Wat je even kwijt wil #71

Vanmiddag heb ik kerstkaarten op de post gedaan, kom ik er nu achter dat ik op álle kaarten “een mooi 2027” heb geschreven :upside_down_face: Ik had het ook pas door toen we een kaartje van de buren terugkregen met “gelukkig 2026” erop.

42 likes

ik had net een crosta mollica pizza maar vond hem maar teleurstellend? Totaal niet krokant en heb gewoon de instructies opgevolgd.

2 likes

Dan had je m denk ik wat langer moeten bakken, niet elke oven is hetzelfde dus kan best dat de instructies van de verpakking voor jouw oven te kort zijn.

1 like

Dat zijn echt m’n lievelings diepvriespizza’s haha. Maar ik doe hem wel altijd op de pizzasteen in m’n oven en als ik hem op werk eet dan doe ik hem iets langer erin.

3 likes

Klopt denk ik wel, had hem op 190 graden staan omdat het op de verpakking stond. Ben eigenlijk gewend dat pizza’s vaak op 220 moeten? En misschien had ie ook iets langer gemoeten inderdaad.

Hoop dat ie binnenkort in de bonus is want dan sla ik een voorraadje in haha.

mogen we foto

6 likes

haha ja zal morgen ff maken

7 likes

Ik heb vandaag mijn kerstboom opgezet en ook de rest van mijn huis versierd. Nu lig ik op de bank met mijn katten en ik word helemaal blij van alle lichtjes in huis. Het is gewoon jammer dat ik morgen weer aan het werk moet. Gelukkig nog maar een paar dagen en dan heb ik vakantie.

15 likes

Ik had zo’n peel off masker op en het blijft toch fascinerend en een beetje goor om dat eraf te trekken. Alsof je een slang bent die vervelt haha

6 likes

Net naar mijn nieuwe tandarts geweest en echt, was ik maar eerder overgestapt. Wat een fijne tandarts. Eerst had ik ook een hele fijne, maar die ging met pensioen en toen is zijn praktijk overgenomen door een of andere leipe heks. Werd altijd kwaad als je een gaatje had, vroeg aaaaltijd ‘poets je 2x per dag en gebruik je ragertjes?’ En als je dan ‘ja’ zei dan werd ze kwaad, ‘want dat kan niet want je hebt een gaatje!!!’ Echt vraag me dan niks als je het antwoord niet gelooft :smiling_face_with_tear: of ‘dit kan niet van een half jaar zijn, dat bestaaaaat niet!!’ Terwijl ik nog nooit een halfjaarlijkse controle heb geskipt. Dan heb je zelf de vorige keer blijkbaar niet goed gekeken hoor. Dus was dat mens kotsbeu en ben overgestapt. Die nieuwe tandarts maakt een foto en zegt joh jouw kiezen/vullingen hebben helemaal geen contactpunten, zitten allemaal kiertjes tussen, dus je kan rageren wat je wil, maar jij kan daar gewoon met geen mogelijkheid bij. Nou geen wonder dus dat ik regelmatig gaatjes had :smiling_face_with_tear:

12 likes

Ik heb dat ook met mijn gebit ja! Ik kan 2x per dag poetsen, ragen, mondwater gebruiken, fluoridegel aanbrengen, etc. Het maakt allemaal niet uit, ik heb elk jaar gaatjes.

Wel fijn dat je nieuwe tandarts veel aardiger is! Ik ben laatst overgestapt vanwege verhuizing, maar heb er denk ik een beetje spijt van. Mijn vorige tandarts was een oude Duitser die gewoon deed wat moest. Mijn nieuwe is van de ultra perfectie. Die wilde mijn gebit gaan verbouwen met operaties en beugels voor meer dan 10.000 euro zodat ik ‘misschien wel minder gaatjes zou hebben’. Eh nee. Ik heb geen tand zonder vulling, ik wacht wel tot het eruit mag. Is een stuk goedkoper!

3 likes

Ik moet ineens denken aan die ene keer in mijn leven dat ik ben uitgegleden en gevallen door een bananenschil op de grond, dat was zooooo cringe :woozy_face:

13 likes

ja je kunt het niet voelen maar het leer is zooo zacht :heart_eyes:
wil ze ff opnieuw verven ooit maar voorlopig passen mijn dikke kuiten er niet in. ga nog proberen er breder lint in te doen en kijken of dat er een beetje oke uitziet of dat het een soort kuitrollade wordt

22 likes

Even een random tip voor mensen met eeuwig droge lippen: tepelkloven creme. Niet de dure maar gewoon die van 5 euro van kruidvat. Geen minerale oliën, alleen maar lanoline. Voor het slapengaan op doen, je hebt maar een heel klein beetje nodig, werkt als een tiet (padoem pats)

28 likes

Ook top om op je neusvleugels te smeren als je verkouden bent om zo’n schrale neus te voorkomen!

7 likes

Sowieso chill om overdag ook te gebruiken.

Uit de tube knijpen is wel een hel dus ik warm m soms op tussen mn tieten, komt het toch nog een beetje in de buurt bij waar het voor gemaakt is :joy:

15 likes

Ik vond dit een week of twee, drie echt geweldig werken maar ben denk immuun geworden? Doet echt niks meer :weary::weary::weary:

2 likes

Er zijn zoveel leuke cursussen en sporten en hobbys om te doen, echt jammer om te moeten kiezen omdat niet alles kan gezien vrije tijd naast werk niet eindeloos is (maar juist erg beperkt bij een fulltime job en veel reistijd). Ik ben tegelijkertijd geen mens van veel verplichtingen/een volle agenda dus ik kan ook niet elk vrij moment zo’n hobby /sportachtig iets doen. En dan moet het ook nog maar aansluiten op elkaar in plaats van op dezelfde dag aangeboden worden.
Hoe dan ook, je moet keuzes maken maar dat vind ik jammerrrrrrr. En moeilijk ook. Waaraan geef ik voorrang? Waarvan krijg ik de meeste energie? Het ene leuke/goede doen is het inleveren op iets anders.
Ik zie nu bijvoorbeeld een leuke les, voor een avond waarop ik al jarenlang iets anders doe. Zet ik het dan nu meteen uit mijn hoofd of zal ik toch eens informeren en het misschien alsnog overwegen. keuzes keuzes.

13 likes

Als je de basis hebt is het leven eigenlijk gewoon een groot experiment. Er is geen goed of fout, het maakt helemaal niks uit wat je kiest. Als iets je leuk lijkt, gewoon doen! Niet alles hoeft tegelijk en niets hoeft voor altijd.

7 likes

Dit deed vanaf het begin al niks voor mij :smiling_face_with_tear:

3 likes