Echte chocomel opwarmen in de magnetron vind ik wel echt de beste optie
Chocomel in de melkopschuimer of magnetron, ik vind het anders wel te veel gedoe
Melk in een pannetje opwarmen en dan chocolade (en snufje kaneel) erbij. Kost je ook maar een paar minuten en is echt superieur.
Ik doe cacao met suiker een een beetje zout voor de smaakversterking met wat kokend water en dan roeren tot alles opgelost is. Dan schuimende volle melk erbij, ik vind het lekker om zelf te kunnen doseren qua suiker.
Waar was dit?
Ja echte chocomelk in de magnetron en dan slagroom erop heeeerlijkkkkk
Brownies&Downies. Ik weet niet of ze dit in elke vestiging doen maar in Waalwijk dus sowieso.
Heel sterk met veel cacoa, meestal 3 flinke theelepels en een schep suiker, kardemom en kaneel en meestal met opgewarmde havermelk (alhoewel koemelk eigenlijk lekkerder is). Het cacoa papje moet je heel gedoseerd melk bij doen en goed roeren waardoor het een mooie gladde consistentie krijgt.
Wat geweldig dit, love alle tips! Nu geneigd alle versies te gaan testen haha
Ik woon in Spanje en mijn stiefvader kwam vandaag met een klein beestje aan “weet jij wat dit is?”. Was het een baby veenmol ![]()
(en ik herkende het door het forum haha)
Vroeger vroeg ik mijzelf wel eens af of je bijvoorbeeld op 30 jarige leeftijd automatisch mannen van 50 jaar aantrekkelijker zou vinden dan jongere mannen. En het is echt zo, waarom ziet Sean Paul er nog zo goed uit ![]()
![]()
Post hem elk jaar opnieuw volgens mij haha, maar echte chocola is toch het allerbeste (maak hem laatste tijd vaak met Callebaut druppels, deze winter moet ik hem nog maken).
https://www.forumfeminarum.nl/t/wjekw-foto-editie-7-deel-1/20048/5162?u=bunnyslippers
Echt? Ik was ooit eens heel erg teleurgesteld in de horeca toen ik zag dat ze gewoon maar effe een chocomelk in de magnetron deden! Superraar vond ik dat. Het is ontzettend lang geleden maar heeft zo’n diepe indruk op me gemaakt dat ik het nooit ben vergeten.
In de horeca krijg je toch meestal gewoon warme chocomel? Ik hou ervan hoor, straks bij boodschappen ook maar een pak halen ![]()
Een tijdje terug had Tony’s Chocolonely ook chocolademelk, die was echt heerlijk. Ik vind Chocomel zo waterig.
Haha mijn beste vriend vindt dat ook zo goor/nep/waterig en vraagt in de horeca altijd ‘de warme chocomel he, is dat dat gele pak van chocomel die jullie opwarmen?’ en dan degene in de bediening vaak heel enthousiast ‘ja klopt!!’ en dan zegt hij ‘ok doe dan maar thee’
zo droog elke keer weer
Misschien een beetje naief maar ik denk dat een beetje goede lunchroom niet ff chocomel in de magnetron doet. En als je er heel vol van wordt is het waarschijnlijk geen standaard chocomel. Maarja geen idee of ze dat dan in een pannetje doen dat lijkt me veel te tijdrovend.
Een cafe stopt het niet per se in de magnetron, maar stoomt het warm met de stoom pijp van de koffiemachine. Of ze hebben zo’n chocomel apparaat.
Haha ja dit inderdaad, gewoon in een kannetje en dan opschuimen.