Voor sommige vogels dus niet, vinken, merels, duiven etc kunnen daar vaak niet goed bij, dat zijn meer scharrelaars. En hier lopen genoeg katten maar die komen niet de zonnebloempitten en meelwormen van het terras opeten hoor? Haha. Eerder de vogeltjes ![]()
Ik moet sowieso vroeg weg, dus als er geen treinen rijden en de weg opgaan niet verantwoord is dan kan ik dat op tijd laten weten en is de achtervang alsnog op tijd. Deel daarvan zal sowieso naar kantoor gaan hoor, maar sommigen wonen zo dichtbij dat ze thuis even wachten of het nodig is
Dat ik vandaag een berichtje kreeg van het werk dat de late dienst vanavond niet door gaat en dat ik dus vrij ben.
Bij mijn werk gevangenis is thuiswerken niet mogelijk (goh haha) dus had verwacht dat ik moest komen. Maar dit was toch even een fijne meevaller.
Meevaller denk ik toch? ![]()
Haha dat ja. Foutje.
Ik zit bij de kaakchirurg. Zoooo vreselijk en zie er zo tegenop ![]()
Net helemaal naar de winkel geweest en een zak noten gehaald. Fijn gevijzeld en opgehangen. Kijk ik nog eens goed op de zak, zijn het deels gebrande noten. ![]()
Nu toch maar weer weggehaald en een bakje met chia- en lijnzaadjes neergezet.
Morgen poging twee!
Tis hier ook echt een vogelfeestje! Musjes, roodborstjes, koolmeesjes, pimpelmeesjes, vinkjes, merels en een specht zitten hier allemaal tegelijk te eten. Ik ga denk ik de hele dag voor het raam zitten kijken.
Foto!
Hier een stuk of 10 vinken. En ook ellendig veel parkieten die mijn hele pindaslinger hebben opgevreten
Het heeft er maar twee dagen in totaal gehangen ![]()
Wow, en die dingen zijn duur! Ik had er eentje gekocht bij de zwelkoop en zag daarna dat hij €6 kostte!
Ik heb ook laatst zelf vetbollen gemaakt en die vallen gelukkig goed in de smaak.
ik ben ook de vogels aan het bijvoederen! Heb sowieso een voedersilo aan het balkon hangen, maar ik gooi nu ook gewoon handen vol vogelzaad in de sneeuw. Added bonus is dat je de hele dag vogel-tv kan kijken vanuit je raam (we hebben een roodborstje als vaste klant
)
Ik kon het niet laten
. De mezen (en andere vogels) danken jullie!
Ik had die slinger zelfgemaakt, dus het is dan niet zo duur. Alleen kostte het mij wel een uurtje van mijn leven omdat het een kneiter lange slinger was. En in twee dagen op
Oh maar wel een lekker therapeutische activiteit!
De eekhoorns in m’n tuin vreten al het vogelvoer op en gaan er ook vandoor met hele vetbollen. ![]()
Mijn katten doen dit ook
.
Die gaan voor simpel fastfood, niet de vogel maar de vetbol.
De enige vogels die ik hier zie zijn meeuwen die door buurtgenoten gevoerd worden met fucking eierkoeken en Turkse broden ![]()
![]()
fijn dat de ratten vast ook mee profiteren
Hoe ging het?