Hahaha arme Barry ![]()
Is kattenvoer makkelijker voor je om te halen? Was vandaag bij Van Cranenbroek en zag daar ook egelvoer, maar misschien zit er niet zo’n soort winkel bij je in de buurt.
Er is een ranzijn in de buurt. Ik zie dat ze online dat ze egelvoer hebben.
Ik moet alleen nog naar de samenstelling kijken. Als daar rozijnen in zitten, ga ik dat niet kopen. Ik heb een hond en rozijnen zijn supergiftig voor haar
kattenvoer is prima. ik heb jarenlang vrijwilligerswerk gedaan bij een egelopvang en daar werd dat ook gewoon gebruikt
Paaseitjes bij de Jumbo. Mooi op tijd.
Deze ziet er nog wel erg klein uit. Inderdaad kattenbrokken met kip dus geen vis dat mogen ze niet. Ze horen nu in winterslaap te zijn en worden eigenlijk bijna niet wakker tussendoor. Heb je een egelopvang in de buurt? Er is nu geen eten te vinden, behalve wat door mensen wordt gevoerd.
Ik zou gewoon kattenvoer kopen. Dat is ook het hoofdingredient van het egelvoer namelijk!
Ik liep deze week langs een supermooie sneeuwpop en de makers stonden er nog bij, dus ik zei wauw, deze is echt mooi, mooi afgestreken en goede verhoudingen. De makers (twee vrouwen) zeiden toen dat vrouwen allemaal heel enthousiast en complimenteus waren over hun sneeuwpop maar dat mannen alleen maar “WORTEL!!!” riepen. Is dat nou het sneeuwpop-equivalent van “Daar moet een piemel in”? ![]()
@SpeedOfSound ik probeerde je een berichtje te sturen maar dat kan niet. Ben je al weg uit Melbourne? Ik lees dingen over de hittegolf met 43+ graden en bosbranden, heftig zeg.
Jaaa, ben nu in de buurt van Sydney en hier is het maar 32 graden ![]()
Ik heb om 07.40 al sneeuw geschoven
Weet niet of de buren me nu aardig vinden, maar het leek me wel zo chill voor de collega’s die zometeen komen dat er een paadje vrij is gemaakt
Deze houtduif doet dat ook heel slim, als ik op de bank zit zie ik hem of haar telkens over een muurtje in m’n ooghoek bewegen in de hoop dat ik nieuw voer neer kom leggen haha (en daarna komen er tig kauwen/eksters/duiven/meeuwen op af)
Nav hier ook vetbollen in de tuin gedaan, geen een vogel die er van eet. Heb ze nu uit het netje op een bord op een tafel buiten gezet. Misschien komen ze nu wel. Heb genoeg vogels in en om de tuin.
Het is soms even zoeken wat werkt inderdaad. Wat voor vogelsoorten zie je in de tuin?
Ik heb gister met kind een pindaketting gemaakt, normaal zit de hele tuin vol vogels, maar vandaag is er tot grote teleurstelling van de peuter nog geen vogel langs geweest ![]()
Net m’n DUO bedrag weer wat omhoog gezet want dan kan ik hopelijk het restant eind dit jaar gewoon aflossen
. Ben me al rijk aan het rekenen met al het extra geld dat ik dan zou overhouden ![]()
Volgens mij zijn het, merels, musjes, meesjes en een paar kauwen en in de buurt een meeuw.
Er liep ook een verdwaalde watervogel tijdens de hevige sneeuwbui maar die is weer weg denk ik.
Het zijn gewoon bollen van de lidl. Ik wil nog strooivoer halen bij de welkoop.
Meesjes moeten wel bij een hangende vetbol kunnen komen, maar voor mussen is dat heel moeilijk (die zijn veel minder behendig) en merels kunnen dat al helemaal niet. Dus ik zou er ook eentje verkruimelen en op de grond strooien en kijken wat dat doet! Merels zijn vruchteneters, dus als je rozijnen in huis hebt kan je daar ook eens een paar van bijstrooien. Kauwtjes en meeuwen vreten alles en overal dus die redden zich ook nu waarschijnlijk wel, haha.
Ik had eerst ook een voederplekje dat weinig bezocht werd, toen verplaatst en werd het opeens een succes. De ene soort vetbollen gaan zo op, de ander hoeven ze niet… Gewoon wat dingen uitproberen!
En misschien leuk om te weten voor de mensen hier die graag meer vogels in de tuin willen, via de Vogelbescherming kan je voor een klein bedrag een tuinadvies krijgen van iemand die langs komt!
Wat is al die 2016 onzin op social media? Iedereen deelt ineens selfies en andere onzin van toen is dit de laatste hype
2026 is de nieuwe 2016
Maw: mensen hebben tien jaar na dato nostalgische gevoelens bij 2016, want die tijd was wel een vibe.