Wat je even kwijt wil #71

Het is een tweedehandse en het lijkt allemaal goed te doen, maar hij doet al het hele weekend een beetje niks eigenlijk dus ik weet ook niet zo goed wat er aan de hand is. De lampen hangen ook nog steeds niet.

1 like

Ik zou gewoon zeggen goh pap ik vind het super fijn dat je komt helpen en mijn grootste prioriteit dit weekend is de kast omdat ik die nodig heb voor opbergruimte en ik heb verder niemand die me daar goed bij kan helpen. Zullen we daar dus mee beginnen? We kunnen kijken hoe ver we komen en misschien kan broer dan helpen met het af te maken.

24 likes

Dank jullie wel voor de bemoedigende woorden. Ik was bang dat ik teveel vraag. Maar jullie hebben helemaal gelijk. Er hangt inmiddels ook eindelijk een lamp

45 likes

En anders zelf vast beginnen met de kast en dan zeggen: “kun jij deze plank even vasthouden/deze deur vastschroeven etc”

Hopelijk lukt het vandaag de dingen te doen die je gepland hebt :kissing_heart:

7 likes

Aan het werk met die man!

4 likes

Oh ik word hier helemaal nerveus van en dat is meteen een goede herinnering dat bepaalde mensen, lees familie, beter niet kunnen helpen bij mij verhuizen. Die luisteren echt niet en doen hun eigen ding. Het lot van de jongste thuis zijn?(edit: denk eerder karakter want ik zie mijn vader dit overal doen🙃) Ik werd er gek van vorige verhuizing want taken die je dan gedaan wil hebben gebeuren niet of niet op jouw manier en dan voel je je gestresst maar tegelijkertijd ook ondankbaar want tja het is wel hulp etc. Hopelijk luistert jouw familie beter @Luzarl

5 likes

Oke ik heb nu ook echt daadwerkelijk haarverf besteld haha. Wel spannend want hele tijd geleden. Ik zal in het foto topic volgende week ergens wel een foto plaatsen. :relaxed:

13 likes

Ik ben door de afleveringen LOL NL heen dus ik heb UK gekeken en dat vond ik wel grappig dus ik ging door met de Australische versie maar omg wat voor humor is daar gangbaar. Er zijn verschillende soorten artiesten maar het komt bij allemaal neer op poep plas seks raar en schreeuwen. Ik ben zo benieuwd of LOL een soort “humor gemiddelde” van het land laat zien want dan weet ik dat ik Australische komedie niks voor mij is.
Nu ben ik benieuwd naar alle andere landen voor een soort vergelijkend warenonderzoek.

@Nefertiti @SpeedOfSound Hebben jullie een mening over Australische humor? :d ik ben wel benieuwd hoe mensen met een band met Australië het zouden omschrijven

1 like

Op basis van wat ik op social media voorbij zie komen vind ik de Nederlandse versie ook niet echt een visitekaartje voor ons als men in andere landen denkt dat dit onze humor is

10 likes

Ha ja geen idee, ik weet niet welke snippet je zag? Het verschilt ook wel erg per persoon natuurijk. En seizoen :’) Ik keek een stukje seizoen 1 terug en dat was minder bizar dan latere seizoenen :smiley: Wat ook wel logisch is dat als zo’n deelnemer merkt dat iets niet grappig of bizar genoeg is dat er in een later seizoen meer uit de kast wordt getrokken.

4 likes

Ik vind Australische humor een beetje verwant aan het Britse, maar ze zijn niet echt grove dingen gewend. Ik bedenk me eigenlijk dat ik het verder ook niet helemaal weet, ik was daar bij mijn Nederlandse familie en de Australiërs die ik sprak, waren vooral steeds zo Brits beleefd, weinig grappen.

1 like

De kast staat :smiling_face_with_three_hearts: met dank aan mijn vader en beste vriendin, mn broertje heeft drie schroeven gedaan en zit nu aan de koffie :joy:

106 likes

In landen met goede humor maken ze dit programma niet.

6 likes

Het is dit weekend tuinvogeltelling. Normaal zit mijn tuin aardig vol en komen er regelmatog vogels langs, maar precies vandaag is het akelig stil

5 likes

In mijn tuin is het ook heel rustig in vergelijking met normaal. Vanochtend alleen maar twee eksters gezien

3 likes

Ik moet bij je post meteen aan Flight of the Conchords denken maar dat gaat over nieuw zeelanders en is wel echt mega grappig. Maar ook al 20 jaar oud geloof ik.

5 likes

Ja, hier ook! Gister echt de tuin vol met staartmezen, pimpel- en koolmezen, merels, spreeuwen en roodborstjes en vandaag precies 3 kraaien. Gisteren hadden we niet de tijd om er even goed voor te zitten, zo zonde!

1 like

Ik kijk niet echt stand up comedy, dus dat weet ik niet, maar de humor onder mensen onderling is vooral dat ze veel grappen over zichzelf en elkaar maken zonder dat het gemeen wordt, en een beetje droog en sarcastisch. Ik vind het niet heel anders dan Nederlandse humor soms.

Als je echt leuke Australische humor wil zien moet je Kath & Kim kijken, dat vind ik wel heel grappig.

3 likes

Flight of the Conchords hoort nog altijd bij mijn favorieten (zie username). Zal vast een stukje jeugdsentiment zijn, maar hun sketches/nummers blijf ik echt leuk vinden!

7 likes

Het blijft echt lang licht (word vroeger licht ook), ik was om 17.30 nog in het bos want nog licht :heart_eyes: (o, de luxe van naast het bos wonen ook weer)

36 likes