Neeee geen rollenspel ![]()
Hoe laat wordt je normaal wakker? Ik was ook voor mijn wekker wakker maar ik red dit wel tot 22:00u denk ik.
Rondom 7 uur. Maar ik heb vannacht ook waardeloos geslapen. Dus dat helpt niet mee
Ik heb gisteren m’n noodradio binnengekregen en ik heb hem nu aan in de keuken en het voelt ineens zó nostalgisch. Alsof ik met m’n moeder in de bijkeuken aan het kletsen ben over wat ik die dag heb meegemaakt en zij een sigaretje rookt 🫶 Ik heb al heel lang niet daaraan gedacht, maar dat was altijd een fijn en gezellig moment.
Och ja, mn vader in de keuken en dan langs de lijn op de radio
Na maaaaanden zoeken: IK HEB EEN JOOOOOOOOOOOB
Edit: excuseer, “baan”, door de blijdschap verviel ik effe in het Vlaams
Ik zit met mijn jas al aan op de bank moed te verzamelen om te gaan sporten uuuuugghh GEEN ZIN
Is het een goeie? Ik zie door de bomen het bos niet meer met die radio’s.
o my god we hebben sinds vandaag iemand die bij ons komt poetsen en hallelujah dat is fijn thuiskomen ![]()
![]()
![]()
Ik heb wat gegoogeld naar tips en reviews en las op Reddit in de buy it for life sub over noodradio’s en iemand raadde deze aan:
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B09VBFQNKK/ref=ox_sc_act_title_2?smid=AUSAUEQDHOZ63&psc=1
De prijs wisselt nog wel eens geloof ik.
Dit is de post op Reddit:
https://www.reddit.com/r/BIFLNL/s/pvAx9UnExU
Ik dacht zelf al aan eentje die opwindbaar en oplaadbaar is en ook op batterijen werkt en dat heeft deze ook. Want alleen opwindbaar lijkt me heel onhandig. Straks moet je 10 minuten draaien voor 2 minuten radio, daar heb ik in nood echt geen zin in. Ik weet niet, ik vond diegene wel een betrouwbare bron haha. Vooral door de zin dat die meerdere radio’s heeft en ik was verkocht toen ik las dat deze radio ruim 5 dagen 24 uur per dag aan kan op een setje batterijen. Misschien is een andere wel beter hoor! Maar volgens mij hoeft het allemaal niet heel fancy en deze voelt wel lekker degelijk.
Ah wat een uitgebreide reactie! Dankjewel!
Haha ik had net zoiets, zo stom. Ik gebruik normaal een deo stick maar dat was ik vergeten dus voor ik vertrok had ik even spuitdeo op gedaan.
De vriendin met wie ik was zei al dat ik wel heel fris rook, ja prima niet over nagedacht. Kom ik thuis zie ik de fles droogshampoo op de wastafel staan ![]()
![]()
![]()
Ik moest op gesprek komen bij de directeur van het ziekenhuis omdat ik de afgelopen 12 mnd 2x had ziek gemeld. Dat was echt omdat ik zo’n hoge koorts had dat ik aan ijlen was. Vrij terecht vind ik. Maar dan gaat er in het systeem iets af, waardoor je op gesprek moet. Ik vond het echt onzin en zag er tegenop. Uiteindelijk hebben we het alleen maar over auto’s gehad en mijn mooie tas en dat zijn zoon een grote handel heeft in 2e hands high-end tassen en dat ik daar echt heen moet op zijn verzoek, haha. Chanel, ik kom eraan!
Ik zit in een lollige appgroep met tientallen collega’s, maar daar bleek dus een oud-collega nog in te zitten die echt heel slecht is weggegaan bij ons. Maar echt slecht, met nare confrontaties met collega’s ook. Ik zag dat ze nog in die groep zat en heb haar eruit gegooid. Maar nu vraagt ze me waarom. Heh??? Hoe kan je zo clueless zijn? Wat doe je überhaupt nog in een groep met allemaal mensen die jou niet mogen van een plek waar je niet meer werkt?
Oh ja zulke gesprekken vind ik ook altijd zo’n onzin. Ik moet dan als manager ook een formulier invullen (samen met de werknemer dan) wat er in de toekomst beter kan om ziekte te voorkomen en ik zeg dan ook altijd ja dit is formaliteit en ik vind dit ook onzin, want jij kunt er niks aan doen dat je griep hebt.
Tenzij het 10 keer per jaar is natuurlijk, maar 2 of 3 keer per jaar is kut maarja niet meteen heel raar of zorgwekkend imo.
Pff ik vond dat ook zo vreselijk toen ik een (automatische?) mail kreeg van hr dat ik drie keer was ziekgemeld in een periode van 12 maanden en dat ik daarom een gesprek met m’n manager kreeg.
Voelde echt als een trap na als je probeert je hoofd boven water te houden en je alleen ziek meldt als het echt niet anders gaat
Ik snap jullie helemaal, maar ik had zo’n gesprek best willen voeren nadat ik me een aantal keer ziek had gemeld wat uiteindelijk een voorbode was van een burn out. Misschien dat dat de achterliggende reden is van zo’n gesprek? Even checken of er niks ernstigers is dan de griep?
Bij mijn werk is precies dit de insteek. Gewoon een check om te kijken of er niet meer aan de hand is.
Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het fijner vind als je pas na drie of vier keer op gesprek zou moeten komen.
Ja dat is ook de insteek, bij ons moet je al zo’n gesprek voeren bij 3 ziekmeldingen per 12 maanden. Vind dat vaak gewoon niet eerlijk, als je gevoelig bent voor een flinke verkoudheid dan is het (zeker na corona???) niet gek dat je je ziek meldt. Naar mijn mening kun je verzuim voorkomende gesprekken ook op andere manieren voeren.
Ja dat is wel de insteek. Maar ik was 2 dagen in 2 weken ziek in een griep periode, waarbij ik tussendoor gewoon ging werken want onderbezetting. Maar met hoge koorts vond ik het toch te risicovol worden met mijn werkzaamheden dus voelde het alsof ik gestraft werd. Dat klopt natuurlijk niet helemaal.