Wat je even kwijt wil #71

Haha wat een leuk verhaal :smile:

6 likes

Haha nou indd wat een leuk verhaal :smiley: Ik wilde reageren met ā€˜konden ze er zelf niet achteraan rennen?’ maar die mannen zijn hoogbejaard volgens mij toch?

2 likes

Whaaaaat?! Zo jaloers! Nuno Bettencourt was echt mijn grootste crush als pre-puber, zo’n mooie man ook nog steeds! Ga meteen eens kijken of ze hier ook komen toevallig

4 likes

hahaha 60 ofzo :joy:

4 likes

Dank voor het delen. Dit moet dus vóór 16 aug!

1 like

Ik had een too good to go pakket gehaald bij een bakker, een heeele zware tas waar veel meer in zat dan ik op zou krijgen. Ik had bedacht dat ik dat wou uitdelen, maar ik wist niet aan wie en vond het ook een beetje spannend om zomaar op mensen af te stappen en eten aan te bieden. Dus ik zat daar een beetje over na te denken in mijn hoofd, en precies op dat moment loopt er een man op me af die om wat geld vraagt. Dus ik zei dat ik geen geld bij me had, maar wel veel eten en of hij dit wou hebben. En hij was er zo blij mee en zei dat hij het zou gaan uitdelen 🄹

Vond het zo bijzonder dat ik in mijn hoofd zat van hoe ga ik dit doen en dat het allemaal perfect heeft uitgepakt.

141 likes

ooooh ik vind het zo zielig als (vooral oudere) mensen duidelijk een net onhandig maar niet per se gevaarlijk foutje in het verkeer maken en ze dan helemaal uitgescholden worden :sob::sob::sob::sob: vaak door weggebruikers die zelf veeeel te snel gaan/doen alsof ze de enige weggebruiker zijn (vooral scooter en fatbike rijders!!)

16 likes

Ik zit alleen met een vervelende man in een treincoupe die me aansprak op perron die wilde weten waar ik werk en woon. Eenmaal in de trein wilde die al naast me gaan zitten en ik heb duidelijk gezegd nee, ik ga muziek luisteren. Hij laat me nu wel met rust maar zo geen zin dat hij straks weer gaat proberen te praten. Nog drie minuten…

De coupe hiervoor zit dus vol, maar om daar te komen moet ik langs hem en dat zie ik niet zitten en ik wil niet bangig overkomen. :joy:

3 likes

Ja super belangrijk! Want dit is echt een gevaar voor ons demonstratierecht, dat al steeds meer onder druk is komen te staan. Het invullen van de internetconsultatie is heel makkelijk en gaat snel dus doe het alsjeblieft!

5 likes

Wat vervelend!

Heb het idee dat dit de laatste tijd echt vaker voorkomt (of ik ga meer met t OV). Daardoor zoek ik of een 1-zits of ik ga aan het gangpad zitten. Heb me een aantal keer zo opgesloten gevoeld aan de raamkant (terwijl ze effectief niks verkeerd deden, maar gewoon contact zoeken waar ik een vervelend gevoel van kreeg).

Als hij je echt lastig valt of je je onveilig voelt heb je dat nood nummer he. Heb je die?

4 likes

Ja die had ik al paraat, al was dit Arriva en heb ik daar niet echt heel veel hoop bij.

Deze man deed ook niet iets verkeerd ofzo, maar dit was gewoon ongewenst contact leggen en ondervragen waar ik me inderdaad niet fijn bij voelde. Ik dacht nog, wat wil hij met de informatie waar ik woon en werk? Ook echt specifiek naar mijn werkplek vragen.

Ben inmiddels veilig thuis. Heel hard gelopen en gefietst in deze hitte. :joy:

4 likes

Ja, in de toekomst mogelijk zelfs ook een gevaar voor de democratie :pensive:
en deel/verspreid het!!!

5 likes

Hoe kan je anoniem reageren? Ik zie veel ā€œanoniemā€ maar er staat bij het reageren dat je niet anoniem kunt reageren. Vullen die mensen dan anoniem in als naam? En telt je reactie dan wel?

Je kan aan het einde kiezen of je naam er onder mag staan of dat deze alleen geregistreerd wordt. Dus dan krijg je een ā€˜anonieme’ ondertekening maar je naam is wel bekend om het geldig te maken.

1 like

Staat dat in die rij waar je akkoord gaat met de privacyregels etc.? Want ik zie het nergens staan.

• Ik ga er mee akkoord dat mijn reactie op de website wordt gepubliceerd.
    Is zeker dat je reactie te lezen is? Dit vinkje staat standaard aan bij mij

• Ik ga er mee akkoord dat mijn persoonsgegevens worden gepubliceerd.
    Is zeker dat je naam zichtbaar mag zijn als je het aanvinkt?

Edit: in de algemene voorwaarden staat:
Uw reactie wordt samen met uw naam (…) geplaatst op de website voor internetconsultatie. Als u dat niet wil kunt u dat met een vinkje aangeven op het formulier waarmee u kunt reageren op een consultatie. In dat geval wordt uw reactie niet op de site gepubliceerd, maar wel als reactie verwerkt.

Blijft voor mij wel vaag waar al die anoniempjes vandaan komen dan.

3 likes

Oh ja dat zal het zijn inderdaad. Vind het een beetje vaag omschreven, maar denk dat je gelijk hebt!

Misschien vullen die mensen als naam gewoon anoniem in?

2 likes

Ik twijfel nog, zie mijn edit. Misschien weet iemand anders het zeker. :sweat_smile: Anoniem als naam lijkt me nu het meest logisch inderdaad.

3 likes

Ik heb er nu maar voor gekozen dat hij niet op de site gepubliceerd word. Lijkt mij ook onnodig.

5 likes

Ik heb het (al even geleden) getekend en zie nergens mijn naam staan dus óf ik heb ervoor gekozen om niet te publiceren óf ik sta er ook als anoniem bij. Ik weet niet meer wanneer ik dit heb ingevuld maar je kan dus echt je reactie achter laten zonder dat het openbaar wordt.

1 like