Ja ik heb ze 15 min in de oven gedaan en daarna nog zeker 20 min in de pan gebakken
Ga de magnetron eens proberen de volgende keer
Ja dit werkt echt goed! Ik laat ze dan ook nog een half uurtje liggen voor ik ze ga bakken dan kan het even door garen in het zakje
Wat super leuk! Aan de ene kant wel logisch dat je er snel moet zijn, maar aan de andere kant; wow dan kunnen zich maar een select groepje mensen aanmelden als je binnen 5 min op de kazerne moet zijn. In het dorp waar ik woon is de brandweer volledig vrijwillig (volgens hun eigen website) en hebben ze 24 uurs diensten, dus dan zitten ze gewoon op de kazerne. Is dat bij jullie dan niet zo?
Maar er is wel een verschil tussen een accent en een dialect…
ZO vet!!! Is van mij ook een vage stiekeme droom dus ik vind het heel vet dat je dit gaat doen. Succes met trainen!
@paraplu, @Kauai, @Indigo bedankt voor jullie leuke reacties en support!! Heel lief!
Het is inderdaad geen topsport en ik heb nog 3,5 maand. Maar weet met veel onderdelen ook niet precies hoe ik er voor sta. Na de info avond komende dinsdag weet ik vast de precieze eisen, en kan ik van die dingen ook een ‘0-meting’ doen. Dan daar vervolgens een plan op maken.
Ik merk wel dat ik het het leukst vind om gewoon thuis/in de omgeving te sporten ipv in een sportschool. Probeer zoveel mogelijk te gebruiken wat ik al (in de buurt) heb. Heb vandaag in de keuken touwtje gesprongen
box jumps gedaan op een bankje buiten en met de kinderen op m’n rug de trap op en af gelopen (vonden ze fantastisch).
@kleinmeisje Hier doen ze geen diensten op de kazerne, behalve als ze veel meldingen verwachten met bijv heftige stormen of oud en nieuw. Maar ze werken in twee ploegen. De ene week hebben de mensen van ploeg A voorrang, de week daarna B. Ze rijden ook niet te snel weg, omdat je dan idd geen kans hebt om mee te mogen. Maar het is wel een grote post, waardoor er ook vaker twee blusvoertuigen of een blusvoertuig en ladderwagen wegrijden. Dus dan heb je al 12 man nodig.
Ze bieden wel de mogelijkheid om daar op kantoor remote te werken. Dus als ik online meetings heb, kan dat vanaf de kazerne. En ik werk ook in de omgeving van de kazerne op verschillende scholen, dus hoef niet altijd vanaf huis te vertrekken.
Ja no shit hahaha dat hoef je mij niet te vertellen maar kika had het over verschillen tussen de Limburgse dialecten en woorden/uitspraak en dat is geen verschil in accent. Dat is namelijk al niet meer zo tussen Venlo en het dorp recht daaronder waar ik woon, laat staan nog verder uit elkaar
Haha bij ons verschilt het zelfs per stadsdeel ![]()
Volgens mij is dit tegenwoordig inderdaad exact de werkwijze van oplichters! Jij hebt nu nog een product ontvangen, maar het is blijkbaar echt een ding om een kneuterige naam te kiezen omdat dat vertrouwen op wekt
Mijn ouders hebben mijn roepnaam niet opgegeven bij de burgerlijke stand toen ik geboren werd, dus mijn officiële naam is een superlelijke doopnaam die niks met mijn roepnaam te maken heeft. Ik wil dat al 20 jaar wijzigen, maar dat is best duur en moet helemaal via advocaten en rechtbank en dat vond ik het nou ook niet waard. Maar nu lees ik dat er waarschijnlijk een nieuwe wet komt waarbij je makkelijker en goedkoper je naam kunt wijzigen! Als je blijkbaar lang genoeg wacht, komt het vanzelf goed
Echt zin in, moet wel nog tot 2030 wachten.
De essentie van een roepnaam is juist dat die niet geregistreerd staat en dat je die altijd zelf kan veranderen zonder dat je dat dus officieel hoeft te doen. Dus je kan wel van je doopnaam af hoor, maar iedereen met een roepnaam heet zo niet officieel. Misschien verzacht dat de pijn haha
Ik was aan het denken hoe ik dit goed kon zeggen maar jij verwoordt het nog beter ![]()
Mijn kind heeft bijvoorbeeld geregistreerde namen die helemaal los staan van de roepnaam. Op de middelbare school had ie zijn kans en is zijn roepnaam vervangen (want vond het zelf zo vreselijk) dus sindsdien noemt ie zich anders en anderen doen dat dan ook . De enkeling die de oude naam kent vergist zich twee keer en toen was dat ook vergeten (op school)
Ik ben altijd een beetje verbaasd dat hier regelmatig over gepost wordt en men niet het verschil weet tussen een officiële naam en een roepnaam.
Ik snap vooral niet waarom je je kind officieel Henk noemt en dan denkt nee we spreken hem aan met Joris. Noem hem gewoon officieel ook Joris. ![]()
Ja I know, maar ik wil dat m’n roepnaam gewoon m’n officiële naam is
Dit. Ik vind dat hele officiële vs roepnaam echt gaar.
Haha snap wat je zegt maar bij ons moet je dan meer aan Hendrik we noemen hem Henk denken
Ja mijn roepnaam is zeg maar de informele versie van mijn officiële naam
Van mij ook en het is beide niks snik
Drie minuten wakker en al een rollercoaster aan emoties. Ik werd huilend wakker omdat mijn vriend het uit had gemaakt in mijn droom en ik had mijn ogen nog niet open of hij bracht me koffie op bed. Wat is het nou