Oooh dus het kan nog!!
Nouja dan hoef je ook geen wekker meer te zetten dus misschien is het wel een soort van win win
Hahaha, ik voel me echt verrassend goed! Ik heb wel gedronken maar niet belachelijk veel. Kijk er wel naar uit om vanavond met lekker eten op de bank te chillen.
Ik ben volgens mij nog lam
Wanneer leer ik het nou eeeens
Vriendin vertelde dat ze het alert een keer kreeg terwijl ze met oortjes in aan het fietsen was en van de schrik bijna viel ![]()
Hahahaha op het journaal ging het over geweld, branden en gewonden. Zegt de nieuwslezer: “er zijn ook plekken waar het wél goed ging, daar werd samen afgeteld naar het nieuwe jaar.” Laten ze een fragment zien van het top2000 café hahaha, ja daar zijn geen debielen met vuurwerk aanwezig die alles en iedereen vernielen
Huh, misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar iedereen* gooide toch vuurwerk op de weg vannacht? Als mensen daar idd 112 voor belden snap ik wel dat het te druk was.
- iedereen met vuurwerk bedoel ik dan uiteraard ;).
Ik moest toch wel lachen om de zin in een bericht van at5 dat de omwonenden van de Vondelkerk opgevangen zijn in een ‘spiritueel centrum in de pc hooftstraat’. Lekker havermelk
Oh ik moet vanmiddag op visite bij mn schoonouders (moet altijd en voor hen een belangrijke traditie) maar zooo geen zin in. Kneitermoe en hoofdpijn.
Gisteren was ik aan het klagen over maagzuur
Vandaag ontbijt ik met chips en oliebollen
Ach, ik begin op 2 januari wel met goede voornemens ![]()
Ik hoop toch wel dat mensen blijven nadenken en geen vuurwerk gooien op een weg waar auto’s met 50km per uur rijden. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat echt een normale plek en manier vind om vuurwerk af te steken?
Heb gister rustig aan gedaan maar had met dit troosteloze weer net zo goed wel een hele dag brak op de bank kunnen liggen (ja ik weet dat dat alsnog kan maar is toch anders)
Voor het eerst sinds jaaaaren heb ik gisteravond niks gedaan en ga ik zonder kater het nieuwe jaar in. Echt genieten om nu met snacks de laatste aflevering van Stranger Things te kijken ![]()
Ze gooiden het hier op de straat, naar auto’s of vlak voor dat er weer een auto langskwam. Die daardoor (denk ik) schrokken, en slingerden etc of half via het gras reden. (Met 50 km per uur!) Politie is meermaals langsgereden maar hielp niet. Zo stom en dom en gevaarlijk.
Ik was hier ook echt bang voor toen ik vannacht naar huis reed! Tuurlijk is dat niet normaal @S.onrisa? Sowieso het gooien niet en al helemaal niet op een weg waar auto’s rijden
Ik was net in een gemeente waar een vuurwerkverbod is. Kwam zoveel vuurwerk tegen.
Ben echt bang dat ze alles in duitsland of belgie blijven halen om af te steken.
In het dorp waar ik woon was een woningbrand. Haat aan deze manier van oud op nieuw vieren.
Nu ben ik wel benieuwd, ken de reden niet dat 67 infantiel zou zijn. Ik had dan 69 gedaan haha
Edit: Oh laat maar, zodra ik op antwoorden drukte bedacht ik me dat het natuurlijk die domme 67 kindertrend is. Ik word oud, ben overal niet meer zo van op de hoogte…
Ja omdat het simpelweg niet te handhaven is. Ik woon in een gemeente waar al een paar jaar een vuurwerkverbod is en dat is precies niet te zien. Mensen zijn ook zo de grens over en maar een heel klein deel wordt gepakt, rest rijdt zo door.
Was in een wijk waar de politie vier keer per uur door de straat kwam, dan zag je iedereen snel het vuurwerk achter het tuinhekje schuiven en even niet afsteken terwijl de uitgebrande vuurwerkdozen op straat lagen en je op straat moest slalommen tussen de constructies door waarin vuurwerk werd neergezet om af te steken. Alleen kan de politie blijkbaar niks behalve als er op dát moment wordt afgestoken. Hoekje om en het ging weer los.
Verwacht dat het daar volgend jaar net zo erg is, hier is men al gewend vuurwerk te halen in Duitsland.
OMG bij mij in de buurt was het ZO rustig dit jaar!! Echt alleen maar een op afstand sierpeilen gezien, geen klappers , was meeeega rustig echt heel anders dan anders.
Ja een beetje zoals sluikstorten? Je zou al een gigantisch cameraschild moeten opzetten om dit te handhaven maar dan ben je gewoon een controlestaat aan het maken.
In verschillende Belgisch Limburgse gemeentes zijn ze nu aan het testen om ook het dragen van vuurwerk te verbieden waardoor ze met proactieve controles meer volk eruit kunnen halen.
Ik vraag me wel af of het niet beter zou zijn dat gemeentes terug zelf (geluidsarme) vuurwerkshows zouden organiseren om de wens wat op te vangen, dat deed iedere gemeente hier toen ik jong was en nu al lang niet meer?