hier zo vaak aan als ik bepaalde merken vergelijk met het huismerk in supermarkten haha

1 like

Ja vond het ook zeer interessant. De persoon zei dat het voor een bedrijf goedkoper is om het hen bij hun te laten maken, naast de concurrentie, dan zelf een fabriek open te houden. Hij had ook het voorbeeld van Leo/Olé zelfde product maar Leo heeft natuurlijk een vollere chocolade met meer cacao en Olé heeft minimumwaarde aan chocolade en er melkpoeder en suikers aan toegevoegd.

De hoofdstad van make-upproductie is in Milaan en Gaelle Garcia Diaz, een Belgische influencer met haar eigen make-up merk, toont vaak hoe ze bepaalde producten laat maken. Je hebt boekjes waar je verschillende zaken uit kan kiezen: de verpakking, kleuren, pigmenten, lettertypes en als je veel geld hebt dan koop je alles en is het in het bezit van je merk maw een ander mag niet hetzelfde laten maken als jou. Toen ze naar haar fabriek was, zag je de Kylie Jenner-producten van de band rollen. Zo weet zij aan welke prijs ze zich het best in de markt zet.
Ze heeft ook super leuke content waar ze een product- en merkanalyse maakt. “Merk x verkoopt lipgloss aan 25 euro, terwijl in weet dat die verpakking in een prijsklasse van 0,75 a 1 euro zit en er zit een zeer grove glitter die de prijs eigenlijk niet rechtvaardigt”.

12 likes

Supermarkten kopen veel producten in, die produceren ze niet zelf. Hun huismerk producten laten ze fabriceren en onder private label verpakken. Een fabriek kan verschillende recepten gebruiken, voor elk type en merk product. Dus ‘het komt uit dezelfde fabriek’ zegt inderdaad weinig.

2 likes

Ik heb voor mn vakantie een tasje besteld bij een of andere gare tiktok winkel en het staat nou al sinds dinsdag op ‘wordt verwerkt’. Nu al spijt van, dat komt natuurlijk nooit (op tijd). Heb gelukkig wel met mn creditcard betaald. Ik had er ook nooit aan moeten toegeven :joy:

Die tiktok shops die je via live allemaal dingen aansmeren zijn echt mn guilty pleasure. Zijn ook 9/10 keer echt onaardige meiden :joy:

4 likes

Ja mijn favo is vida-mi hHahah

3 likes

Ook leuk zijn veelal Amerikanen die dan een week gezellig naar Europa komen (vooral Parijs) en hopen om een ‘leather appointment’ te scoren (vooral Hermùs stalken) om zo even een Birkie of Kelly’tje te bemachtigen, om vervolgens met lege handen thuis te komen (nou ja, met wat sjaals en riemen die je eigenlijk helemaal niet zo leuk vindt). Dan ga je op vakantie naar Europa en het enige wat je ziet is de binnenkant van designerwinkels en je hotelkamer. :joy:

Of je hanteert een andere techniek:

7 likes

Ik elke dag in Frankrijk: bonjour! (in best goed Frans iets vragen)
Fransman: oui!
Ik: :smirk:
Fransman: ah, je zhoudezjou frouledoimais?
Ik, verslagen: 

je ne comprends pas

28 likes

Echt het allerleukste vind ik als ze boos worden dat niemand wat koopt ‘want ze staan hier voor jou hoor’. Instant genieten.

1 like

Ik bereid me vast voor voor volgende week, die 2 jaar Frans op de middelbare gaat me niet redden gok ik.

1 like

Ik was vandaag naar een festival maar werd eerder opgehaald want de alcohol viel niet zo lekker. Toen ik aan het wachten was op mn lift was er een verkeersregelaar zo lief voor me. Ik mocht helemaal op zijn stoeltje zitten wachten en hij gaf me water en zn jas en een appelđŸ„ș

59 likes