Wat je even kwijt wil #71

Hier een stuk of 10 vinken. En ook ellendig veel parkieten die mijn hele pindaslinger hebben opgevreten

Het heeft er maar twee dagen in totaal gehangen :cry:

3 likes

Wow, en die dingen zijn duur! Ik had er eentje gekocht bij de zwelkoop en zag daarna dat hij €6 kostte!

Ik heb ook laatst zelf vetbollen gemaakt en die vallen gelukkig goed in de smaak.

5 likes

ik ben ook de vogels aan het bijvoederen! Heb sowieso een voedersilo aan het balkon hangen, maar ik gooi nu ook gewoon handen vol vogelzaad in de sneeuw. Added bonus is dat je de hele dag vogel-tv kan kijken vanuit je raam (we hebben een roodborstje als vaste klant :face_holding_back_tears:)

11 likes

Ik vind het leuk dat @Mees dit allemaal liket. :heart:

19 likes

Ik kon het niet laten :sweat_smile:. De mezen (en andere vogels) danken jullie!

45 likes

Ik had die slinger zelfgemaakt, dus het is dan niet zo duur. Alleen kostte het mij wel een uurtje van mijn leven omdat het een kneiter lange slinger was. En in twee dagen op

1 like

Oh maar wel een lekker therapeutische activiteit!

2 likes

De eekhoorns in m’n tuin vreten al het vogelvoer op en gaan er ook vandoor met hele vetbollen. :joy_cat:

5 likes

Mijn katten doen dit ook :smiling_face_with_tear:.
Die gaan voor simpel fastfood, niet de vogel maar de vetbol.

10 likes

De enige vogels die ik hier zie zijn meeuwen die door buurtgenoten gevoerd worden met fucking eierkoeken en Turkse broden :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: fijn dat de ratten vast ook mee profiteren

3 likes

Hoe ging het?

3 likes

Veel stadser kan je t niet hebben dan dit bericht :joy:

1 like

Is niet heel erg, hoor! Ongebrande noten zijn beter omdat daar meer voedingsstoffen in zitten, maar gebrande noten zijn voor zo ver ik weet niet heel slecht voor ze ofzo. Die je gekocht hebt kan je nu best wel geven.

@50193905 haha ja de kraaien in mijn tuin plukten de hangers met vetbollen ook gewoon uit de boom hier. Ik heb van die metalen spiralen en die heb ik aan de tak vastgemaakt met ijzerdraad, nu blijven ze hangen. Maar ach, de eekhoorns en kraaien moeten ook eten natuurlijk :woman_shrugging:

5 likes

Viel erg mee! De verdoving is ook nog steeds niet uitgewerkt. Beetje bang voor de napijn maar daar werkt de paracetamol vast goed bij en desnoods nog ibuprofen. Bedankt voor het vragen!

4 likes

Ik houd vandaag het weerblog van het parool af en aan in de gaten. Hebben ze er een filmpje opgezet dat iemand in Amsterdam zuid met een biro twee sleetjes voortrekt
https://www.parool.nl/nederland/live-winters-weer-zo-ziet-de-besneeuwde-stad-er-van-boven-uit-amsterdammers-sleeen-tijdens-de-lunchpauze~bbf9f8bb/

Zoiets zou ik niet in Rotterdam verwachten.

1 like

Ik wandelde gisteren naar mn werk en toen voelde ik iets op mn hoofd. Was het een boterham? Was een vrouw een halve zak oud brood uit haar raam aan t gooien ‘voor de vogels’ :cry:

20 likes

Lekker dan! Is ook nog eens heel slecht voor vogels :frowning: Ook eenden brood voeren is echt funest, moeten mensen eens mee kappen.

10 likes

Hier kan ik ook woest van worden. Van die mensen (vaak ouderen) die bij de vijver zo’n zak brood weggooien terwijl ze nota bene naast een bord staan waarop staat dat voeren verboden is. Al meermaals iemand aangesproken en rustig geprobeerd uit te leggen dat het juist niet goed is voor de eenden, maar mensen willen dat niet horen. Zo frustrerend.

2 likes

Door bovenstaande conversatie te hebben gelezen zit ik er aan te denken om morgen ook eens een ‘‘verwennerij’’ voor de vogels te gaan verzamelen en ophangen, ik denk dat ze het hard kunnen gebruiken nu, alleen komen ze daar op zo’n moment wel op af als dit niet echt een herkenbare spot is voor eten?

2 likes

Ik ben zo’n kleuter maar ga helemaal stuk om die foto’s van piemels die in de sneeuw gemaakt zijn hahaha
Wat kinderachtig godverdomme

21 likes