Snap dat je dat spannend vind! Ga idd eerst even een rondje op een rustige plek rijden om je auto te leren kennen. En op de weg naar huis evt een korte pauze inlassen van een paar minuten, even ontspannen en je kunt weer door. Deed ik in het begin van mn rijcarriere ook wel als ik het spannend vond
De route op streetview bekijken vind ik ook altijd fijn om van te voren te doen. Dan is dat al 1 ding waar je minder op hoeft te letten.
Ik vond het juist veel spannender met iemand naast me dan alleen, maar misschien ben ik dat. Ik rijd sinds vorig jaar zomer voor het eerst in meer dan tien jaar weer (na een paar opfris-lessen) en toen ik voor het eerst met mijn partner naast me ging rijden kreeg ik bijna een paniekaanval en moest hij verder rijden ![]()
Dat zelfvertrouwen bij het rijden komt @MakeFezHappen ! Helaas moet je daarvoor wel uren maken in de/je auto. Dus probeer veel met de auto te doen de komende tijd, dan gaat het over een paar weken als vanzelf en weet je niet meer waarom je je druk maakte ![]()
Mag ik je een Pb sturen over de opfriscursus?
Dat mag, maar dat was niet in Nederland, dus weet niet of je er veel aan hebt. Ben eigenlijk gewoon een rijschool binnen gelopen en heb de situatie uitgelegd en toen een paar lessen gedaan (2x 1u20 min) om weer op te frissen, was geen hele cursus. Die bestaan ook, maar ik hoopte vanwege de kosten dat dit wel genoeg zou zijn en dat bleek in mijn geval ook zo te zijn
Mijn moeder heeft dit gedaan paar jaar terug (ze carpoolde eigenlijk altijd met mijn vader haha) en het is idd niks anders dan bij een plaatselijke rijschool binnenlopen en om wat lessen vragen. Ze vond het heel prettig, en ze durft nu overal en nergens spits of geen spits zelf heen te gaan.
En ze heeft samen met mijn vriend nog parkeren geoefend haha. Eerst moest hij hem namelijk elke keer weer andersom zetten voor haar haha.
Ik heb hetzelfde gedaan. Ik heb gewoon een paar losse lessen genomen. Ik weet niet meer hoeveel het er uiteindelijk in totaal waren. Na elke les besloten we gewoon of er nog een extra les nodig was. Ik denk dat ik er uiteindelijk ook twee of drie heb gedaan.
Ik ben op dit moment bezig met rijlessen, na nooit te hebben gereden na het behalen van mijn rijbewijs en daardoor gecreerde angst. Ik heb gekeken naar een rijschool die ervaring heeft met rijangst. Werkt heel fijn.
Ah oke, ik hoopte dat je dit in mijn stad (zelfde als die van jou als he goed is) had gedaan.
Ik moet er dit jaar toch echt aan geloven dat ik weer moet gaan lessen namelijk.
Bedankt voor je antwoord!
@kleinmeisje ik heb dezelfde situatie. Ga hier naar kijken thanks
Ik heb op mijn 18e mijn rijbewijs gehaald, maar had alles om de hoek en reed dus vrijwel nooit. Heb toen jaren later nog 1 rijles genomen omdat de drempel voor mij te hoog was weer in de auto te stappen en omdat ik een rij-instructeur had die mij nooit heeft uitgelegd waar een toerentalmeter voor dient (“gewoon schakelen als ie herrie maakt!”). Heb dat uiteraard bij een andere rijschool gedaan en in mijn studentenstad waar ik toen woonde, om ook eens ergens anders te rijden dan ik met rijlessen altijd deed. Dat was geen complete opfriscursus, maar gewoon een les. Vond het fijn om alles weer te herhalen en even de bevestiging te krijgen dat ik prima kan rijden. En ook erg fijn om dat met een instructeur naast me te doen ipv bijvoorbeeld mijn moeder die al “kijk uuuiittt!!” roept als er 10km verderop een auto aankomt
Heb vervolgens in coronatijd een auto gekocht, want lekker rustig op de weg. Rijden is nog steeds echt niet mijn hobby, maar ik doe het afgezien van echt lange stukken wel (ook al kan ik dat ook echt wel)
waarom doen alle moeders dit altijd?
Moest door toedoen van een stomme collega een week later vrij nemen (volgende week) dan ik had gewild (deze week) en ik was er echt zo lang zo boos over maar nu zie ik net deze weersvoorspelling en denk ik JA dit had zo moeten zijn
![]()
![]()
![]()
![]()
Omg hier zou ik dan indd ook zoooo extra hard van genieten
Je kan bij de ANWB een rijzeker cursus boeken. Dat is een paar uur gericht op weer wat zelfverzekerder achter het stuur zitten. Kost ongeveer 150 als ik me niet vergis?
ik las hier van de week een berichtje van iemand dat het alweer langer licht is en toen dacht ik nog een beetje pff ja hoor maar nu merk ik het ook zo duidelijk! wat fijnnn
Vanmiddag hadden we het hele computermuseum voor ons tweetjes!
Na 1,5 uur zonder stroom ga ik morgen toch maar een noodpakket maken ![]()
Haha ik wilde het precies komen posten
Sinds die post is het mij ook opgevallen ![]()
![]()
![]()
Jaa sinds deze week is de zonsondergang elke dag 2 minuten later, dus eind januari zitten we alweer op half 6!