Gewoon proberen. Het kan even duren voordat ze het gevonden hebben maar zeker met dit koude weer kan je beter iets dan niets doen. Ik las vanmiddag nog bij de vogelbescherming dat vogels met deze kou 20% van hun lichaamsgewicht kwijtraken in de nacht omdat ze zichzelf warm moeten houden. Dus alle plekken waar ze eten kunnen vinden zijn mooi meegenomen.
En het helpt om verschillende soorten voer op verschillende plekken te leggen en hangen omdat vogels verschillende voorkeuren hebben.
Nog een vogeltip: ik hoorde dat die netjes waar het vogelvoer inzit superslecht is voor de natuur (logisch ook eigenlijk
). Dus zorg ervoor dat ze niet wegwaaien als het bijna op is en ruim het op.
Ik zou het gewoon proberen, volgens mij zijn ze nu vrij wanhopig want ik heb een hoop vogels gezien die hier zeker niet dagelijks zitten of bekend zijn (zoals die specht).
Ik heb o.a. zoiets hangen voor de meesjes en is ideaal want zo ligt er niet meteen weer sneeuw op:
Die moet er toch sowieso af halen want vogels kunnen daar in vast komen te zitten dacht ik
Ja klopt ik wilde dit net komen posten!
Ik werd vanmorgen wakker van gekriebel, zat er een dikke spin in mijn bed ![]()
thank god geen giftige, maar de spinnen hier (Australië, jaja) zijn niet echt het formaat huisspinnetje terwijl ze dat wel zijn.
Ik ga hier geen oog meer dicht doen vrees ik.
Ik ben benieuwd met hoeveel vertraging op mijn werk kom. Moest eigenlijk over een kwartier aanwezig zijn maar de eerste treinen zijn al uit gevallen. 🫠
Edit:
Heb het wel te doen met de mensen die op zo’n stationsvoorziening werken, zal wel vrij uitgestorven zijn de komende dagen lol.
Doet bij jullie de Certe website het om een afspraak te maken?
Ik krijg zowel Certe als Zorgdomein niet aan de praat.
Ik ben gevraagd voor een artist residency op een mega mooie plek, een villa in de bergen van toscane, kan bijna niet idyllischer, het is voor een maand maar ik twijfel enorm of ik dat wel fijn zou vinden voor een maand. Sjongejonge ik lijk wel gek als ik dit niet doe ![]()
Wat een innerlijke strijd
Ik snap je maar klinkt wel geweldig
(ook al weet ik niet precies wat het inhoudt haha)
Ik vind het ijskoude water wat er nu uit de kraan komt echt een pluspunt met dit weer.
Ben net terug van de winkel, op hoop van zegen.
mini shoplog:
2,5 kilo pindas
60st vetbollen
3 liter voer mix
En nog 2 netjes met van die ongepelde pinda’s
Nu is het wachten op de vogeltjes ![]()
Volgende keer ook gedroogde meelwormen kopen. Zijn die vogels gek op
Jaa die zitten een beetje tussen het voer mix, zat nog wel te twijfelen voor een hele emmer. Maar zal er de volgende keer ook wel een van meebrengen. ![]()
Ik vind al die sneeuwpoppen overal echt zo zo zo hartverwarmend idk whyyy ![]()
![]()
Oh heeeerlijk juist. Met een maand de tijd kan je zo lekker aarden. Doen!!
Absoluut wel doen, wat houdt je tegen?
Morgen maar even kattenvoer halen. Was nu bezig met restantjes pindaslinger op te vreten.
Volgens ome Google worden egels vaker af en toe wakker
Update: gevonden Yay 🫶🏽
Weet even niet waar ik dit anders kan vragen qua topics, maar kan iemand mij een uitnodiging sturen voor de webshop bestsecret? Ik kan daar alleen in door een vriendenuitnodiging zie ik ![]()