Lol
hoe kun je dat gemist hebben?
Dat verdient applaus want dan ben je wel echt heel goed in het nieuws langs je heen laten gaan ![]()
Huh?!
Haha ik woon in Duitsland, had ik er ff bij moeten zetten. Overigens zou hier ook diezelfde sneeuw straks moeten vallen maar heb er hier weinig over gehoord.
Het plan was om vandaag naar Amsterdam te rijden maar niet dus. ![]()
er wordt zometeen een pakketje bezorgd en ik voel me gewoon schuldig naar de bezorger
Ik stel nu ook expres mijn kattenvoerbestelling uit om deze reden. Alleen maar chill voor mijn katten want het is speciaal dieetvoer dat ik moest halen van de dierenarts haha. New year new me duurt nog even voor ze zo.
Hier schijnt nu gewoon nog de zon (twente) maar straks komt er nog wel weer meer sneeuw geloof ik. Bizar dat NL zo klein is maar het weer toch zo anders kan zijn
De vogels hebben honger! Ik voer ze dagelijks bij en de vaste gasten zitten nu ‘s ochtends al in de tuin op me te wachten 🥹
Als je ook wilt bijvoeren maar je hebt geen vogelvoer in huis kan dat ook met gewone dingen uit de keuken: pitten en zaden uiteraard, ongesuikerde krenten en rozijnen, havermout, ongezouten pinda’s, walnoten etc. De nootjes even iets kleiner maken als je kleine vogels verwacht. Water hoef je je niet druk om te maken want ze eten sneeuw voor vocht!
Ook beter ongebrande noten!
Heb je nog tips hoe het aan te bieden? Bij mij komen ze nu niet vanwege de sneeuw denk ik. Heb ook een vogelhuisje opgehangen maar tot nu toe nog geen vogel gezien
Staat het vogelhuisje in de buurt van een struik of boom? Bij mij zitten ze in de haag en in bomen te wachten tot er plaats is in de vogelhuisjes.
Ik zag net zelfs een eekhoorn hoog in de boom over de takken rennen terwijl er heel veel wind en sneeuw is nu.
Het was verrassend goed te doen op de fiets tijdens de sneeuwbui. Ik had het zelfs warm toen ik thuiskwam.
Oh en ik heb een zak kattenvoer van 10 kilo gratis gekregen haha. Amazon was echt heel laat met leveren (niet zo zeer door de sneeuw hoor), dus ik ergens anders bestellen maar toen kon ik het niet meer annuleren en toen kon ik die andere ook niet al meteen niet meer annuleren. ![]()
Dus ik had het gisteren ineens binnen en vroeg via de chat om een retourlabel (dat moest ik doen toen ik contact had opgenomen dat het niet geannuleerd kon worden) en toen zei hij ineens je krijgt je geld wel gewoon terug. Nu heb ik dus 20 kilo kattenbrokken in huis haha.
Genoeg voor het hele jaar lol.
Ook wel leuk een keer zo’n meevaller.
Bij mij komen ze ook nooit. Al verschillende plekken en manieren van aanbieden geprobeerd.
Al een pindaslinger of iets dergelijks opgehangen? Er is zelfs een kleine rode bonte specht hier langs geweest voor de vogel pindakaas
En ik heb zelf zo’n vogelvoer huisje op paal:
Wel een andere, maar daarvoor moet je wel de ruimte hebben in de tuin
Ik strooi het nu gewoon op de sneeuw op “vaste” plekken, want die weten ze al wel te vinden. Ze zoeken tussen de sneeuw. Je kan een stukje border af en toe sneeuwvrij maken zodat het strooigoed makkelijker te vinden is en insecteneters (merels, roodborstjes) help je daar ook erg mee. Ook heb ik een voederhuisje op een paal en vetbollen in een boom hangen, omdat het per vogelsoort verschilt of ze liever hoog of van de grond eten. Voerplekjes kan je het beste maken op plekken die het veiligste zijn voor vogels, dus van je huis/drukke plekken af en dichtbij een struik, haag of boom. Vogels zitten eerst hoger om te checken of het veilig is, gaan dan eten en als ze schrikken kunnen ze dan weer snel de boom of struik invliegen. Als je wel eens vogels in de tuin ziet kan je het beste daar eens beginnen met iets strooien of iets ophangen.
Heb je een voederhuisje of een nestkastje opgehangen? Het duurt soms even voor ze je tuin weten te vinden inderdaad, dat zal met dit weer misschien niet het snelste gaan. En @Fredje in sommige tuinen komen ze inderdaad niet of nauwelijks. Hangt natuurlijk ook van de tuin en de omgeving af.
Je moet ‘t toch juist hoog hangen? Anders vreten katten het op ![]()
Bedankt voor alle tips! Normaal komen er wel vogels in de tuin om te eten maar nu met de sneeuw niet. Ik ga even even wat stukjes sneeuwvrij maken en een pindasliert aan het nesthuisje hangen om te te lokken
in het huisje heb ik voer neergelegd en het hangt ook los in de hoogte aan een hek waar ze normaal altijd van eten.
Pff mijn vriend werd vanochtend op werk verwacht (kan niet thuiswerken) en na twee uur besloten ze toch de kiet te sluiten. Verloor er op de weg naar huis een vrachtwagen die naast hem reed zijn grip
Gelukkig is het goed afgelopen en kon hij uitwijken zonder dat t misging.
Ik moet morgen ook op kantoor zijn voor iets dat niet vanuit huis kan en wat je niet zomaar even uit kan stellen, maar gelukkig zijn er collega’s die om de hoek wonen en klaarzitten als achtervang voor de collega’s die van verder komen en niet op kantoor kunnen komen
Is het dan niet sowieso handiger dat die collega’s ipv achtervang zitten er heen gaan?