Wat je even kwijt wil #71

Super leuk!

3 likes

Ik heb binnenkort een nieuwjaarsdiner en een vriendin is sinds kort ook vegetarisch. Ik ben dit jaar niet in de lead om te koken, maar hoop niet dat we volledig vegetarisch eten. Het gekke is dat ik daar in het dagelijks leven geen moeite mee heb, maar juist met kerst of andere speciale gelegenheden vind ik een goed stukje vlees of vis echt genieten, juist omdat ik dat normaliter niet eet. Stel het is wel volledig vega, hoor je mij ook niet klagen maar zal ik het we stiekem jammer vinden

4 likes

Ik snap het hoor, maar er zijn genoeg opties waardoor je vega met vlees/vis kan combineren. Zeker als je meerdere gangen maakt!

3 likes

Blegh ik val deze dag altijd een beetje in een gat. Mijn vriend is standaard ieder jaar deze dag weg met vrienden en vanochtend kondigde hij ook nog even doodleuk aan dat het ook incl overnachting was. Echt niemand kan afspreken vandaag?

Pff ik wil gewoon gezellig wandelen en koffie drinken ergens. Heb wel een 10-maanden baby maar toch niet helemaal hetzelfde qua vermaak haha :sweat_smile:

3 likes

Terwijl jullie een baby hebben? :frowning: wat lastig! Lekker zelf er even uit met baby in de draagzak? Misschien kan je langs een paar tentjes wandelen voor take away snacks voor je avondeten en ergens wat lunchen? Langs de kinderboerderij?

6 likes

Ja opzicht geen ramp, baby slaapt inmiddels gelukkig stukken beter dan de eerste maanden. Maar alsnog wel altijd vervelend om de nacht alleen te moeten doen :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Kinderboerderij is wel een goed idee, dank! En mijn ouders komen vanavond restjes mee eten dus dat is ook fijn.

1 like

Als ik zoiets lees vraag ik me altijd af hoe groot de kans is dat dit andersom gebeurt. Dat @Airy-fairy vlak voor vertrek aankondigt de nacht weg te blijven en dat haar partner dan helemaal rustig blijft. Of moet zoiets minimaal een week/maand van te voren worden aangekondigd?

40 likes

Ik ergerde mijzelf zo aan alle zooi en veizigheid in huis dat ik vanochtend al de diepvries heb ontdooit en schoongemaakt en nu alle keukenkastjes, koelkast en kleine diepvries ook aan het schoonmaken ben. We gaan deels schoon en opgeruimd 2026 in!

36 likes

Heerlijk!!!

4 likes

diepvries ontdooien staat ook op mijn lijst, hoe lang duurde het voor hij ontdooid was?

Niet lang! Ik dacht doe het vandaag want in de ochtend vroor het nog. Heb de stekker eruit gehaald, bakken buiten gezet en ben toen gaan ontbijten. Daarna begonnen en veel liet al los! Paar stukjes met de fƶhn maar het viel me alles mee! En die van ons had veeeel ijs want vriend had de deur een paar keer niet goed dicht gedaan :expressionless:

8 likes

Met een mes of spatel het ijs wegbikken ging bij mij veel sneler dan met een fohn!

5 likes

Even pan met heet water (wel op een onderzetter) erin zetten en de deur dicht doen. Daarna los bikken, werkt als een tiet.

Ik heb nu alvast sushi besteld met levering voor vanavond, mij pakken ze nie met iedereen die vanavond thuisbezorgd gepland heeft :call_me_hand:

20 likes

Ligt er aan hoe veel ijs er in zit. Ik heb het eerste kerstdag gedaan en was binnen 2 uur klaar, maar had echt een wasbak vol ijs dat er uit kwam 🫣 (laatste keer was 4 jaar geleden…)
bakken heet water, fohn en met een plastic mes beetje stukken losgebikt. Maar denk dat je met minder dik ijs binnen een uur klaar kunt zijn.
Geeft wel echt heel veel voldoening.

3 likes

Een No Frost kopen bij de volgende hoeft het allemaal nooit weer :smile:

13 likes

Dit!!! Ben echt zo blij met mijn no frost haha
Zelfs als ik de deur niet goed dicht doe groeit het niet enorm aan ofzo

2 likes

Ik ben onze voorraadkast/kelderkast aan het opruimen en schoonmaken en opnieuw aan het indelen. Echt erg wat er uit komt aan verlopen producten. Sommige dingen heb ik blijkbaar in 2020 met volle verstand (?) besloten te bewaren en in te pakken voor de verhuizing, terwijl ze een tht-datum in 2018 hebben. :cowboy_hat_face:

Why? Why-ay-ay-aaay?

26 likes

100% dit! Ik vervloek de vorige bewoners nog steeds dat ze een normale vriezer hebben gekozen.

5 likes

Ik snap ook niet waarom je dat zou doen (een gewone kopen) als je nu een nieuwe nodig hebt, no frosts zijn niet het dubbele in prijs ofzo en het scheelt zoveel werk

1 like

Nah niet helemaal hoe het was gegaan. Ze gaan eigenlijk altijd weg met een nachtje erbij, alleen dit jaar was het nog niet zeker. Uiteindelijk hadden ze dus de knoop doorgehakt om het wel erbij te doen (een paar dagen geleden pas) maar was mijn vriend het vergeten te melden :roll_eyes:

Maar goed, eerlijk is eerlijk, qua communicatie niet heel chill en ik zou dat zelf inderdaad nooit zo doen.

3 likes