Kreeg vaak van familieleden de opmerking: “oeh lekker niets doen en geld verdienen, dat wil ik ook wel!!” …
Ik heb echt zin in heerlijke perfecte aardbeien.
Kortzichtig geleuter, je te pletter vervelen is echt waardeloos. Ik werkte eens op een callcenter en ik had collega’s die dan echt hoopten op een dal in aanbod want ‘dan konden ze gratis internetten’ Toen ik zei dat ik liever wat te doen had want dan ging de tijd veel sneller was ik degene die gek was
Ik heb van een prima te camoufleren puist een oorlogsgebied gemaakt. Again, ik leer het nooit. Benieuwd naar de schade morgenochtend.
Ik werd net wakker gebeld door twee loodgieters die heel mn muur moeten openmaken vanwege een lekkage bij de onderburen. Super vervelend natuurlijk maar ik heb een drukke dag met allemaal afspraken dus dit komt wel heel slecht uit nu…
Vond het als klantenservicemedewerker die thuis werkte wel echt chill als het rustig was
heb ook wel eens vanaf het strand gewerkt ![]()
maar op kantoor was iets te doen hebben wel chill, al hadden wij een heel leuk klein team dus ook wel wat te doen (kletsen, keten) als het rustig was.
En je woont er pas net, toch? Dat is ook echt vervelend dan ![]()
Ik heb dit tussen kerst en oud en nieuw bijna een week gehad en daarna nog een keer, sterkte ![]()
Ik ben momenteel nog steeds veel bezig met wat voor carrière pad ik graag op wil. Ik maak altijd een sprookje van een baan als columnist, schrijver of journalist. Toen had ik gister bedacht dat copywwriter leuk zou zijn. Ik ben best wel een dromer en zit de hele dag door verhalen en gesprekken in mijn hoofd te maken. Wellicht komt het daar vandaan.
Ik ben bezig met een motivatiebrief schrijven en ik kreeg toen weer een flinke realitycheck dat ik echt ruk ben in schrijven. Grammaticaal ben ik niet helemaal niet zo sterk en ik ben vooral ontzettend slordig. Hierdoor zijn verhalen van mij echt zo ongestructureerd.
Je “levenspad” vinden is zo demotiverend.
Naast dat het wel handig is om voor deze beroepen te kunnen schrijven; je weet dat veel getalenteerde schrijvers, columnisten etc niet tot nauwelijks betaald krijgen? Ik kan je uit ervaring aanraden: voor een sprookje zijn er veel paden te kiezen, maar deze niet.
Hangt er wellicht vanaf hoe je er tegenaan kijkt. Je laatste zin doet me (terecht of niet) denken aan een quote van Alice in Wonderland.
Samenvatting
Alice komt onderweg de Cheshire Cat tegen. Ze vraagt aan hem waar ze naartoe moet. Hij vraagt aan haar waar ze heen wil, maar dat weet ze niet. Hij reageert dan zoiets als: Dan maakt het niet uit waar je heen gaat, zolang je maar blijft lopen.
Ik weet niet of ik dit nauwkeurig navertel. Ik heb het een tijd geleden voor het laatst gelezen en kom online allemaal variaties tegen. Hoe dan ook, je levenspad dus. Misschien is je levenspad wel gewoon blijven gaan. Dan weer links, dan weer rechts, bij wijze van spreken. Het leven is geen rechte lijn. En is er in het hier en nu überhaupt wel zoiets als het volgen van een levenspad? Misschien kunnen we achteraf pas zeggen: Dit was mijn levenspad.
Dankje, goed om er soms op een andere manier naar te kijken! ![]()
@Shaaar hmm dat wist ik eigenlijk niet, maakt het iets minder vervelend haha
ik werk zelf oa als redacteur en dat zou ik eigenlijk meer aanraden dan bijvoorbeeld columnist, om redenen die hierboven ook worden genoemd. er zijn genoeg trainingen te volgen zoals copywriting, wervend schrijven et cetera maar de taal moet je natuurlijk wel een beetje liggen. weet je ook al waar je terecht zou willen, qua organisatie? je kan bijvoorbeeld ook schrijven voor commerciële bedrijven, goede doelen, nieuwsorganisaties etc.
Ja als ik vanuit huis kon werken zou het al anders zijn natuurlijk maar dan zat je de hele dag verplicht in je kubus te niksen nou dat doe ik liever ergens anders
Ik heb het idee dat media mij interesseert, daarnaast lijkt de evenementen of horecabranche mij leuk. Het enige waar ik veel in heb gewerkt en echt goed in was, is de horeca.
Merk nu dat ik het lastig vind om zo maar uit te proberen. Ik heb een aantal vervelende afwijzingen gehad en merk dat ik tegenwoordig op de werkvloer (terecht of onterecht) ontzettend onzeker word van mijn kunnen. Daardoor is “gewoon proberen en we zien wel” echt een drempel.
Ik wil nu proberen in mijn vrije tijd dingen als schrijven en andere skills te verbeteren. Wellicht kom ik zo wat stapjes verder.
Mocht je de ruimte hebben dan zou vrijwilligerswerk ook nog iets kunnen zijn. Genoeg verenigingen en organisaties die mensen zoeken om stukjes te schrijven voor hun website of nieuwsbrief. Dan heb je ruimte om te leren en ook nog een concreet doel. Gaandeweg kun je ook ontdekken wat je leuk vindt, zonder druk.
Ik ben geheel toevallig uitgekomen bij vrijwilligerswerk waar ik uiteindelijk beleidsstukken ging schrijven. Dat was super leerzaam en heeft mij ook verder geholpen in een carrièreswitch dus ik raad het iedereen aan (als je de ruimte hebt)!
Als je in de buurt van rotterdam woont mag je wel een keertje een ochtendje meelopen op mijn werk bij grote krant?
Hier had ik nog niet aan gedacht! Goeie, ga zoeken of er iets binnen mijn schema past.
@Luzarl Wat ontzettend lief! Helaas is Rotterdam niet helemaal in de omgeving, maar ik waardeer het aanbod ontzettend!
Waar woon je dan? Ik werk ook in de media in Noord-NL