Wat je even kwijt wil #71

Veel stadser kan je t niet hebben dan dit bericht :joy:

1 like

Is niet heel erg, hoor! Ongebrande noten zijn beter omdat daar meer voedingsstoffen in zitten, maar gebrande noten zijn voor zo ver ik weet niet heel slecht voor ze ofzo. Die je gekocht hebt kan je nu best wel geven.

@50193905 haha ja de kraaien in mijn tuin plukten de hangers met vetbollen ook gewoon uit de boom hier. Ik heb van die metalen spiralen en die heb ik aan de tak vastgemaakt met ijzerdraad, nu blijven ze hangen. Maar ach, de eekhoorns en kraaien moeten ook eten natuurlijk :woman_shrugging:

5 likes

Viel erg mee! De verdoving is ook nog steeds niet uitgewerkt. Beetje bang voor de napijn maar daar werkt de paracetamol vast goed bij en desnoods nog ibuprofen. Bedankt voor het vragen!

4 likes

Ik houd vandaag het weerblog van het parool af en aan in de gaten. Hebben ze er een filmpje opgezet dat iemand in Amsterdam zuid met een biro twee sleetjes voortrekt
https://www.parool.nl/nederland/live-winters-weer-zo-ziet-de-besneeuwde-stad-er-van-boven-uit-amsterdammers-sleeen-tijdens-de-lunchpauze~bbf9f8bb/

Zoiets zou ik niet in Rotterdam verwachten.

1 like

Ik wandelde gisteren naar mn werk en toen voelde ik iets op mn hoofd. Was het een boterham? Was een vrouw een halve zak oud brood uit haar raam aan t gooien ‘voor de vogels’ :cry:

20 likes

Lekker dan! Is ook nog eens heel slecht voor vogels :frowning: Ook eenden brood voeren is echt funest, moeten mensen eens mee kappen.

10 likes

Hier kan ik ook woest van worden. Van die mensen (vaak ouderen) die bij de vijver zo’n zak brood weggooien terwijl ze nota bene naast een bord staan waarop staat dat voeren verboden is. Al meermaals iemand aangesproken en rustig geprobeerd uit te leggen dat het juist niet goed is voor de eenden, maar mensen willen dat niet horen. Zo frustrerend.

2 likes

Door bovenstaande conversatie te hebben gelezen zit ik er aan te denken om morgen ook eens een ‘‘verwennerij’’ voor de vogels te gaan verzamelen en ophangen, ik denk dat ze het hard kunnen gebruiken nu, alleen komen ze daar op zo’n moment wel op af als dit niet echt een herkenbare spot is voor eten?

2 likes

Ik ben zo’n kleuter maar ga helemaal stuk om die foto’s van piemels die in de sneeuw gemaakt zijn hahaha
Wat kinderachtig godverdomme

21 likes

Gewoon proberen. Het kan even duren voordat ze het gevonden hebben maar zeker met dit koude weer kan je beter iets dan niets doen. Ik las vanmiddag nog bij de vogelbescherming dat vogels met deze kou 20% van hun lichaamsgewicht kwijtraken in de nacht omdat ze zichzelf warm moeten houden. Dus alle plekken waar ze eten kunnen vinden zijn mooi meegenomen.
En het helpt om verschillende soorten voer op verschillende plekken te leggen en hangen omdat vogels verschillende voorkeuren hebben.

2 likes

Nog een vogeltip: ik hoorde dat die netjes waar het vogelvoer inzit superslecht is voor de natuur (logisch ook eigenlijk :sweat_smile:). Dus zorg ervoor dat ze niet wegwaaien als het bijna op is en ruim het op.

6 likes

Ik zou het gewoon proberen, volgens mij zijn ze nu vrij wanhopig want ik heb een hoop vogels gezien die hier zeker niet dagelijks zitten of bekend zijn (zoals die specht).

Ik heb o.a. zoiets hangen voor de meesjes en is ideaal want zo ligt er niet meteen weer sneeuw op:

4 likes

Die moet er toch sowieso af halen want vogels kunnen daar in vast komen te zitten dacht ik

11 likes

Ja klopt ik wilde dit net komen posten!

4 likes

Ik werd vanmorgen wakker van gekriebel, zat er een dikke spin in mijn bed :sob::sob: thank god geen giftige, maar de spinnen hier (Australië, jaja) zijn niet echt het formaat huisspinnetje terwijl ze dat wel zijn.

Ik ga hier geen oog meer dicht doen vrees ik.

6 likes

Ik ben benieuwd met hoeveel vertraging op mijn werk kom. Moest eigenlijk over een kwartier aanwezig zijn maar de eerste treinen zijn al uit gevallen. 🫠

Edit:
Heb het wel te doen met de mensen die op zo’n stationsvoorziening werken, zal wel vrij uitgestorven zijn de komende dagen lol.

1 like

Doet bij jullie de Certe website het om een afspraak te maken? :skull: Ik krijg zowel Certe als Zorgdomein niet aan de praat.

Er ligt eindelijk zo veel sneeuw waar ik woon. We zijn gewoon ingesneeuwd totdat iemand de weg komt vrijmaken :star_struck::clap:t3::clap:t3: het wordt van de week ook -16 en het blijft sneeuwen :cold_face::clap:t3:

15 likes

Ik ben gevraagd voor een artist residency op een mega mooie plek, een villa in de bergen van toscane, kan bijna niet idyllischer, het is voor een maand maar ik twijfel enorm of ik dat wel fijn zou vinden voor een maand. Sjongejonge ik lijk wel gek als ik dit niet doe :disguised_face::disguised_face: Wat een innerlijke strijd

73 likes

Ik snap je maar klinkt wel geweldig :smile: (ook al weet ik niet precies wat het inhoudt haha)

5 likes